fallback

Как без много средства да удължите живота на двигател с турбокомпресор

Спазването на тези основни правила може да ви спести бъдещи главоболия

Двигателите с турбокомпресор са особено популярни в днешно време. Сега е направо трудно да се намери нов модел с двигател с естествено пълнене. Ето защо у нас голяма част от шофьорите трябва да овладеят един вид „турбо етикет“ в отношенията с двигателите на своите автомобили.

Основните опасности, които пряко засягат живота на турбината в двигателя, са прегряване, лошо смазване и проникване на абразивни частици в сглобката. Можете значително да удължите живота на неговата безпроблемна работа, като елиминирате или значително намалите изброените заплахи.

На първо място, трябва да обърнете внимание на качеството на смазването на турбината. Тъй като оста на двете работни колела, наречена касета, се върти в т.нар. плъзгащи лагери.  Затова си струва особено внимателно да следите нивото и качеството на маслото в двигателя.

Във всеки голяма част от турбо двигателите то спада забележимо от максимум (веднага след смяната) до минимум - през времето между поддръжките. При турбо двигател е важно да добавяте масло редовно и между планираните смени. За да е винаги възможно най-свежо и да е най-оптимално количество. Някои собственици на автомобили с бензинови турбомотори правят нещо още по-радикално: рязко намаляват интервала за смяна на маслото - от препоръчителните 10 000-15 000 км на 7000 км.

Изключително важна е и чистотата на въздуха, който влиза в турбината. Най-малките частици пясък и мръсотия, които проникват през или заобикалят въздушния филтър, могат да убият този уред за кратко време. Известно е, че филтърният елемент, частично запушен с пътен прах, задържа замърсяванията по-добре.

Но това се отразява неблагоприятно на и затруднява влизането на въздуха системата. А това вече е лошо: ефективността на охлаждане на турбината намалява. Така че, избирайки между две злини, все пак е по-добре да сменяте въздушния филтър по-често. В идеалния случай, едновременно със смяната на двигателното масло, а в най-идеалния - и маслото, и въздушвия филтър трябва да се сменят на всеки 7 000 километра пробег.

Засягайки темата за охлаждане на турбината, няма как да не споменем интеркулера на турбокомпресора, който отговаря за понижаването на температурата на засмуквания от двигателя въздух. Сърцето му е радиатор-топлообменник, обикновено разположен в предната част на двигателното отделение. Той трябва да се поддържа чист, като периодично от него да се отстраняват полепнали мръсотия, прах и остатъци от насекоми от пчелната пита, за да се поддържа ефективността на устройството.

В заключение си струва да кажем, че трябва да натискате педала на газта на автомобил с двигател с турбокомпресор само след като последният е загрял до поне 70ºC. Тоест не по-рано от момента, в който температурният индикатор на захранващия блок достигне половината от пътя до работното си положение. Само загрятото двигателно масло е в състояние да се разпредели правилно в най-малките кътчета и пролуки на устройството, включително малките пролуки между оста на турбината. Това спомага за намаляване на износването в критичните зони.

fallback
  • #9
    Нико ( преди 1 година )
    Бих добавил, че след натоварване на мотора, респективно турбината на магситрала например и спиране на бензиностанция или друго, е хубаво колата да поработи на празен ход, за да се охлади турбото преди да изгасим двигателя.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    ако живееш около северния полярен кръг дали спецификацията на маслото ще е същото ако живееш около екватора
  • #7
    Жоро ( преди 1 година )
    Забравих да спомена за маслото!Само такова,което се препоръчва за модела!Никакви заместители!
  • #6
    Жоро ( преди 1 година )
    Много"разбирачи" има тука! Статията е добра и вярна,най вече за новите бензинови двигатели с турбина! Всеки е свободен да си поддържа колата както намери за добре,но хубаво е да се вслушвате какво ви говорят хората ,които разбират повече от вас!Аз лично си сменям маслото на 8 000 км/всяка година/ и почти не му доливам! Вече съм на 50 000 км и мотора мърка доволно!
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    вие си сменяйте маслата на 5-10 хиляди а производителя да си смята и казва какво то си иска
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредни глупости. Моята кола е с 5 години гаранция и интервал на обслужване 20 000 км. Минавам 60 000 на година. За 5 години правя 300 000 километра. Производителят ли не си е сметнал нещата? Още по-фрапантно е при бусовете, където обслужването е на 50 000. С моето каране един разносвач прави същите километри и сменя масло и филтри 6 пъти за 300 000, а ако нещо се счупи, то се покрива от гаранцията. И защо производителят не вземе парите на клиента 5 пъти повече???
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Двигател и турбокомпресор са две различни неща и няма пряка връзка между живота на единия и другия попринцип турбото е консуматив и няма общо с двг ако се строши се сменя турбото.Двг с турбо без турбо се нарича атмосферен
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Абе нема е лошо да го кажете това на производителите, щото те дават сервизни интервали на по 30 000 км...
  • #1
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Ако знаете, колко много д.и.в.отии сте написали! Най-фрапиращо е: Известно е, че филтърният елемент, частично запушен с пътен прах, задържа замърсяванията по-добре...
fallback
Последни