fallback

Китайци възкресиха спомена за Lancia Stratos

Моделът SC-01 използва по един електрически мотор за всяка ос и батерия, която му осигурява до 520 км пробег

Моделът SC-01 е плод на въображението на новобранеца в индустрията Small Sports Car (SSC), който е подкрепен от китайския предприемач Фън Сияотон. Точно преди година Фън представя лично прототипа SC-01, като в понеделник (25 септември) беше премиерата на серийната версия, ма която бяха разкрити нови технически характеристики и беше показан за първи път интериорът на автомобила.

От гледна точка на естетиката и общата философия, SC-01 безсрамно черпи вдъхновение от дизайна на рали легендата от 70-те години на миналия век - Lancia Stratos, както и от нейната модерна интерпретация в лицето на New Stratos coupe, което се произвежда по поръчка от италианската компания Manifattura Automobili Torino (MAT).

Размерите на серийния SC-01 са съответно 4105 мм дължина, ширина, 1830 мм ширина, височина и 1160 мм височина и 2500 мм междуосие. Тялото се основава на стоманена тръбна рамка, към която са завинтени носещи подрамки и композитна кожа. Окачването е пружинено, на двойни носачи. Диаметърът на вентилираните спирачни дискове е 350 мм, с монтирани 6-бутални апарати отпред и 4-бутални апарати отзад. Стандартните гуми са Michelin Pilot Sport Cup 2 с размери 245/40 ZR 18.

Задвижването на SC-01 се извършва от два електрически мотора (по един на ос), всеки с мощност до 160 kW (217,5 к.с.), като максималната обща мощност е 425 к.с. и 560 Hm въртящ момент.

Батерията е с капацитет 60 kWh и е разположена вертикално зад седалките на водача и пътника до него. При пълно зареждане тя осигурява пробег от 520 км или 6-8 бързи обиколки в рали състезание.

За отстраняване на топлината от агрегата се използват вентилатори, монтирани зад фенерите, като „парата“ излиза през решетките около тях. Китайският спортен автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди. Декларираното собствено тегло е 1300 кг.

Интериорът на SC-01 е с подчертано остарял дизайн, няма мултимедиен екран, предният панел е изключително семпъл, всички бутони са големи и физически, а арматурното табло е виртуално, но е стилизирана като аналогово.

Оборудването включва модерен електронен асистент на водача, който улеснява ежедневната работа на спортния автомобил.

SC-01 в стандартното оборудване ще се предлага на цена около 300 000 юана (около 41 хил. долара), като срещу допълнителна такса спортната кола може да бъде оборудвана с различни аксесоари и агресивни аеродинамични външни елементи, изработени от въглеродни влакна.

SSC се стреми да продава SC-01 не само в Китай, но и на други пазари - например в Япония, където леките и сравнително евтини спортни автомобили се радват на стабилно търсене.

fallback
  • #4
    УМЕН ( преди 1 година )
    Отличен 6. Наистина е по-добра на визия поне от прехвалената нова алфа 33
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Харесвам, много по добре е от алфа умрело
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Мяза на Лотус Евора
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    с тази 60квт батерия, 500км само зад някой камион ще ги направи. Разход от 12квт/100км е пълен абсурд, Звучи ми малко като Ламбо или Ферари да минат 600км с 60л. Може, ако ги кара а) Еколог или "неделен шофьор", б) кучето на съседа в) някое от децата ми, като за последното, не гарантрам.
fallback
Последни