fallback

Забележителен прототип на Saab се предлага на търг

Автомобилът е създаден по проект на норвежки фен на марката по случай 50-годишнината на шведската компания

Едва ли има друга автомобилна марка, която да демонстрира толкова силна поляризация, колкото Saab. Въпреки фалита през 2012 г. шведският концерн все още разполага с огромна фен база по целия свят. Доскоро два негови модела, 9-5 и 9-3, успяваха да намерят място сред най-популярните автомобили сред частните клиенти на пазара в Швеция.

В 65-годишната си история Saab е произвела много иновативни и все още желани автомобили в рамките на сериите 96, 900, 9000, 9-3 и др. Но само заклетите фенове на марката вероятно са чували за това червено купе, продадавано на търг на аукционната къща Bonhams.

Поглед назад към по-добрите времена: През 1997 г. Saab отпразнува своята 50-та годишнина. В съответствие с този празничен повод на норвежкия автомобилен ентусиаст и фен на Saab Пер Екстрьом му хрумва идеята да проектира много специално купе, което да бъде оборудвано само с оригинални части на Saab. Така се появява на бял свят прототипът EX.

Въпреки че елегантното купе не е официален проект на Saab, шведският производител участва в процеса на разработка от самото начало. За амбициозния проект шведите дори предоставят чисто нова каросерия 900 II, която трябва да бъде основата на купето на Екстрьом.

След безброй скици и верен на оригинала модел в мащаб 1:10 (който все още съществува), нещата най-накрая стават сериозни. Работата е извършена от норвежки производител на каросерии под ръководството на Екстрьом и с подкрепата на Saab.

Покривът на Saab 900 е изрязан

Първо, покривът на 900 II е изрязан с цели седем сантиметра, като линиите са променени. Използван е прозорец на кабриолет 900 за врата на багажника, а гърловината на резервоара е преместена за по-изчистен вид.

Но това е само началото. Стандартните калници са заменени с такива на Saab 9000 CS, като каросерията съответно е разширена. Следват много настройки и детайлна работа, преди купето, кръстено EX, да бъде завършено след общо 3000 до 4000 часа работа.

Крайният резултат изглежда впечатляващо

 

EX се задвижва от 2,3-литров четирицилиндров турбодвигател с 224 к.с., а мощността се предава чрез ръчна трансмисия. 

Екстрьом успява да регистрира автомобила в Норвегия като Saab 9000 CC. Вписаният в документите пробег е 154 000 км, въпреки че това се отнася само до двигателя на колата.

Извършен е нов сервизен и технически преглед в подготовка за продажбата. Според описанието EX е в отлично състояние както визуално, така и технически, като очакваната цена на модела на търга на Bonhams е в диапазон от 60 000 до 90 000 евро.

fallback
  • #6
    Sameman ( преди 1 година )
    Може да са Опели в сърцевината си, но са много по-добрите Опели. А зенита на SAAB е преди ерата на GM, от там са и основните фенове на марката.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    който не разбира тук се спира шведски опел за лекари архитекти адвокати и всичкото което си мисли че сааб е луксозен производител
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    бъркам сеат и сааб . еднакви са ми ....
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Можеше и да оцелеят ако го бяха пуснали в масово производство.
  • #2
    Пропов ( преди 1 година )
    Изключителна кола. СААБ са си специални, но това купе е черешката на тортата, богът на СААБите. Адмирирам такива бутикови проекти. Факта че СААБ са участвали пряко, означава че всичко е премислено и изпипано по скандинавски. Като се има предвид че СААБ е любима марка на лекари, адвокати, архитекти и прочее, този уникат ще се продаде за много пари. И ще е супер инвестиция.
  • #1
    IVAN ( преди 1 година )
    ТОВА НЕ Е АУТО ЗА ВСЕКИ, НО НЕ Е ЛОШО ДА ГО ХАРЕСВАШ, АКО КАРАШ. АУДИ,!
fallback
Последни