fallback

Необходимо ли е да зареждате „подобрен“ бензин?

Това гориво няма да навреди на двигателя, но е спорно колко ще помогне, смятат експерти

Според официалните изявления на петролните компании, „подобреният“ бензин подобрява радзхода и мощността на двигателя, като увеличава пробега с едно зареждане. Дали обаче е така? Отговор на този въпрос дават експертите от изданието ZR?

Истински ползи или маркетингов трик?

Още от самото начало на появата на добавките за бензин, търговците се опитват да объркат потребителите. И няма как да се отрече, че много компании се справят отлично с това. Те организират презентации и пресконференции, на които представят резултатите от сравнения между бензин 95 и 98. И призовават собственици на автомобили да преминат към бензин (98), който, разбира се, е и по-скъп.

Специалисти в областта на нефтохимията многократно са твърдели, че основният принцип на действие на всички „подобрени“ бензини се основава на техните почистващи способности. При редовно използване на такова гориво вече натрупаните отлагания се отстраняват и се предотвратява образуването на нови. Този ефект е ясно забележим при двигатели с голям пробег, където чрез промиване на горивната система се възстановяват характеристики, близки до заводските.

Мит №1. Подобреният бензин увеличава мощността на двигателя

Никога не трябва да се забравя написаното с дребен шрифт. Обикновено описанието на такива подобрени бензини съдържа формулировката „мигновен ефект“. Това се отнася до един пик, който се появява на осцилограмата. И също така увеличаването на мощността „с 10%“ и „до 10%“ са напълно различни неща. Втората формула също включва увеличение на мощността с 0,001%. Накратко . увеличение е възможно, но не толкова, че средният шофьор да го усети.

Мит №2. Колкото по-високо е октановото число, толкова по-висока е производителността на двигателя.

Това твърдение също често придружава реклами за „подобрен“ бензин. И това също е повече маркетинг, отколкото истина. Какво точно се разбира под термина „производителност" на един двигател? И има ли той нещо общо с неговата сила? По-скоро – няма. В крайна сметка мощността на двигателя не зависи от октановото число. Ако сипеш 200-октанов бензин на кола с 60-70 коня, тя няма да върви по-бързо.

Мит №3. Можете да изминете повече с един резервоар „подобрен“ бензин

Всъщност е възможно да изминете 50 км повече след зареждане, само ако мръсният двигател е бил изчистен от отлагания за дълъг период от време чрез преминаване към „подобрен“ бензин. Но дори и в този случай не трябва да се очаква забележим ефект. Ако проведете тестове на два нови двигателя - единият с обикновен бензин, а другият с „подобрен", резултатите ще бъдат същите. Няма да има увеличение в сравнение с характеристиките на автомобила. Всичко е в рамките на статистическата грешка.

Струва ли си да се използва „подобрен" бензин?

Да. Поне от време на време е добре това да се прави, като няма да има негативни последици за двигателя. Изданието Behind the Wheel проведе изследване на бензини с подобрени почистващи характеристики. За целта двигателите с разпределено впръскване бяха тествани на стенд, като първо се използваха конвенционални горива, а след това същият цикъл беше завършен с бензин с подобрени почистващи свойства.

И в двата случая беше оценена тенденцията в количеството на отлаганията в двигателя. С използването на почистващи добавки дюзите остават чисти и се поддържа равномерно пръскане. При работа с конвенционално гориво техният брой постепенно се увеличава. Клапаните от страната на канала и всички части в горивната камера са покрити с отлагания.

В същото време бензинът с префикса „супер“ намали количеството на тези отлагания. С помощта на такова гориво мощността на двигателя действително се увеличава и ефективността се подобрява, но като цяло промените се оказват много по-скромни, отколкото в рекламните обещания.

В допълнение, след тестване на „почистващи" горива, се отбелязва увеличение на консумацията на въздух. Очевидно е, че всмукателните тръби и особено всмукателните клапани, освободени от въглеродни отлагания, допринасят за по-доброто пълнене на цилиндрите.

fallback
  • #3
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Колегите под мен са го обяснили добре. Общо взето, бензинът гори като дизела. Не се възпламенява от свещта и да гори на вълна, а цялото количество се замовзривява. Обаче!...Аз за себе си мога да кажа, че автомобили, които са за А95, заредени с А98 или 100, вървят чувствително по-добре и горят по-малко. Факт. Друг факт е, че в България А95 реално е около А91-92.
  • #2
    Мемфис ( преди 1 година )
    Какво определя октановото число! Всички написани глупости от холера, които нямат понятие от мотори, написани по- горе. Може да ги забравите! Октановото число е показател, който повишава устойчивостта на горивният процес против самовъзпламеняване на бензина в цилиндъра! Така, че колкото е по- високо октановото число, толкова по- сигурно е, че няма да има детонация в мотора. Детонацията е много вредна, това е горене с десетократно по- висока скорост и може да си я представите като ЕХО в един зат
  • #1
    Тара Тайко ( преди 1 година )
    ...а реклами за "почистващ ток" кога?
fallback
Последни