fallback

В Европа започнаха да спират отстъпките за китайски електромобили

Франция въвежда точкова система, която ще елиминира конкурентите от азиатската държава

Франция ще направи китайските електрически автомобили по-малко привлекателни за купувачите. За целта правителството разработи нови правила за предоставяне на субсидии за закупуване на превозни средства, задвижвани изцяло на ток, съобщава медиите в страната.

Промените влизат в сила от декември, когато кандидат-купувачите много по-трудно ще получават отстъпка за електромобил. Въвежда се нова точкова система, която ще отчита не само емисии по време на работа, но и по цялата производствена верига. И тъй като Китай получава по-голямата част от енергията си от изгаряне на въглища, автомобилите от тази държава няма да бъдат субсидирани.

В момента за получаване на отстъпка при покупка на електромобил, която във Франция е до 7000 евро, той трябва да отговаря само на едно условия – вредните емисии, които отделя, да бъдат под града CO₂ на километър. С влизането на новия правилник през декември това вече няма да бъде достатъчно.

Подробната процедура за това как ще се изчисляват вредните емисии на всеки нов автомобил на пазара, ще бъде публикувана следващата седмица. Вече е известно обаче, че тя ще съдържа поне 6 нови източника на парникови газове. Така за държавни субсидии ще могат да кандидатстват само електрически автомобили, чието производство поне частично е „зелено“.Крайната оценка ще вземе предвид емисиите от производството на стомана, алуминий и други метали, използвани както в конструкцията, така и батерия, като и емисиите, отделяни по време на монтажа и транспортирането до местоположението на купувача.

Във Франция не крият, че новите правила са насочени срещу китайските марки (на теория те ще засегнат Tesla и Dacia, които също имат производствени мощности в Поднебесната империя). Дялът на въглищата и петрола в структурата на производството на електроенергия в Китай все още е много висок, така че практически няма шанс за получаване на субсидии.

Дори и без отстъпки обаче, „китайците“ ще останат конкурентни. Факт е, че сега субсидията може да намали цената на конкурентите под тази на китайските коли, само ако тя е под 25 000 евро. Френските марки обаче все още нямат такива модели. Догодина трябва да излязат субкомпактният Citroen e-C3, който ще се сглобява в Словакия, както и местно произведеното Renault 5.

fallback
  • #13
    До 11 ( преди 1 година )
    Ще дадеш ли пример с изискванията с които са ни унищожили икономиката?!? Щото аз за тази икономика има спомен,че 90% се произвеждаха, неща, които страните от СИФ бяха длъжни да купят, на каквито цени им се каже!30 години се произвеждаха едни и същи анцузи, пеньоари, консерви, стругове и тази икономика към която клиентите бяха задължени, излезе на конглокентния световен пазар, изведнъж омекна, а клиентите избягаха!И се оказа,че трябва да се модернизира,ама не е никак евтино!
  • #12
    АнтиГлобалист ( преди 1 година )
    По-големи лицемери от западно европейците и англо-саксите няма на този свят! Всяко тяхно действие е да излъжат и прецакат другите. Дори взаимно се прецакват и лъжат. Нагли и безскрупулни същества...
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Това са европейските двойни стандарти. За тях може, но за другите не може. Спомнете си само как ни унищожиха икономиката, промишлеността и селското стопанство. Измислиха такива изисквания, че ни закриха всичко, а при тях без да ги спазват същите правила всичко си работи и никой не ги закача. Превърнаха ни от производители в потребители на скъпите им скапани стоки. По същият начин действат и с Китай, но там няма да им мине номера.
  • #10
    Dinoas ( преди 1 година )
    Тотална простотия, и от къде идват всички батерии за великите европейски автомобили които струват 3 по скъпо от китайските а са същият *** но европейски?
  • #9
    Друг Гост ( преди 1 година )
    И Волво правят автомобили в Китай. Сега гледам в Wikipedia и Cupra Tavascan се прави там. Самият факт, че на компаниите е по-изгодно да правят колите там и да ги внасят е доста притеснителен за индустрията. Проблемът не е само Китай - и в северна Африка се сглабят много коли
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е то няма, ама те нямаше да го знаят, защото обикновено четат само заглавието и нямат време за статията, това 12 секунди са много време и им отнема от времето за писане. Склонни са да изпишат 30 мнения, че не съм прав в 12 секунда клип който съм им пуснал, без да са го гледали защото нямало време. Въобще не знаят какво има на клипа но са абсолютно сигурни че не съм прав и пишат ли пишат вече втори ден, без да знаят за какво точно спорят. И сега щеше да е същото. Ще спорят без да я прочетат цялат
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Това няма да ме накара да си купя Рино Миган Итех!
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    Забрана така или иначе няма
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 4. Тихо, че разбиваш опорните точки на антиелектриците! Те повече от заглавията не четат и за тях забраната вече е факт, защото не са прочели статията. Прецака ми поредната порция смях с тях!
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе друзя, във всички езици имаш поне основните 3 глаголни времена - ползвайте ги. ЩЕ ги спират.
fallback
Последни