fallback

Електромобилите победиха всички в новите тестове на Green NCAP

Китайските BYD Act 3 и ORA Funky Cat спечелиха максималните 5 звезди

Независимата организация Green NCAP публикува резултатите от оценките, извършени на най-новите моделите, които са били подложени на специални тестове, за да измери тяхното въздействие върху околната среда. В последната серия на тестваните превозни средства са включени и два китайски електрически автомобила, които се продават в Европа. Това са BYD Act 3 и ORA Funky Cat, като и двата получиха най-високите оценки - 5 звезди. Това се случи и с останалите автомобили с нулеви вредни емисии.

Green NCAP обяви и оценките на 4 автомобила с традиционно задвижване - Mercedes E-Class 300D 4Matic, Audi A6 50 TDI quattro, Skoda Kamiq 1.0 TSI и Dacia Jogger 1.6 hybrid. Всички те са взели 3 звезди, с изключение на седана на Audi, който заработи само 2.

Резултати от новите тестове на Green NCAP (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #32
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Зимно време 100 литра бойлер може да акумулира около 10 kWh енергия, А бойлерите на 1 милион домакинства 10 гигаватчаса, което е 5 часа работа на АЕЦ Козлодуй. Малко ли ти се вижда? Водата е най-евтиния начин за съхранение на енергия. Възможно е да се съхранява дори сезонно, да не говорим от деня за през нощта за отопление с повишен комфорт. 1000 кубиков топлинен буфер може да съхрани 70 MWh
  • #31
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Като заговори за комфорт, 18 киловата проточен бойлер не стига като мощност за комфортно къпане с голямата пита на душа през зимата, когато температурата на водата от ВИК е около 4 градуса. Но ето че потвърждаваш тезата ми, че максималните 11 киловата са недостижими за зареждане на електромобили в домашни условия, но препоръчваш 18 kW проточни бойлери. Хайде разбери се най-накрая с другото си аз! Представяш ли си един жилищен блок с 100 проточни бойлера по 18 kW вечер в пиковите часове?
  • #30
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    15 години преди фотоволтаиците още на предишната къща имах соларни панели и 100 литров бойлер със серпентина, който по-късно беше заменен с 300 литров бойлер с две серпентини. При основния ремонт на къщата след като я закупих, навсякъде има инсталирано водно подово отопление директно в плочите без замазка, за да се ползва топлинния им капацитет. Стотици кубици бетон и тухли се загряват много трудно и бавно с много енергия, но след това изстиват много по-бавно отколкото са загряти. Отнема дни.
  • #29
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Колко пъти да ти казвам да не задаваш въпроси на които не можеш да понесеш отговора. Нали знаеш че всичко има в YouTube и няма как да не съм виждал и чувал за проточен бойлер. Ето ти едно клипче, което ще ти затвори устата... Евентуално. https://youtube.com/shorts/A6EGsp-1ENs колко пъти да ти обяснявам, че повечето неща за които ти само си чувал А дори и не си чувал и обясняваш че таково животно нема, аз вече съм ги преживял.
  • #28
    РУК ( преди 7 месеца )
    MythBusterчо ти какъв живот си живял преди да си сложиш фотоволтаиците,които уж си си сложил!Какви загрявания на бойлера през нощта, па сега през деня! Колко ще спестиш като си набичиш бойлера цяла вечер, без да го ползваш!За поточни бойлери не си ли чувал?! Климатичето само на нощтна ли го пускаше до скоро?!И през деня с ушанката! От това май ти се е увредил толкова мозъка! През деня студ, вечер гореща вода на главата - от рязко разширяване и свиване - спукване! Боже, що се мъча да говоря с тоя
  • #27
    РУК ( преди 7 месеца )
    До 21 - той, че шута на селото, че сто има нужда да се пояснява какво иска да каже, е факт. Ама не си го разбрал :-) Пък и често мисълта му няма връзка с реалността, така, че е безпредметно да се опитваш да му правиш превод в ефир!
  • #26
    РУК ( преди 7 месеца )
    MythBusterчо последните две години се направи много за оптимизиране на разходите за енергия през нощта - и то принудително!О тук нататък да говориш за оптимизиране вече отива в графа - дискомфорт! А прогреса се е случил защото хората са търсили на "хляба мекото"! Разни зомбита като тебе сега обеждавате как трябва да си нарушим комфорта и да се съобразяваме с батерии, солари, зарядни и прочие, само за да може някак си да се оправдае уж екологичната цел за цялата политическа грешка!
  • #25
    РУК ( преди 7 месеца )
    MythBusterчо - много добре съм прочел и разбрал какво си изпляскал!Ти не разбираш какви ги пишеш!Кое производство предпочита да работи през нощта на по-евтина нощна тарифа, а да плаща по скъпия нощен труд, ще поясниш ли?!?Или си смучиш "факти" от пръстите!!!Това,ч е ти си си пъскал пералнята само вечер та да пестиш,не значи, че производствата са така!Няма нищо по рентабилно от едно производство да работи 24 часа!Точно цената на нощния труд спира хората да правят това!!!
  • #24
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    До 21. Дори не говоря за електромобили, каквито в България в момента на практика няма, А дори и да са 100% от автомобилите по пътищата, ще повишат консумацията на енергия на България само с 10%, а България изнася 20% от произведената си енергия. Не всяко производство е денонощно и най-енергоемките производства работеха през нощта когато тока беше най-евтин. Сега това производство ще се пренесе през деня. Също така загряване на бойлери и отопление, което е най-голямата част от битовото потреблен
  • #23
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Прочел си го, написал си го, но така и не си разбрал това с големите букви? Не ти е за първи път да обясняваш за топчето от носа си, докато хората говорят за сериозни неща. Хайде да спрем да си говорим за това което излиза от носа ти и да си напрегнеш някой друг орган от горната част на тялото, и да говорим конкретно какво си представяш под голяма част от 3000 мегавата потребление на България през нощта? Отговори ако можеш в мегавати или проценти, а не по тролски в брой топчета от носа.
fallback
Последни