fallback

Вижте как Tesla Model 3 изгоря след удар в предмет на пътя

Инцидентът отново повдига въпроса за безопасността на електромобилите (ВИДЕО)

Tesla Model 3 от 2022 г. се запали и напълно изгоря в Нюарк (Ню Джърси), като снимки и видео от инцидента беше публикувано в социалните мрежи и в YouTube. Подробности за инцидента станаха ясни малко по-късно и това отново повдигна въпроси за безопасността на електрическите преводни средства.

Шофьорът разкри, че е ударил предмет на пътното платно малко преди автомобилът да започне да показва предупреждения, че има проблем. След това той отбива встрани от пътя и уведомява властите за инцидента, като напуска колата заедно с пътниците в нея. Малко по-късно батерията започва да пуши и в крайна сметка избухва в пламъци.

Подобни инциденти имаше преди време с Model S, която накара Националната администрация за безопасност на движението да започне разследване. В крайна сметка Tesla реши проблема, като добави титаниева плоча и алуминиев дефлектор под колата за по-добра защита. Това проработи и пожарите с Model S след удар в отломка на пътя намаляха.

Към момента Tesla е продала над 4 млн бройки от Model 3 и Model Y в световен мащаб и подобни пожари са рядкост, така че може да се предположи, че това е изолиран инцидент. В случая отломките са ударили Model 3 точно на правилното място, за да проникнат в батерията.

Трябва да се отбележи, че подобни неща се случват не само с коли на Tesla, но и с модели на други производители. През миналата година беше регистриран инцидент с китайската Xpeng P7, която изгоря напълно, след като батерията пострада след удар с отломки на пътя.

В случая с Model 3 обаче отново се видя колко трудно се гасят запалили се електромобили. Пожарникарите на няколко пъти потушават пламъците, като колата започва да пуши, но малко след това пламва отново. Подобно нещо не се случва при автомобилите с конвенционални двигатели.

При колите на ток обаче клетките на литиево-йонните батерии започват да се самонагряват, създавайки кислород. Съответно, батерията продължава да се запалва отново и отново, след като е била загасена, докато накрая не остане нищо, което да гори.

Така изглеждат клетките на батерията на Tesla след пожара. 

Статистиката сочи, че вероятността електрическите превозни средства да се запалят е много по-малка спрямо автомобилите с ДВГ. Националната агенция за противопожарна защита на САЩ съобщава, че всяка година има около 170 000 автомобилни пожара. На всеки 100 000 електрически превозни средства се падат около двадесет и пет пожара годишно. За същите 100 000 превозни средства с вътрешно горене има 1530 пожара годишно. Това означава, че на превозните средства с вътрешно горене се падат поне 61 пъти повече пожари в сравнение с електромобилите.

fallback
  • #18
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ако отвориш статистиката ще видиш че повечето пожари на Тесла са след инцидент, А вие твърдите че автомобилите с ДВГ се палят 61 пъти по-често защото са по-стари. Наистина страшна логика имате! Пак питам възрастта Има ли значение? Единствената разлика в случая щеше да е дали е с желязофосфатна батерия, която е много малко вероятно да се запали или пък с blade батерия на BYD, която е почти невъзможно да се запали. Няма да се учудя в бъдеще да забранят запалимите батерии, след като имат алтернат
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    ВСИЧКИ пожари при ДВГ са в резултат от заграяване на нещо, което не трябва да се загрвява - я кабел, я пробит горивопровод - а топлината идва от ДВГ. И няма как да се махне - тя си е там винаги. В сравнение с електромобил, има много повече неща, които могат да се запалят от тази топлина, особено при неподдържан автомобил. Докато по електромобила няма какво да се поддържа. Доводът за възрастта на колите не важи.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    "...пожарите с Model S след удар в отломка на пътя намаляха..."
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички електродебили обратно на уроци по химия и физика!
  • #14
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ... абе повечето пожари с ЕЛ са при зареждане. ДВГ се пали обикновено при голямо натоварване и не добра поддръжка - Ел се пали докато кротко си стои в гаража, а ти и децата си спите...
  • #13
    Друг Гост ( преди 1 година )
    Страшна логика е да кажеш, че колите катастрофират защото са с ДВГ....
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Какво значение има на колко години е колата за да зависи дали ще и се запали батерията като минеш през предмет на пътя който да я разруши? Това е една от основните причини за повечето пожари при Тесла. Хайде сега да видим какви са причините за запалването на автомобилите с ДВГ за да се палят 61 пъти по-често. Може би се блъскат 61 пъти по-често и според пишещите тук при правилна поддръжка вече няма да се блъскат 61 пъти по-често? Страшна логика!
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    Какво значение има на колко години е колата за да зависи дали ще
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    относно статистиката - историята мълчи тия 25 пожара с по половин тон токсични батерии какво причиняват и как се гасят...
  • #9
    Друг Гост ( преди 1 година )
    Понеже виждам, че не сте съгласни с 5 - дайте да напишем възможните причини за запалване на кола с ДВГ и да видим има ли такива които не се отстраняват с нормална поддръжка. Ако има хора на които колите им оставят петно при паркиране и не му обръщат внимание - проблема е в тях, а не в ДВГ
fallback
Последни