fallback

Volkswagen показа новия Tiguan - хибрид със 100 км пробег на ток

Третото поколение на популярния SUV ще се предлага и с дизелов двигател

Германският производител Volkswagen представи новото поколение на най-популярния си кросоувър Tiguan. Третата генерация на модела дебютира с широка гама задвижващи агрегати, сред които ще има и дизелов двигател.

На външен вид новият Tiguan изглежда познат, като някои от детайлите са взети от електрическия ID.4, като това си личи от затворената горна решетка в предната част. SUV-моделът е изграден на платформата MQB Evo, при която задвижването към предните колела е стандартно, а системата 4х4 е опция.

Моделът е пораснал на размери, като дължината му е 4551 мм (+32 мм), а височината е 1650 мм (+5 мм). Широчината (1939 мм) и междуосието (2681 мм) си остават същите. Въпреки че увеличението на дължината е малко, обемът на багажна е нараснал с 33 литра – до 648 литра. Пространството над главите на пътниците е с 9 мм повече отпред и с 10 мм отзад.

За европейските потребители са предвидени две plug-in хибридни опции с обща мощност от 201 и 268 к.с. Тези модели използват батерия с капацитет 19,7 кВт/ч, която може да осигури пробег само на електричество от 100 км. Зарядното устройство с прав ток (AC) поддържа 11 кВт, а колата може да приеме до 50 кВт, когато е свързано с бързо зарядно (DC).

Има и версии с „мек“ хибрид, при който 1,5-литровият турбодвигател с 4 цилиндъра е свързан с 48-волтова литиево-йонна батерия и 48-волтов стартер-генератор. Допълнителна система позволява деактивация на два от цилиндрите. Мощността в случая е 130 или 150 к.с., а скоростната кутия е 7-степенна DSG.

Третото поколение на Tiguan предлага и 2,0-литров турбодвигател с 4 цилиндъра, развиващ мощност от 204 или 265 к.с. Тук няма електрическа помощ, като по-слабият вариант е с предно предаване, а по-мощният разполага със система 4Motion. И в двата случая скоростната кутия е DSG.

За модела е предвиден 2,0-литров турбодизел, който също е в два варианта на мощност – 150 или 193 к.с. И тук по-слабата версия е с предно предаване, а по-мощната – със задвижване на всички колела, като от VW не споменават да се предлага механична скоростна кутия.

Технологичните промени включват подобрена адаптивна система за управление на шасито, което работи с електронни блокажи на диференциала. Има и амортисьори с два клапана с адаптиран алгоритъм за управление.

В интериора VW залага на ново оформление на цифровия дисплей на инструментите и актуализирана информационно-развлекателна система. Графичният дизайн на системата MIB на компанията следва това, което вече се използва в електрическите модели ID.4, ID.5 и ID.7. Шофьорите могат да избират между 4 режима на изглед - класически, прогресивен, навигационен и R-Line.

Новият Tiguan ще бъде пуснат на пазара с още по-разширена гама от най-съвременни асистиращи системи, сред които е функцията за помощ при паркиране. В зависимост от нивото на оборудване, те включват опционалния или стандартен „Park Assist Plus“, „Park Assist Pro" и функцията за памет за „Park Assist Pro“.

„Park Assist Plus” е система, позната и от други модели. Позволява асистирано паркиране при влизане и излизане от места за паркиране, разположени по дължина или перпендикулярно на посоката на движение. Автомобилът поема ускорението, спирането и управлението. Ако колата е оборудвана с „Park Assist Pro“, можете също да наблюдавате случващото се отвън и да контролирате всичко чрез приложението. След това функцията за памет може да запише последните 50 изминати метра и по този начин и ситуацията на паркиране и след това да я възпроизведе.

Новият Tiguan ще бъде наличен при дилърите от края на февруари 2024 г., като цените ще започнат от 36 600 евро. Това означава, че компактният SUV ще поскъпне, тъй като сегашното поколение стартира от 32 930 евро. Увеличението на цените се дължи на по-богатото стандартно оборудване.

Още снимка на новия VW Tiguan - вижте в галерията:

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Какво чудо невиждано ще бъде е въпрос на търпение, НО цената за този компактен хибрид започва от $44,000. Та, на добър час, ще видим кой ще я купи тази "народна" кола. Коги германците ша ги стигнат китайците?
  • #10
    Tiguan 2022 Allspace ( преди 1 година )
    Миналата година си купих нов Tiguan 2022 Allspace TDI 4х4 200 кс DSG. На всеки 7000 КМ доливам 1л. масло, което според VW казаха е нормално?!? После започнаха да отказват електронните асистенти - смениха ми волана (който е със сензорни бутони и понякога докато карам се (де)активират разни функции). После ми даваше грешки за задните светлини, смениха и тях. Сега е на 20000 км и чакам пак да светне лампа за малсо и се чудя какво друго ще откаже! Внимавайте с тези недодялки, колеги!
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Предния като че ли беше по симпатичен. От зад е като некоя японка. Даже предния Киа Спортидж изглеждаше по модерно от вън, да не говорим за сегашния. Разбирам че ФВ са конзервативци, но като се има предвид че ще го държат 7-8 год в производството можеше поне повече чар да му дадат. Този вече изглежда като модел който чака да бъде наследен скоро. Тигуана им е важен глобален продукт, можеше да са по креативни. Пежо 3008 е добър пример за прогресивен дизайнерски подход
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак няма да стигнат корейците, изтърваха нещата скоро и китайците ще ги издухат.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    И как точно им е минала модата, като Европа току-що отбеляза рекорд по регистрации на СУВ?
  • #6
    Живанши ( преди 1 година )
    Жипките са удобни, ама като че ли им понамаля модата... Някви бусове закичени с коледни елхи фарове. Малко кънтри си е.
  • #5
    Георги ( преди 1 година )
    Прекрасен автомобил чудесна семейна кола. Там където съм в момента доста се срещат и почти винаги отзад има детски столчета.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Еталонът при ДВГ средноразмерните кросоувъри. Бяха залитнали в грешна посока, но са отстранили практически всички проблеми на фейслифта на предишното поколение. Върнали са механичните бутони на волана, екранът е по-голям, а новият софтуер версия 4 е много бърз и лесен за употреба. Материалите и сглобката съм сигурен, че ще са на ниво, за разлика от T-ROC, и много над всичко японско. Багажникът е по-голям. Богата гама двигатели. Новите амортисьори звучат като на Ситроен, които са много комфортни.
  • #3
    2+2=7 ( преди 1 година )
    Въртят,струват и накрая ще седнат на Мъсковия....
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    И аз това мислех, точно, че на Тойотка са го докарали.
fallback
Последни