Много собственици на автомобили са се сблъскали с този неприятен проблем – прекъсвания при работата на двигателя. Най-лошото в случая е, че може да има огромен брой причини за тях, което прави откриването на проблема още по-трудно.
Нестабилната работа на бензинов двигател може да се открие само при загряване и само при натискане на педала за газта във всякакви режими. Най-често виновникът за това поведение на двигателя е или един от повредените сензори, или проблем в системата за запалване. Счупеният сензор обикновено се идентифицира лесно – прави се диагностика в сервиз, където компютърната програма открива повредата. Тя се отстранява и нещата се оправят.
Когато всичко е наред със сензорите, подозрението пада върху системата за запалване. Обикновено като начало се сменят свещите, но проблемът може да е в бобини, накрайници, проводници за високо напрежение и др. Електротехниците понякога решават този вид дилема за сметка на собственика на автомобила, като му предлагат да смени всички тези детайли. В резултат на това той се сдобива с куп нови части, някои от които вероятно никога няма да му потрябват.
Има обаче и механици, които знаят как да спестят пари на клиентите. За целта те използват един прост трик, базиран на факта, че силиконът не е проводник на електричество и се счита за добър изолатор. Да кажем, например, че има подозрение за проблемен проводник с високо напрежение. Той се третира с със силиконов спрей или лубрикант, след което двигателят се стартира. Ако няма проблем, значи „вредителят“ е открит и той е изолиран с помощта на силикон.
Ако обаче прекъсванията в работата на мотора продължат, на същата процедура се подлага следващия компонент от системата за запалване. След това двигателят отново се стартира и се гледа резултата. И така, докато бъде открита проблемната част. Тя се заменя и нестабилното поведение на мотора остава в миналото.
Този метод работи, но трябва да се знае едно - електроизолационните свойства на силиконовото покритие са много краткотрайни - максимум 30 минути. След този период филмътсе отделя от третираната повърхност поради високата му течливост. Ето защо няма да е възможно да „излекувате“ проблема със запалването завинаги с негова помощ. Но пък от друга страна ще бъдете наясно кой е проблемният компонент и ще можете да го замените с нов.