fallback

Ердоган помоли Мъск да построи завод на Tesla в Турция

Милиардерът иска властите в страната да дадат лиценз на компанията му SpaceX

Президентът на Турция - Реджеп Тайип Ердоган, се е срещнал с основния акционер и изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, в Ню Йорк, като е поискал от него следващият завод на компанията за производство на електромобили да бъде построен в Турция, съобщава Reutes.

В отговор на искането на държавния глава Мъск е заявил, че компанията му вече работи с много турски доставчици, а страната е в списъка на основните кандидати за изграждането на следваща Гигафабрика. Според Ердоган Турция е отворена и за сътрудничество в областта на изкуствения интелект, както и за развитието на Starlink – глобална сателитна система, дело на компанията на Мъск - SpaceX.

За последното обаче милиардерът е поискал SpaceX да получи местен лиценз за предоставяне на сателитни услуги. В същото време от Tesla все още не са коментирали официално за евентуални резултати от разговора между Ердоган и Мъск.

По-рано тази година беше съобщено, че Tesla активно търси място за нов завод. През юли се заговори за възможно изграждане на обект в Индия, където ще се произвеждат евтини електрически превозни средства. През май и юни Мъск се срещна и с френския президент Еманюел Макрон, като отново основната тема беше предстоящото изграждане на нова фабрика на производителя на електромобили.

Към момента Tesla разполага с шест предприятия, а седмото се строи в Мексико - в северния щат Нуево Леон. Самият Мъск обеща да избере място за новия обект до края на тази година.

fallback
  • #12
    raiders ( преди 1 година )
    И аз да съм на мястото на Ердоган или Макрон ще искам същото. Хората знаят какво би им донесло завод на Тесла. Явно мислят за държавата си и народа си. Тази година бие по продажби Тесла Модел У и така и трябва, сега фейса на 3 ще е на гребена на вълната. Камиона тръгва да се доставя. Другата година фейс на У и нов модел 2. Каза си го чевека, 20мил. продажби и ще забави темпото до 2030г.
  • #11
    Fhbhh ( преди 1 година )
    Абе, джанъм, нали вече в Турция произвеждат някакви хиляди милиони бройки от тяхната електричка? За какво им е допълнителна конглокенция? Или може би совите не са това, което са?
  • #10
    PLAID ( преди 1 година )
    По последна информация от Wall Street Journal, Саудитска Арабия (Публичен Инвестиционен Фонд) иска гигафабрика на Тесла като част от стратегия за диверсификация встрани от петрола. Очаква се сделката със Саудитска Арабия да осигури на компанията достъп до суровини за окончателно превземане на автомобилния пазар във всички сектори - леки и тежкотоварни.
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    До РУК.Още по-жалка история е, че след като снощи подигравателно си зададе въпроса, на който нямаш компетенцията да отговориш и мислиш че никой не може, когато аз ти отговорих в прав текст заяви, че си дошъл тук само да се заяждаш с мен и да ми задаваш въпроси на които не мога да отговоря, за да генерирам мнения и се покри от срам. А сега твоята история става още по жалка, като идваш в тази тема да се оплакваш че съм бил писал много мнения. Я се разбери с другото си аз, а чак после ела да кажеш
  • #8
    РУК ( преди 1 година )
    От 7 мнения 4 са MythBusterчо! И вече 4 часа чакали под тая тема да драска! Болна история, жалка! Няма грижа за психичноболните в България! Жалко ....
  • #7
    Кар фен ( преди 1 година )
    Ко, ко стана с турската ел кола с *** аспух, а?
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    Сега погледнах и за любимата дестинация на онези които стигат от София до Виена без да спират. 16 евро за 1000 километра. Ами приятно удоволствие от шофирането. Мерси!
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    А ти колко още искаш да паднат? Гледам предлагат самолетен билет от София до Варна за 14 евро. Посочи ми по евтин вариант за транспорт?
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    В свалянето на цените, няма лошо, но няма да стане дори и 10 завода да има. Като пример мога ти дам Райанер. Използват 737-800 и 900, и дори още 200 машини да имат цените на билетите няма да паднат.
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е именно де! Смятай ако с 4 завода печелеха най-много от автомобил от цялата автомобилна промишленост с малки изключения като ferrari например, колко още ще им падне себестойността на произведен автомобил със седем завода заради икономиите от мащаба? Досега никой от вас не ми е отговорил Какво лошо виждате в свалянето на цените ? Като почнеш от цените на електромобилите та стигнеш до сваляне на цените на фотоволтаиците и тока произвеждан от тях, за да зареждаш евтино евтиния електромобил.
fallback
Последни