Намирането на нов автомобил на реномирана марка, струващ под 20 000 евро в последно време е доста трудно. А какво остава, когато потребителят търси кола за под 15 000 евро? Този ценови диапазон изглежда запазен за моделите на Dacia, но сега опит да се настани в него прави Citroën, като това (поне засега) се отнася за най-големия пазар в Европа – този в Германия.
Френската марка ударно свали цените си, като при някои модели намалението достига цели 6000 евро, което съответства на 13%. Това означава, че Citroën ще продължи да предлага достъпна мобилност за всички и в бъдеще. Според производителя, тази корекция на цените е възможна благодарение на „нова тратегия за продажби, оптимизирана към ценностите на марката, без да се жертва рентабилността".
Всъщност, идеята на марката с двойния шеврон е да се създаде единно ценово ниво и да се ограничат индивидуалните отстъпки за клиентите в магазините. Това означава по-голяма прозрачност на цените още от самото начало, като за германския пазар те падат в зависимост от сегмента и вида на задвижването. Ето какви са намаленията:
Citroën C3 – 12 690 евро (намаление 2450 евро)
Citroën C3 Aircross – 18 890 евро (намаление 4170 евро)
Citroën C4 – 19 490 евро (намаление 5520 евро)
Citroën ë-C4 – 35 590 евро (намаление 1950 евро)
Citroën C4 X – 19 890 евро (намаление 5120 евро)
Citroën ë-C4 X – 35 990 евро (намаление 1550 евро)
Citroën C5 Aircross – 24 690 евро (намаление 6 000 евро)
Citroën C5 X – 32 490 евро (намаление 5360 евро)
Френският производител представя и още една важна промяна в гамата автомобили - предишните донякъде объркващи нива на оборудване са рационализирани. Отсега нататък трите нива на оборудване - YOU, PLUS и MAX, заменят предишните пет - Live, Feel, Feel Pack, Shine и Shine Pack. Тези нови нива на оборудване могат да се избират за всеки модел и предлагат до пет пакета оборудване всеки.
С ясно дефинираните нива на оборудване и опционални пакети Citroën опростява процеса на покупка. Намаляването на броя на вариантите също позволява оптимизиране на производството, намаляване на сложността, по-лесно складиране и по-добър контрол на разходите. За клиентите това означава преди всичко по-кратки срокове за доставка и по-конкурентни цени.