Правителствените агенции по света продължават да наблюдават внимателно автомобилните производители след скандала с манипулираните двигатели на VW Group, станал известен като „Дизелгейт“. Въпреки това, някои от големите компании продължават да използват устройства, чиято цел е да излъжат при проверка на вредните емисии, като този път под прицела на властите е Mercedes-Benz, съобщава Reuters.
Според изтекло писмо от Германската федерална служба за автомобилен транспорт, по-рано това лято Mercedes-Benz е бил обвинен в използване на манипулирани измервателни устройства, които позволяват на двигатели на марката да заобиколят най-новите стандарти за вредни емисии Евро 6. В писмото от 7 юли 2023 г. се описват три незаконни софтуера, открити в дизеловия двигател OM642, използван в Mercedes-Benz E350 BlueTec. Две от устройствата променят работата на двигателя въз основа на определени температурни параметри.
Агенцията е уведомила автомобилния производител, че трябва да коригира проблемите, в противен случай колите ще бъдат забранени от експлоатация и ще бъдат изтеглени. Германската екологична група за защита на потребителите Deutsche Umwelthilfe (DUH) публикува писмото в петък, като твърди, че го е получила като сигнал от „анонимен източник“.
Представител на Mercedes обяви, че компанията си сътрудничи с агенцията, като вече е разработил и внедрил правилните софтуерни актуализации, необходими за справяне с проблема. Първоначално на производителя от Щутгарт е даден срок до 27 юли за решаване на проблема, но по-късно той е бил удължен.
Това не е първият път, когато Deutsche Umwelthilfe проверява внимателно Mercedes. През ноември 2021 г. организацията публикува доклад, в който обвинява компанията в използването на осем незаконни измервателни устройства в модела Е-Class, оборудвани с двигател OM642. Според доклада, устройствата намаляват количеството инжектирано AdBlue, което е необходимо за неутрализиране на вредните азотни оксиди.
Mercedes не е единственият производител на автомобили, който все още е изправен пред последствията от скандала „Дизелгейт“ осем години след избухването му. Това лято съдът глоби бившия изпълнителен директор на Audi - Рупърт Щадлер, с 1,1 милиона евро за участието му в скандала. Той призна вината си и така избегна влизане в затвора.
На свой ред, доставчикът на автокомпоненти Bosh плати 25 милиона долара глоби миналата година. През 2020 г. майката на Mercedes, Daimler, трябваше да плати 2,8 милиарда долара, за да уреди искове срещу компанията в САЩ. Тогава автомобилният производител беше изправен пред дела от Агенцията за опазване на околната среда на САЩ, Калифорнийския борд за въздушни ресурси, Министерството на правосъдието на САЩ и колективен иск. Повече от половината от близо 3 милиарда долара отидоха в различни правителствени агенции, докато 700 милиона долара бяха платени за уреждане на съдебния иск.