fallback

Защо колата не пали, когато двигателят е топъл?

Този проблем се решава лесно, когато сте наясно какво да гледате

Като правило мнозина, поради всеизвестни причини, избират най-често употребявана кола от позната марка. Времето обаче има власт над всички, дори и над прословутите със своята надеждност японски модели, така че за нормална работа на употребяван автомобил трябва да знаете някои специфики и да разбирате от поддръжката им.

Изключително трудно или дори невъзможно е да се идентифицират скритите проблеми на употребяван автомобил дори и след щателна проверка преди покупка, така че когато купувате „нов внос“, трябва да сте подготвени за всякакви изненади. Дребните ремонти са „включени в цената“ и ако се случи те да са в разумни граници, ако не хабите нерви напразно, то по-голямата част от работата може да се извърши самостоятелно или много евтино.

Една такава неприятност е, че колата не пали при загрял двигател, кара ви да въртите ключа дълго време и да натискате педала на газта докрай, но стартиране на двигателя няма или е съвсем вяло? И ако отидете в сервизния център с тези симптом, пригответе се за значителни разходи.

За да не плащате твърде много - в сервизите често обичат да принуждават собственика на колата сам да я диагностицира, като постепенно заменят различни компоненти с нови - по-лесно и по-ефективно е да свършите част от работата сами . Така ще бъде по-бързо и по-евтино.

Започвате с най-лесното. Трудното стартиране на двигателя обикновено е симптом на липса на заряд на акумулатора. Ако батерията е все още жива, свежа и пълна с живот, което е лесно да се провери с прост мултицет, тогава трябва да погледнете към точките, където масата е прикрепена към тялото и двигателя и към самия акумулатор. Там не трябва да има ръжда, мръсотия или корозия, но е задължително да има използваем и чист контакт, намазан отгоре със специална грес.

Ако проблемът все още е налице, тоест колата не пали, когато двигателя е топъл, то отиваме при друг възможен източник на нашите главоболия - сензорът за положение на разпределителния вал (CPR). С течение на времето той се замърсява, проводниците изгниват, клемата се разпада: почистете, проверете и сглобете отново.

Идеалният вариант е да намерите шофьор с подобна кола и да я пробвате сензора на неговия агрегат. За щастие същият този сензор се отвинтва, като правило, за минута и половина. Между другото, същата услуга може да бъде получена евтино, а понякога дори безплатно, и в сервиз.

След това нашият път отива към стартера, който има много симптоми, сигнализиращи за необходимостта от възстановяване. Освен това, в болшинството от случаите, не целият модул изисква подмяна. В три случая от четири трудностите при стартиране на топъл двигател показват фатално износване на бендикса, който трябва да се смени. Следва монтаж и тестване на системите.

fallback
  • #9
    Уаууу ( преди 3 месеца )
    В тоя сайт от къде ви намират... Хал хабер си нямате от нещата за които взимате пари - така е в бг
  • #8
    bobbocar ( преди 1 година )
    Абсолютни глупости написани от човек който няма НИКАКВО понятие от абтомобил
  • #7
    Леле мале ( преди 1 година )
    Много *** статия на журналист който няма никакво понятие от автомобили
  • #6
    Здравко Каменов Желя ( преди 1 година )
    Щото не е на кеф например,жОрналиста също не бил на кеф да си свърши работата,ама ако аз не му оправя спирачките щото не съм на кеф свършват тъпите новини
  • #5
    Халапеньо ( преди 1 година )
    До скъсаните боксерки #3: да, с товарна вилка се проверява или с някакъв друг подходящ товар и волтмер (мултицет) също може. Но товарната вилка е удобна.
  • #4
    Халапеньо ( преди 1 година )
    Дори не си загубих времето да чета статията.Само ще отговоря на заглавието: моята кола пали и топла и студена. Защо вашите не палят не знам и не ме интересува.Проблемът може да е от датчика за коляновия вал (датчик на Хол) или от компютъра на колата. Конкретно при някои опели има проблем с бондираните (заварени) с ултразвук проводници към платката на компютъра. Който при това незнайно защо е позициоринан върху цилиндровата глава на двигателя - хем му е горещо, хем има и вибрации там.
  • #3
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Стигнах до "акумулатора може да се провери с обикновен мултицет". Ами, не може. Акумулатор се проверява с товарна вилка.
  • #2
    Професор Славов ( преди 1 година )
    днес сте неотразим в компетентността си. Еваларка..
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    "...кара ви да въртите ключа дълго време и да натискате пeдaла на газта докрай..." Пак нещо сме преписвали без да мислим. Пeдaла се натискаше на карбуратори и някои моно-инжекции. За пълен инжекцион има много малък ефект. А от едни 15-тина години почти всички коли са с електронно управление на дросела и няма директна връзка с пeдaла и ако компютъра не реши, че има нужда само си упражняваш крака.
fallback
Последни