Дори и през традиционно слабия месец август пазарът на нови автомобили в България продължава да расте и вече е с 20.5% по-голям, отколкото в същия период на миналата година. Незапомнено ожесточена е битката и за най-продавания модел, където разликата между първия и втория е едва 4 автомобила. За първите осем месеца на годината у нас са регистрирани 27 919 нови леки автомобила в категориите М1 и N1 - повече, отколкото през цялата 2014 година, и близо до резултата от 2020. Ако темпото се запази до края на годината, пазарът ще достигне предкризисните нива от 2018-2019, но при значително по-високи средни цени на автомобилите.
В премиум сегмента първото място при марките е за BMW. Най-продаваният премиум модел обаче е на Mercedes - GLC
Моделът с най-голям пазарен ръст е Tesla Model Y, но това е на базата на само няколко регистрирани автомобила през 2022. Завидните 411% ръст отчита Ford Fiesta, чието производство спря окончателно преди месец и сега се разпродават последни складови наличности. От новите модели на пазара прави впечатление скокът в регистрациите на BMW X1 (+251%), Hyundai i30 (209%), Skoda Kamiq (206%) и Volkswagen Taigo (201%).
За сметка на това сериозен спад има при модели като Renault Captur (-40%), Peugeot Boxer (-49%) и Peugeot 3008 (-62%).
50-те най-продавани нови коли в България (ГАЛЕРИЯ):
41. Volkswagen Golf - 203 (12.2%)
42. Tesla Model Y - 201 (6600.0%)
43. Ford Transit Custom - 198 (2.1%)
44. Mercedes Sprinter - 185
45. Mercedes GLC - 176 (128.6%)
46. Toyota Hilux - 176 (69.2%)
47. Dacia Logan - 175 (-15.5%)
48. Volkswagen Tiguan - 175 (33.6%)
49. Kia xCeed - 174 (27.9%)
50. Skoda Fabia - 165 (35.2%)