IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

50-те най-продавани коли в България: Само 4 бройки между първия и втория

Пазарът у нас продължава да расте дори през традиционно слабия август

Дори и през традиционно слабия месец август пазарът на нови автомобили в България продължава да расте и вече е с 20.5% по-голям, отколкото в същия период на миналата година. Незапомнено ожесточена е битката и за най-продавания модел, където разликата между първия и втория е едва 4 автомобила. За първите осем месеца на годината у нас са регистрирани 27 919 нови леки автомобила в категориите М1 и N1 - повече, отколкото през цялата 2014 година, и близо до резултата от 2020. Ако темпото се запази до края на годината, пазарът ще достигне предкризисните нива от 2018-2019, но при значително по-високи средни цени на автомобилите.
   
  
Mercedes GLC
В премиум сегмента първото място при марките е за BMW. Най-продаваният премиум модел обаче е на Mercedes - GLC
  
   
Моделът с най-голям пазарен ръст е Tesla Model Y, но това е на базата на само няколко регистрирани автомобила през 2022. Завидните 411% ръст отчита Ford Fiesta, чието производство спря окончателно преди месец и сега се разпродават последни складови наличности. От новите модели на пазара прави впечатление скокът в регистрациите на BMW X1 (+251%), Hyundai i30 (209%), Skoda Kamiq (206%) и Volkswagen Taigo (201%).

За сметка на това сериозен спад има при модели като Renault Captur (-40%), Peugeot Boxer (-49%) и Peugeot 3008 (-62%).
   
     
50-те най-продавани нови коли в България (ГАЛЕРИЯ):


 

 

        

 

0 от 500
  • #15
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Докторът ( преди 1 година )
    До 2.Не. Заводска е само системата на метан.Шкода работи с Принс газ и запазваш гаранцията на автомобила.
  • #14
    17 rate up comment 2 rate down comment
    до 13 ( преди 1 година )
    Те пък в другите сервизи защото правят разлика и работят без пари. А пък при новата кола шанса да ти трябва сервиз е незначителен. Докато при новия внос клони към 100%. Ако нямаш майстор на който наистина вярваш и се е доказал във времето, каране на стара кола често е ходене по мъките.
  • #13
    2 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    една година чакане за кола това да е ролс коли под път и над път ще се буташ на опашка при дилъри още повече за койота и да те стригат като уфтцъ в официалния сервиз където не знаят кое дроселова клапа и кое е дебитомер и че масло се сменя не напгодини а на брой литри изразходвано гориво
  • #12
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази класация е малко неправилна или доста подвеждаща,защото за да си вземеш нова кола си я поръчваш и чакаш поне година за да я получиш,защото няма готови окомплектовани и произведени автомобили. Например за Дачия се чака 1 година след като я поръчаш,та тези цифри за продажби са на поръчани автомобили и получени,А Тойота или Шкода с техните продажби може да са поръчани и преди повече от година и сега да си ги получават собствениците. Мой приятел чака БМВ Х 3 от поръчка до получаване година.
  • #11
    11 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От къде и кои са хората дето имат пари за нови автомобили при положение че средната нетна заплата в страната е едва 700 евро и близо 80% от населението получава минимална заплата от 350-500 евро? Как се купува нова кола с такива заплати? В България само 1% от населението може да си позволи нова кола. А тези които могат да я платя в брой с техни пари без лизинг или кредит сигурно 0.001%. Повечето нови коли ги купуват фирми, НПО-та и държавата.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    И защо да е за втора категория хора? Като е скъпо и еднакво с богатите защо е скъпо ние да не сме богати, като има нещо малко по-евтино пък било за втора категория хора и няма угодия
  • #9
    21 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мъдър избор е Тойота, Шкода и Дачия като за БГ
  • #8
    22 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това че имаш многократно по 100к не означава, че трябва да ги прахосваш за кола, просяк е този който е взел лизинг за такава кола с 6% лихва и пести от закуски.
  • #7
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    То в самите редове на статия си пише, че Дачия Сандеро е най-продавания нов автомобил в Европа. Демек, и те се с просешки пазар, нали?
  • #6
    8 rate up comment 20 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    На тоя просешки пазар какво друго да е на първо място, ако не Дачия или тойота. Това дори не е нормалната Корола, а седанът, който се прави в Турция като за втора категория хора