fallback

Модификация тип „направи си сам“ удължава живота на двигателя

Това просто устройство може да предпази мотора от сериозни проблеми

Има някои, относително прости манипулации, които могат да бъдат извършени от човек с минимално ниво на технически познания, като те, според руски експерти помагат не само да поддържа двигателя на колата в добро работно състояние, но и да удължат живота му. 

Преди автомобилните инженери често проектираха двигатели, които имаха така наречения маслен сепаратор. Той работи като вид филтър, който предпазва двигателя от прекомерно замърсяване със субпродукти от картера и поддържа работните му параметри, като улавя изпаренията на двигателното масло, които влизат във всмукателната система.

Сега, поради икономии, такива решения са рядкост. Устройството обаче се продава в в някои специалицирани магазини. И нещо повече, можете да го направите сами, но трябва да имате известни технически умения. Основното е, да намерите издръжлива кутия (за предпочитане стомана) и вътре в нея да поставите най-обикновената телена мрежа за миене на съдове. Този елемент понася основната тежест на удара.

Но най-добре е да си купите от магазина готов продукт. Инсталирайте тази "джаджа" между системата за рециркулация на отработените газове и всмукателния колектор. Те са свързани към двигателя с помощта на маркучи и скоби, които идват с комплекта.

Работата на този много прост механизъм осигурява осезаеми предимства. Първо, дроселът вече не е толкова запушен с мръсотия. Защото е известно, че въглеродните отлагания карат двигателя да започне да работи на празен ход с прекъсвания и дори когато колата започне да се движи, се появяват спадове. Освен това, поради мръсотия, сензорът за масов въздушен поток може да се повреди.

Второ, това устройство до известна степен намалява риска от коксуване на буталните пръстени. То улавя цялата маслена „мъгла", която оставя доста сажди в горивната камера.

Трето, моторното масло остарява по-малко, защото не трябва да измива всички примеси. Да не забравяме и неутрализатора. Ресурсът му също се увеличава.

Но има един нюанс. Независимо дали правите устройството сами или купите готово, не забравяйте да източите конденза от него преди студеното време. В противен случай течността ще попадне в смазката, което ще завърши зле за захранващия блок.

fallback
  • #13
    Бобо ( преди 7 месеца )
    До #11. Правиш ли разлика между кариера и картер?
  • #12
    Angelo ( преди 7 месеца )
    От далеч личи ерудирания изказ с капацитет на перхидролена блондинка. Особено в последното изречение. Ама карай,нали ви изскочиха рекламите,и записахте бисквитки те,стотинките се трупат,сайта ви с *** статии също....
  • #11
    Гого ( преди 7 месеца )
    А не е ли по-лесно кариерните газове да се отведат навън, в атмосферата, отколкото да се чудим как да ги филтрираме. Очаквам аргументи за и против.
  • #10
    До #1 ( преди 7 месеца )
    Щом не ти харесват руските експерти. Провери американските. Жокер - думичката е oil catch can .Сега си отговори сам в кой свят живееш .
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    руските експерти да вземат да направят руски автомобил ако могат защото до сега всичкото им творчество е копиране на чужди.
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    T И М-аджии, стига сте ми трили коментарите!
  • #7
    Мамини златни ( преди 7 месеца )
    Маслен сепаратор/сепаратори има в почти всички СЪВРЕМЕННИ ДВГ-та, каква каменна ера ви гони? Всъщност повечето лаици в чата (и тези които пишат новините тук) съм сигурен, че срещат този термин за първи път..
  • #6
    Dim4oll ( преди 7 месеца )
    Как на баш Руски :D всеки път те точно измислят глупости !! Аз това па съм чул от Англичанин !!
  • #5
    Чукча ( преди 7 месеца )
    и двигатели , то в русия кво ли е наред и всички останали, които тясно сме обвързани с тая паднала маса им понасяме още скапаните и скъпи горива ?!
  • #4
    Бай Онзи ( преди 7 месеца )
    Те руските "експерти" са царе на самоделките.
fallback
Последни