fallback

Lotus представи първото електрическо хипер-GT

Emeya предлага 905 к.с., 500 км пробег и супер бързо зареждане

След като представи хипер SUV – Eletre, британският производител Lotus е готов и с хипер-GT. То се казва Emeya, като ще се появи на пазара през 2024 г., съобщиха от компанията при премиерата на новия модел.

Технически електрическият седан Emeya е свързан с Eletre, като фокусът е насочен върху комфорта на шофиране и високата производителност. И при двата модела обаче огромно внимание е отделено на аеродинамиката, като новият автомобил получава активна решетка, която в зависимост от различните условия на шофиране може да намали съпротивлението на въздуха (когато е затворена) или да охлади батериите и спирачната система (когато е отворена).

Важна роля играят сплитерът, спойлерът и дифузорът, като всички те имат активни елементи, способни да регулират ъгъла на падане и да увеличат максимално производителността и ефективността. По-специално, двуслойният спойлер е с широчина 280 мм (100 мм повече от този, монтиран на Eletre) и позволява да се получи притискаща сила от над 215 кг. Към тези решения се добавя окачването с електрическо управление, способно да анализира пътя 1000 пъти в секунда, като по този начин коригира реакциите си.

Интериорът на Emeya съчетава луксозни и устойчиви материали с набор от високо технологични решения. Например, тапицерията на отделението за пътници е направена от прежда, произведена от памучни отпадъци от модната и шивашката индустрия. Тази конкретна материя също е комбинирана с PVD алуминий, алкантара и кожа напа.

В допълнение към гигантските екрани за управление на различните функции за шофиране, има 55-инчов хед-ъп дисплей с добавена реалност, който позволява на водача да има бърз достъп до информация за шофиране и да следи ADAS (системите за помощ при шофиране) и предупрежденията от автомобила. Аудио-системата е разработен от KEF и е комбинирана с Dolby Atmos 3D съраунд звук.

Emeya използва два електрически мотора (един отпред и един отзад), които гарантират задвижване на всички колела и максимална мощност от 905 к.с. и 985 Нм. Максималната скорост е 256 км/ч, докато ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само за 2,78 секунди.

Батерията има капацитет от 102 кВт/ч, като това би трябвало да осигури пробег от 500 км с едно зареждане (от Lotus не разкриват обхвата с едно зареждане, но при Eletre той е толкова със същата батерия). Подобно на SUV, новият флагман на британската марка също може да се зарежда до 350 кВт в постоянен ток и да получава допълнителни 150 км пробег за 5 минути.

Още снимки на новия флаган на Lotus - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    Преди 40 години колите минаваха 1 000 км с един резервоар, сега пак минават по толкова. Какъв точно трябваше да е извода?
  • #4
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Бaси яката тупалка! Ако бях на 10, щях да си лепна плакат на станата!
  • #3
    Експерт ( преди 1 година )
    Теслите от 2012-та изминаваха по 500 км. а сега някакви концепти на Лотус за 2024-5 пак изминават толкова и то сигурно с конкретен размер джанти, спрян климатик и задължението да не се диша и пърди в колата.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    55-инчов хедъп дисплей, не дисплей.
  • #1
    Веско ( преди 1 година )
    55-инчовия дисплей ми идва леко големичък :(
fallback
Последни