fallback

Цените на употребявани електрически коли се сринаха за година

Вижте кои са най-сериозно засегнатите модели на пазара втора ръка

При избора на конкретен модел автомобил купувачите, наред с други неща, вземат предвид такъв показател като „запазване на остатъчната стойност“. Оказва се обаче, че при електрическите автомобили нещата в това отношение никак не са добри, като някои от тях много бързо губят стойността си и по този показател превъзхождат повечето модели, оборудвани с ДВГ.

Ново изследване показва, че електрическите автомобили са преживели най-лошата година в кратката си история по отношение на падащите цени. Някои модели са загубили над половината от стойността си, сочат данни на британското издание This is Money, чиито експерти са проучили случващото се на пазара в Обединеното кралство. Там търсенето на електромобили втора ръка е спаднало значително заради ниското търсене и свръх предлагането на употребявани превозни средства, заливащи пазара.

Как се обезценяват употребяваните електромобили за година (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    какво е общото между препиването с бира и електромобилите страхът че няма да стигнеш навраме до тоалетната в къщи
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Е то в Англия и ДВГ-тата на старо са супер евтини сравнено с ЕС.
  • #6
    PLAID ( преди 1 година )
    #5 именно. Клетките от автомобилен клас имат живот 20 години - официално становище на Свен Бауер (БМВ) и Франсиско Каранса (Рено-Нисан). Днешните батерии с кадърен BMS и термоуправление надживяват купето. Други са причините - шубето е голям страх - Ама да не ми свърши батерията... Тя да не е жена, че да свърши, бe? Като свърши тунджата какво правиш - зареждаш. В БГ имаш DC-та на всеки 30-60 км. Ама да не умрe.. Това да не е магаре да умpe, бe? При проблем не се сменя цялата, а отделни клетки.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Проблема изобщо не е батерията. Коли на по 30 000 км с батерия на 97% са обезценени с 40 процента. Нарича се морално остаряване - както мобилните телефони и тук нещата са много динамични. ДВГ е достигнал такава точка на насищане че автомобил 2022 спрямо 2012 предлага само повече сигурност.
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 3. Точно това винаги ми е било странно? Защо Тесла не оглавяват тези класации, след като свалиха цените с 30%? В момента цената на чисто нов автомобил е 30-40, А в Щатите и с 50% по-ниска, отколкото беше преди година и беше логично цените им втора употреба да паднат с още повече проценти, защото няма някой който да предпочита да си купи автомобил втора употреба на цена по-висока отколкото би си купил чисто нов. Въпреки това цените им не падат и се чудя защо?
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Не са това причините. Дори в самата статия си пише "Някои модели са загубили над половината от стойността си". На вторичния пазар на електромобили много добре се знае кои стават и кои - не. Хайде намери ми Тесла с 40% загуба за година? Или ID.4?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Ел кола 2-ра ръка, не е същото като ДВГ втора ръка.Смяната на батерия е скъпо удоволствие, което може да надхвърли стойността на колата, а при някои модели може да е дори невъзможно. Оттази гледна точка, употребяваните ел коли няма да се търсят толкова като ДВГ.
  • #1
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Производителите почнаха да смогват на търсенето, на цените, на които в момента се продават нови електромобили, а се появиха и доста хубави нови модели. Логично тези, които се произвеждат от по-отдавна, макар и на 1 година сега да не могат да се продадат на същата цена, на която са се продавали едногодишни екземпляри миналата година. А и на тоя пуст остров с обратно движение - почти нямат вторичен пазар. Най-много някой нашенец да се излъже от евтинкото да си вземе кола с десен волан, ама рядко.
fallback
Последни