fallback

Задава се една от най-големите сервизни акции в историята

Проблемът отново е във въздушни възглавници, но този път те не са Takata

Дузина автомобилни производители в САЩ ще бъдат принудени да изтеглят около 50 млн. превозни средства в сервизите си, ако Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) постигне целта си. Агенцията публикува първоначалното си решение, според което определени устройства за въздушни възглавници, произведени от компаниите ARC и Delphi, са опасни и трябва да бъдат изтеглени.

Ако това се случи, BMW, Ford, Fiat Chrysler Automobiles, General Motors, Hyundai, Kia, Maserati, Mercedes-Benz, Porsche, Tesla, Toyota и Volkswagen ще трябва да изтеглят в сервизите си засегнатите автомобили. NHTSA разследва съобщения за спукани надуватели на въздушни възглавници от двете компании от 2016 г. насам., като през април агенцията е поискала от ARC да организира сервизна акция, но производителят на оборудване е отказал.

Сега обаче от NHTSA са категорични, че въздушните възглавници са дефектни и крият опасност от наранявания, заради което те трябва да бъдат ремонтирани или заменени. Проблемът е в заварката на конструкцията, заради която в компресора, активиращ еърбега, може да се образува шлака. При активиране тя ще блокира изхода на помпата, което може да доведе до нейното взривяване, изпращайки шрапнели и метални фрагменти в купето.

От NHTSA съобщават, че са идентифицирали седем души, ранени от спукани помпа, като има и един загинал. При седемте случая е установено, проблемните компресори са произведени в три различни завода, използвани от четири доставчици на модули за въздушни възглавници и са поставени на четири различни марки превозни средства.

Един от първите инциденти е от 2009 г., а последният е от март 2023 г. с Chevrolet Traverse. Има пострадали с коли на Kia, Hyundai, Chrysler и Volkswagen. През март GM е изтеглил в сервизите си близо милион SUV от марките Buick, Chevrolet и GMC заради въздушни възглавници, които могат да се спукат, като това ще е първата от много сервизни акции, които предстоят през следващите месеци.

Крайното решение на NHTSA трябва да бъде обявено през октомври, като от агенцията посочват, че проблемните компресори са произведени от 2000 до 2018 г. За този период ARC е произвел около 41 млн устройство, а Delphi 11 млн., преди да спре производството им през 2004 г.

fallback
  • #14
    Milen ( преди 7 месеца )
    "Страхотна новина". Хубаво е да напишете в заглавието, че става въпрос за САЩ, а НЕ за Европа!
  • #13
    анонимен ( преди 7 месеца )
    проблема с еърбегмодулите е катастрофа в сферата на автомобилостроенето с размери по голям от дизелгейт има загинали много хора о медиите се купуват от производителите за да мълчат
  • #12
    РУК ( преди 7 месеца )
    До 2 - много си бягал в часовете по физика и биология моето момче!Ама много! Запознай се малко с ускорение, отрицателно ускорение, каква е ролята на колана и на въздушната възглавница! Много искам да те сложа в здрава клетка с вързан здраво с 4 точков колан и да те засиля със 120км/ч в стена! Да видим клетката като остане здрава каква част от здраво вързаното ти тяло ще седи на седалката!!!!
  • #11
    Шибек ( преди 7 месеца )
    Тесла ще ги оправят по WIFIто! Те така или иначе сервизи нали нямали, щото нямало нужда .... Ако не стане по WIFIto, ще пуснат частите в Амзон и клипче как да си ги смените сами в Ютубето, ама ще трябва и да платите абонамент щото то така, без пари на къде!
  • #10
    С тойота авенсис ( преди 7 месеца )
    Аз получих писмо по пощата от тойота, че трябва да я занеса в сервиз да се смени въздушната възглавница. Модела 2005г. Пишеш че взривителя изсъхвал и можел да се пръсне в копето и да има летящи парчета.
  • #9
    С тойота авенсис ( преди 7 месеца )
    Аз получих писмо по пощата от тойота, че трябва да я занеса в сервиз да се смени въздушната възглавница. Модела 2005г. Пишеш че взривителя изсъхвал и можел да се пръсне в копето и да има летящи парчета.
  • #8
    Умен ( преди 7 месеца )
    Има зони поемащи удара с греди от високоякостна стомана.Що цялата кола не се прави от такива отговора е *** щото е много скъпо естествено че е по добре но р скъпо и прави колата тежка.Въздушнат възглавница е добре и предпазва от сериозни травми но без поемащи енергията греди е безполезна.Най безопасните коли са в Сащ и най добрта агенция за тестване е американската застрахователна агенция
  • #7
    Пешо е ( преди 7 месеца )
    Компресор
  • #6
    Скъсани боксерки ( преди 7 месеца )
    Възглавниците не се надуват от компресори, а от взривени пиропатрони! Страшна мъка и тоя сайт!...
  • #5
    Монтьор ( преди 7 месеца )
    И как точно здравата конструкция ще те предпази от страничен удар???Точно това е идеята на това страхотно изобретение- въздушна възглавница. Замисляш ли се защо при аварийни ситуации хората скачат върху надуваем дюшек а не се пъхат в супер-дупер здрава клетка и с нея- хоп скачат от 10-тия етаж.
fallback
Последни