fallback

Новият VW Passat – до 272 к.с. мощност и 1000 км пробег с един резервоар

Деветото поколение порасна на размери и ще се предлага само като комби

Volkswagen официално представи деветото поколение на един от най-популярните модели в историята си – Passat. От излизането на първата генерация през 1973 г. семейният автомобил е продаден в тираж от над 30 млн бройки, като по този показател той отстъпва единствено на Golf, което го прави и вторият най-успешен модел на производителя от Волфсбург.

Новият Passat (B9) идва само като комби, тъй като седанът официално е мъртъв. Благодарение на преработената си основа (платформа MQB Evo), Passat Variant е значително по-голям от стария B8. Дължината му е 4917 мм (+144), а широчината - 1852 мм (+20 мм), докато височината не е променяна – 1506 мм. Междуосието е удължено с 50 мм и достига 2841 мм.

Дизайнът на модела е в стила на новите електромобили на Volkswagen. Новият Passat изглежда по-футуристично, като външният му вид, както обикновено, ще зависи от от нивото на оборудване. Клиентът ще избира между четири варианта Passat, Business, Elegance и R-Line. Ще се предлагат джанти с размер до 19 цола, заедно с новоразработени матрични LED фарове и динамични светодиоди отзад, където е монтирана светлинна лента.

Интериорът е напълно различен от този на Passat B8, като достъпът до почти всички функции ще става през 12,9-инчов сензорен дисплей, включен още в базовия вариант. Срещу допълнително заплащане екранът на информационно-развлекателната система може да бъде увеличена до 15 инча. Напълно дигитален 10,25-инчов инструментален приборен панел е стандартен, така че германската а марка се сбогува с добрите стари аналогови циферблати, които се предлагаха на предишния Passat.

Чрез преместване на селектора на скоростите върху кормилната колона, инженерите са успели да освободят пространство между седалките за допълнителен товарен капацитет в същия дух като при ID.7. От лявата страна има нов превключвател за управление на мигачите и чистачките, като той също е взет от електрическия сездан.

Комфортът отпред може да се увеличи с поръчване на новите отопляеми, вентилирани и масажиращи седалки с електрическо регулиране в 14 посоки. Увеличението на размерите, за което вече стана дума, води не само до повече място за краката на пътниците, но и до по-голям багажник. Неговият капацитет е 690 литра, като при свалени задни седалки достига 1920 литра (140 литра повече от предишното поколение).

Гамата от двигатели е голяма и включва мек хибриден бензинов агрегат за първи път в историята на Passat. Това е 1,5-литров eTSI с технология за деактивиране на цилиндрите и 150 к.с. Следва по-голям - 2.0 TSI с 204 к.с. във варианта с предно предаване, и с 265 к.с. и задвижване на четирите колела 4Motion. Предлага се и дизел – 2.0 TDI, достъпен в три варианта на мощност – 122 и 150 (с предно предаване, и 193 к.с. със задвижване на четирите колела. Всички бензинови и дизелови версии на новия Passat са със седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.

След това в гамата се нареждат plug-in хибридите, предлагани на пазара като модели „eHybrid". Базовият вариант развива 204 к.с. и 350 Нм, докато по-мощният получава 272 к.с. и 400 Нм, което го прави най-мощният Passat на пазара. Тези два PHEVs получават 1,5-литров TSI, шестстепенна DSG и батерия с капацитет 19,7 кВт/ч, която осигурява 100 км пробег само на електричество.

При новото поколение на Passat, VW внедрява поддръжка за бързо зареждане с постоянен ток при 50 kW, за да зареди батерията от 10 до 80% за приблизително 25 минути. Със заредена батерия и пълен резервоар (45 литра) ще може да се изминат около 1000 км.

Още снимки на новия VW Passat - вижте в галерията:

fallback
  • #16
    joro75 ( преди 1 година )
    Карам Пасат В8 2.0 дизел 150 к.с.При смесено каране разход около 5-5,5 л./100км.При каране само на извън градско около 4,6-4,8л./100км.Това е засечено многократно при пълнене на резервоара до горе и повторното му зареждане пак до горе а не от бордовия компютър.Това разбира се е разход при нормално каране а не "газ-спирачка". Не виждам смисъл от тоя хибрид с тоя разход при положение че това не е кола за градско каране а за по-дълги разстояния.
  • #15
    До 14 ( преди 1 година )
    100 км ги броят батерията която ест по-скоро би могла да ги постигне само градско, а тя като привърши започва да действа като обикновен хибрид само, че доста по-тежък и може и да си прав щом Камри хибрид по WLTP го дават 5.5 на 100 този Пасат ще е средно поне 6 на 100 средно в хибриден режим
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    4-ти, много добре знам че е среден разход, което е още по абсурдно. 1.5 бензин, 200кс мотор на 2т кола и среден 5?? В лаборатория може би, но в реалния свят - шанс 0. При 100+ малолитражките са по лакоми от един 2.0. С тези 45л, 600км макс. (имам поглед на А6 55 eТФСИ 295кс)
  • #13
    До 10 ( преди 1 година )
    Това не е по-малък, а същия 2.0 дизел но с 120 вместо 150 коня и предполагам на самата фирма струва същите пари и можеше просто да пусне версията 150 коня като базова вместо 120 като така или иначе най-вероятно ще е над 40 К евро щом е и с 7 степенна DSG
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 8. Пак поставяш моята личност на централно място, докато спорим за технически теми и автомобили. Също така аз говоря че плюят по електромобилите, А ти някак си виждаш че се оплаквам че някой плюе по мен. Хайде да се придържаме към темата на разговор, и техническите понятия, а? Не се мисли за толкова влиятелен и не ме слагай и мен в този кюп, за да си мислиш че от моето или твоето мнение или решение за покупка на автомобил зависи цялата световна или автомобилна промишленост!
  • #11
    Хахах ( преди 1 година )
    Я гледай какви телевизори са му сложили само!
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    До 2 - Регулациите са тежки идизелът не минава лесно. За Евро 7, малки дизелови двигатели, едва ли ще останат.
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 4. Всъщност така е доста по-смислено и изглежда реалистично. Едно е да ти кажат със заредена батерия и резервоар минаваш 1000 км, а съвсем друго е още от заглавието да твърдят че разходът ти е 0,5 л на 100 и имаш 50 литра резервоар, като ти оставят да си мислиш, че с него ще минеш 10 000 км, а реалността е съвсем различна.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    "Постоянно плюят, че не се използвал пълния капацитет на батерията защото не се зареждала докрай и не се разреждала докрай," - По-скоро ти постоянно пишеш, че някой те плюел и се правиш на умен.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    "Новият Passat (B9) идва само като комби, тъй като седанът официално е мъртъв." - Ох, ужас!
fallback
Последни