fallback

Новият VW Passat – до 272 к.с. мощност и 1000 км пробег с един резервоар

Деветото поколение порасна на размери и ще се предлага само като комби

Volkswagen официално представи деветото поколение на един от най-популярните модели в историята си – Passat. От излизането на първата генерация през 1973 г. семейният автомобил е продаден в тираж от над 30 млн бройки, като по този показател той отстъпва единствено на Golf, което го прави и вторият най-успешен модел на производителя от Волфсбург.

Новият Passat (B9) идва само като комби, тъй като седанът официално е мъртъв. Благодарение на преработената си основа (платформа MQB Evo), Passat Variant е значително по-голям от стария B8. Дължината му е 4917 мм (+144), а широчината - 1852 мм (+20 мм), докато височината не е променяна – 1506 мм. Междуосието е удължено с 50 мм и достига 2841 мм.

Дизайнът на модела е в стила на новите електромобили на Volkswagen. Новият Passat изглежда по-футуристично, като външният му вид, както обикновено, ще зависи от от нивото на оборудване. Клиентът ще избира между четири варианта Passat, Business, Elegance и R-Line. Ще се предлагат джанти с размер до 19 цола, заедно с новоразработени матрични LED фарове и динамични светодиоди отзад, където е монтирана светлинна лента.

Интериорът е напълно различен от този на Passat B8, като достъпът до почти всички функции ще става през 12,9-инчов сензорен дисплей, включен още в базовия вариант. Срещу допълнително заплащане екранът на информационно-развлекателната система може да бъде увеличена до 15 инча. Напълно дигитален 10,25-инчов инструментален приборен панел е стандартен, така че германската а марка се сбогува с добрите стари аналогови циферблати, които се предлагаха на предишния Passat.

Чрез преместване на селектора на скоростите върху кормилната колона, инженерите са успели да освободят пространство между седалките за допълнителен товарен капацитет в същия дух като при ID.7. От лявата страна има нов превключвател за управление на мигачите и чистачките, като той също е взет от електрическия сездан.

Комфортът отпред може да се увеличи с поръчване на новите отопляеми, вентилирани и масажиращи седалки с електрическо регулиране в 14 посоки. Увеличението на размерите, за което вече стана дума, води не само до повече място за краката на пътниците, но и до по-голям багажник. Неговият капацитет е 690 литра, като при свалени задни седалки достига 1920 литра (140 литра повече от предишното поколение).

Гамата от двигатели е голяма и включва мек хибриден бензинов агрегат за първи път в историята на Passat. Това е 1,5-литров eTSI с технология за деактивиране на цилиндрите и 150 к.с. Следва по-голям - 2.0 TSI с 204 к.с. във варианта с предно предаване, и с 265 к.с. и задвижване на четирите колела 4Motion. Предлага се и дизел – 2.0 TDI, достъпен в три варианта на мощност – 122 и 150 (с предно предаване, и 193 к.с. със задвижване на четирите колела. Всички бензинови и дизелови версии на новия Passat са със седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.

След това в гамата се нареждат plug-in хибридите, предлагани на пазара като модели „eHybrid". Базовият вариант развива 204 к.с. и 350 Нм, докато по-мощният получава 272 к.с. и 400 Нм, което го прави най-мощният Passat на пазара. Тези два PHEVs получават 1,5-литров TSI, шестстепенна DSG и батерия с капацитет 19,7 кВт/ч, която осигурява 100 км пробег само на електричество.

При новото поколение на Passat, VW внедрява поддръжка за бързо зареждане с постоянен ток при 50 kW, за да зареди батерията от 10 до 80% за приблизително 25 минути. Със заредена батерия и пълен резервоар (45 литра) ще може да се изминат около 1000 км.

Още снимки на новия VW Passat - вижте в галерията:

fallback
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    До 25 - Точно, ама кажи го на нервака, дето като се вклюява в движението, винаги е "Газ до дупка, щот туй тежкото не върви" и се оптива, да си подобри рекорда, а като се изпреварва, ествствено, че ще се вдигнат 170 км в час, нищо, че изпреварваш камион, движещ се с 90, и винаги се кара "ниска предавка, че да има мощност" .... а след това "Абе пичуе, тея яко лъжат с тоя разход".
  • #25
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да се включа по вечната тема за разхода. Пасат Олтрак Б7, 2.0 ТДИ, 177 коня от 2014-та купуван чисто нов. Нормализиран разход по маршрута Созопол - Несебър и обратно - средна скорост 80 км с минаване през Бургас - разхода е между 5.2 и 5.4 л. Винаги с поне 3 човека и багаж в колата. Със скорст под 70 км сме стигали до 4,4 л на 100. С тази кола този маршрут сме го минали поне 1000 пъти. Резервоара е 62 литра и редовно виждам изчислен пробег от 1050-1100 км.
  • #24
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не знам ама на мен си ми харесва. Имах Б3 комби 2.0 бензин, после карах друга марка с 6 цилиндров двигател. От 8 години карам Б7 Олтрак 177к.с дизел, Пасат комби е една от най-универсалните коли. Новия модел изглежда сууупер.
  • #23
    Коко ( преди 1 година )
    Това Пежо ли е
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако сме живи и здрави смятам към 2030-та, да се оглеждам за нещо такова,
  • #21
    BatMusurat ( преди 1 година )
    А, това пасат ли било? Аз помислих че е кръстоска между Тойота Аурис и Пежо 407
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Аеродинамичния коефициент е 0.25 което е отлично за комби и като цяло си личи, че задницата е намалена на височина
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи 1.5 ТСИ е мек хибрид, а 2.0 ТСИ не вместо да е обратното:D
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-пенсионерската кола от ФВ е Пасатора. Веднага след него с нарежда гоуфа. Коли за пенсионери. Факт.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Дизайн от 2015та плюс таблет...
fallback
Последни