Както известно, M вариантите са различни зверове от обикновените модели на BMW. Версията M60i някак размива границата, тъй като разполага с двигател, подготвен от М-подразделението, но в същото време попада в категорията „M Performance“.
В момента версиите BMW X5 M60i, X6 M60i и X7 M60i разчитат на двигател S68 – V8 с двойно турбо, но в следващите поколения на трите големи SUV тези модификации ще бъдат променени и ще получат plug-in хибридно задвижване с редови, 6-цилиндров двигател, съъбщава изданието Bimmerpost.
Преминаването от M60i към M60e е напълно естествено, защото BMW трябва да подобри както емисиите, така и икономията на гориво в рамките на няколко години, за да се вмести в новите екологични стандарти. Версията M60e има много смисъл в Европа, където разпоредбите Евро 7 на практика ще намалят до минимум новите автомобили, оборудвани с „чисти“ ДВГ.
Според информацията, бъдещите M60e ще разполагат със същия двигател B58 twin-turbo I6 с plug-in хибридна система като седана M760e. Той се предлага само със задвижване на четирите колела xDrive, като разчита на съвкупна мощност от 571 к.с. и 800 Нм, осигурени от 6-цилиндров бензинов двигател с 381 к.с. и електромотор със 197 к.с. Максималната скорост в електрически режим е 140 км/ч.
Все още не е ясно как ще се процедира с M60i на пазари като американския, където стандартите за екология са по-различни. Има слухове, че този вариант ще продължи да се произвежда. В същото време следващите поколения X5 M и X6 M трябва да получат plug-in хибридна версия на S68, докато X7 вероятно няма да има M версия, защото тя ще се конкурира с XM.
Към X5 M и X6 M ще се присъединят и изцяло електрически „братя и сестри“, а именно iX5 и iX6. И двете ще споделят платформата CLAR с версии с вътрешно горене, вместо да преминат към архитектурата Neue Klasse EV. Както винаги, големите SUV автомобили на базирания в Мюнхен автомобилен производител ще се произвеждат в завода в Спартанбърг в САЩ.