fallback

До какви ужасни последици може да доведе почистването на въздушния филтър

Специалистите съветват да не се чисти, а да се сменя на всеки 7000 - 10 000 км

Много собственици на автомобили избират много внимателно резервни части или моторни масла, но такъв детайл като въздушен филтър се пренебрегва. те се опитват да забавят смяната му, особено ако е по-скъп. Разказваме ви до какво могат да доведат подобни спестявания.

Нека накратко да припомним, че преди врими си използваха въздушни филтри, направени от така наречената гофрирана филтърна хартия, която работи на принципа на сито. Ако частицата мръсотия е по-голяма, тя се задържа, ако е по-малка, се пропуска. Докато се замърсява, натрупаният прах улавя и по-малки частици. И така, докато двигателят започне да се задъхва от липса на въздух.

В последните години обаче все повече се използват по-скъпи консумативи, които са направени от специален влакнест материал. Те имат малко по-различни принципи на филтриране - инерционни и кулонови. В първия случай въздухът носи със себе си частици мръсотия, които се сблъскват с влакното и остават върху него, а във втория действат електростатичните сили на привличане.

Като цяло, когато филтърът се извади от кутията, много често външно той изглежда като нов. Но той е работил, например, 8000 км. Логичното решение на много шофьори е, че няма нужда от смяната му. Те премахват едрата мръсотия с четка, изчукват филтъра върху парче дърво и го връщат обратно.

Интересно е също, че самите производители увеличават експлоатационния живот на такива консумативи . В екплотационните им характериситки пише, че могат да издържат 15 000-30 000 км пробег. В същото време няма методи за проверка на състоянието на какъвто и да е въздушен филтър. Изобщо!

Оказва се, че когато твърде много частици замърсители се натрупат върху влакната, тези примеси могат да влязат направо в двигателя. Получава се нещо като самонулиране. В резултат на "изхвърляне на натрупаната мръсотия първо страда MAF сензорът на всмукателния клапан. От там и електронният блок за управление на двигателя, който започва да дава неправилни команди за подаването на гориво.

Колкото до останалата мръсотия, когато попадне в двигателя, тя действа като абразив. Вече сме писали за това повече от веднъж. Резултатът - гпо-бързо износване на двигателя и увеличаване на разхода на масло. Това е отговорът на въпроса защо двигателят, който е редовно обслужван, е по-запазен от този, при който някои елементарни неща, като въздушен филтър, се спестяват. Така че не пестете от въздушния филтър. И го сменяйте на всеки 7000 - 10 000 км.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Търговците на филтри обичат такива статии! Както и търговците на автомобилни масла. Сменяй залудо народе като те е страх и си невеж! А невежият винаги твърди, че много знае. И като почне бай *** да сменя филтри и масло често, идва му нагорнище и започва да купува от най-тънките цени, набутва се на фалшификати, разваля му се резбата на пробката, влиза влага в двигателя и се вкарва във филм. Драскачите обаче си печелят заплатите и пишат за това, което не разбират!
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи трябва да реша дали да вярвам на германските инженери, които предписват филтърът на моята кола да се сменя през една смяна на маслото, т.е. на 40 000 километра, или на набедения драскач Руменчо, който ми казва да го сменям 6 пъти за същия период. Предлагам да вземат Руменчо на работа при някой автомобилен производител и да разпуснат R&D отдела си! Хайде стига глупости, моля ви се! В България е по-мръсно, но не чак толкова! Но има много прости хора!
  • #5
    Стани ( преди 1 година )
    откакто живея в София и карам предимно градско - масло на 9-10к, филтър на 5к
  • #4
    Радев ( преди 1 година )
    Е колко па да е скъп един въздушен филтър, че да се пести от него? Аз не съм чувал такова нещо. Много ясно, че с всяка смяна на маслото се сменят и филтрите
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Сменяш го със смяната на маслотото на 10к км и не го мислиш.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Не го сменям на изминати километри а според състоянието. Гледам чисто визуално дали е почернял отвън и го проверявам с компресора колко въздух пропуска и колко прах излиза когато въздушното налягане е обърнато отвътре навън.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Колко често се сменя, най-вече зависи в какви условия се кара. В БГ е прашно, трябва да е по често. В Норвегия примерно, може и след 20к км да не се налага смяна.
fallback
Последни