Много собственици на автомобили избират много внимателно резервни части или моторни масла, но такъв детайл като въздушен филтър се пренебрегва. те се опитват да забавят смяната му, особено ако е по-скъп. Разказваме ви до какво могат да доведат подобни спестявания.
Нека накратко да припомним, че преди врими си използваха въздушни филтри, направени от така наречената гофрирана филтърна хартия, която работи на принципа на сито. Ако частицата мръсотия е по-голяма, тя се задържа, ако е по-малка, се пропуска. Докато се замърсява, натрупаният прах улавя и по-малки частици. И така, докато двигателят започне да се задъхва от липса на въздух.
В последните години обаче все повече се използват по-скъпи консумативи, които са направени от специален влакнест материал. Те имат малко по-различни принципи на филтриране - инерционни и кулонови. В първия случай въздухът носи със себе си частици мръсотия, които се сблъскват с влакното и остават върху него, а във втория действат електростатичните сили на привличане.
Като цяло, когато филтърът се извади от кутията, много често външно той изглежда като нов. Но той е работил, например, 8000 км. Логичното решение на много шофьори е, че няма нужда от смяната му. Те премахват едрата мръсотия с четка, изчукват филтъра върху парче дърво и го връщат обратно.
Интересно е също, че самите производители увеличават експлоатационния живот на такива консумативи . В екплотационните им характериситки пише, че могат да издържат 15 000-30 000 км пробег. В същото време няма методи за проверка на състоянието на какъвто и да е въздушен филтър. Изобщо!
Оказва се, че когато твърде много частици замърсители се натрупат върху влакната, тези примеси могат да влязат направо в двигателя. Получава се нещо като самонулиране. В резултат на "изхвърляне на натрупаната мръсотия първо страда MAF сензорът на всмукателния клапан. От там и електронният блок за управление на двигателя, който започва да дава неправилни команди за подаването на гориво.
Колкото до останалата мръсотия, когато попадне в двигателя, тя действа като абразив. Вече сме писали за това повече от веднъж. Резултатът - гпо-бързо износване на двигателя и увеличаване на разхода на масло. Това е отговорът на въпроса защо двигателят, който е редовно обслужван, е по-запазен от този, при който някои елементарни неща, като въздушен филтър, се спестяват. Така че не пестете от въздушния филтър. И го сменяйте на всеки 7000 - 10 000 км.