fallback

До какви ужасни последици може да доведе почистването на въздушния филтър

Специалистите съветват да не се чисти, а да се сменя на всеки 7000 - 10 000 км

Много собственици на автомобили избират много внимателно резервни части или моторни масла, но такъв детайл като въздушен филтър се пренебрегва. те се опитват да забавят смяната му, особено ако е по-скъп. Разказваме ви до какво могат да доведат подобни спестявания.

Нека накратко да припомним, че преди врими си използваха въздушни филтри, направени от така наречената гофрирана филтърна хартия, която работи на принципа на сито. Ако частицата мръсотия е по-голяма, тя се задържа, ако е по-малка, се пропуска. Докато се замърсява, натрупаният прах улавя и по-малки частици. И така, докато двигателят започне да се задъхва от липса на въздух.

В последните години обаче все повече се използват по-скъпи консумативи, които са направени от специален влакнест материал. Те имат малко по-различни принципи на филтриране - инерционни и кулонови. В първия случай въздухът носи със себе си частици мръсотия, които се сблъскват с влакното и остават върху него, а във втория действат електростатичните сили на привличане.

Като цяло, когато филтърът се извади от кутията, много често външно той изглежда като нов. Но той е работил, например, 8000 км. Логичното решение на много шофьори е, че няма нужда от смяната му. Те премахват едрата мръсотия с четка, изчукват филтъра върху парче дърво и го връщат обратно.

Интересно е също, че самите производители увеличават експлоатационния живот на такива консумативи . В екплотационните им характериситки пише, че могат да издържат 15 000-30 000 км пробег. В същото време няма методи за проверка на състоянието на какъвто и да е въздушен филтър. Изобщо!

Оказва се, че когато твърде много частици замърсители се натрупат върху влакната, тези примеси могат да влязат направо в двигателя. Получава се нещо като самонулиране. В резултат на "изхвърляне на натрупаната мръсотия първо страда MAF сензорът на всмукателния клапан. От там и електронният блок за управление на двигателя, който започва да дава неправилни команди за подаването на гориво.

Колкото до останалата мръсотия, когато попадне в двигателя, тя действа като абразив. Вече сме писали за това повече от веднъж. Резултатът - гпо-бързо износване на двигателя и увеличаване на разхода на масло. Това е отговорът на въпроса защо двигателят, който е редовно обслужван, е по-запазен от този, при който някои елементарни неща, като въздушен филтър, се спестяват. Така че не пестете от въздушния филтър. И го сменяйте на всеки 7000 - 10 000 км.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    На 5 к въздушния филтър ми е черен от софийски витамини...
  • #16
    Сашо ( преди 1 година )
    Аз моя наскоро го махнах. Съветвам всеки с извънгаранционна кола да го направи. Подобри ми се разхода на гориво!
  • #15
    а бе комедията! ( преди 1 година )
    да сте чували за KN филтри, дето се сменят на 100к км и се подържат с почистване? а се ползват само в мощни бегачки и лукс лимузини ...
  • #14
    ogog ( преди 1 година )
    аз по-неграмотна статия за филтриране не съм чел. Някакво пропускане,някакви влакнести материали. Пичове това все едно го разказва жена ми на приятелките си.В уикипедия да бяхте прочели как протича процеса на филтруването , какво е филтрувална повърхност, щеше да ви светне че пишете глупости. .
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Колега, от посолството не разрешават- така че ще свикваме трите звездички да заменят половината речник
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Учудвам се,че ми слагате звездички на името на автомобилите произвеждани в България,като дори надписа на задния капак е същия BULGRRENAULT и е фабрично сложен не моя измислица. А,най-добре напишете в нета имтео на което слагате звездички за да се убедите,че е истина а не обида или подигравка.Като този период от българската история се води като най-силния на следвоенна ,а и предвоенна България.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    До 9,това ме подсеща ,че в книжката за обслужване на *** Рено 8 на баща ми вече мое пише,че смяната на масло и филтри се извършава на всеки 3 хиляди километра за разлика от автомобилите ползвани и експлоатирани във Франция,Западна Герамния и др.,заради запрашеността на въздуха и това за година 1967г. От тогава нещата са се бяха по променили но сега от над 33 годин пак сме на нивото близо до 70-те години.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    До 7,тарикатите които гледат да таковат гявола във въздуха препестявайки от филтри и масла обикновено се таковат сами себе си със скъпи ремонти после.Това са хората скъпи на триците евтини на брашното.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    6-ти, погледни коментар 1. Всичко зависи в какви условия се кара колата. Написаното от немските инженери е писано за централна Европа. В самта книжка има дори графи в които пише, че ако колата е подложена на ... натоварвания, сервизните интервали са по начесто. В Германия след дъжд, не се събувам с в нас и не оставям следи, а (стелките на) колата може да не ги чистия с месеци, за разлика от БГ, където е всяка седмица.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Евтините хартиени филтри са най добри. Тия скъпите спортни както и тия за многократна употреба дето се перат не добри. Пропускат прах. То е и логично че щом са "спортни" и пропускат повече въздух значи ще минава и повече фин прах.
fallback
Последни