fallback

Топ-версията на новата Panamera ще е хибрид с 650 коня

Седанът на Porsche получава по-твърда конструкция и увеличено междуосие

След появата на изцяло електрическия Taycan през 2019 г., бъдещето на Panamera изглеждаше мрачно, тъй като мнозина се чудеха дали Porsche ще запази модела с ДВГ в гамата си. Германският производител явно се е ангажирал с пускането на едно последно поколение на седана (технически това е фастбек с 5 врати), чиято премиера ще се състои тази есен.

При появата на първите снимки на покрити с камуфлаж прототипи на модела, преобладаващото мнение беше, че това е е фейслифт. От Porsche обаче са категорични, че става въпрос за нова генерация на Panamera, която тя вече е напълно готова. А представители на британски и германски медии дори имаха възможност да тестват модела още преди неговото официално представяне.

Новото Porsche Panamera получава по-дълго междуосие и по-големи задни врати за по-лесно влизане и излизане от задните седалки. Ново разработените стоманени елементи, пълни с пяна, правят колата по-твърда от преди, като тя получава и допълнителни задни укрепващи елементи, които служат за същата цел.

Промените по автомобила засягат шасито, структурата на каросерията, задвижването и софтурера. Третата генерация на Panamera е изградена върху еволюция на платформата MSB и може да се похвали със завиване на задните колела, както и с напълно променливо задвижване на четирите колела с векторизиране на въртящия момент. Двукамерното въздушно окачване ще бъде стандартно, а като опция ще се предлага и еднокамерно- То е взето от новия Cayenne и разполага с по-бързо реагиращи амортисьори.

Версиите V6 и V8 двигатели ще останат, но ще бъдат допълнени от поне четири plug-in хибридни модела. Turbo S E-Hybrid ще бъде заменено от Turbo E-Hybrid, което ще се разположи най-високо в гамата, като ще разчита на комбинирана мощност от 650 к.с. Тази версия получава обновен 4,0-литров V8 битурбо и електромотор, вграден в 8-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Електрическият двигател развива 188 к.с., което е със 54 к.с. повече от досега.

Флагманската версия получава и по-голяма батерия – 25,9 кВт/ч (досега 17,9 кВт/ч), което означава със 70% по-голям пробег само на ток (85 км). Батерията се зарежда с 11 кВт и тежи 300 кг (с 22 кг повече). Общото тегло на Turbo E-Hybrid е 2300 килограма, а максималният въртящ момент е 900 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,1 секунди, а максималната скорост е 315 км/ч.

Снимки: Motor1, Autocar

fallback
  • #1
    Не разбирам ( преди 1 година )
    Това около фаровете камуфлаж ли е или недоразумение?
fallback
Последни