IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

SsangYong Chairman H - корейската S-класа от края на 90-те

Моделът се базира на техниката на култовия Mercedes W124, няколко екземпляра се движат и по родните пътища.

Първоначалната идея при създаването на тази представителна лимузина от Южна Корея е да се направи еквивалент на S-класа на базата на старата Е класа от митичното поколение W124. Автомобилът вижда бял свят за първи път през 1997 г. - година по-рано от класа S-класата W220 в Европа, и продължава да се произвежда с известни модернизации чак до 2011 година, когато идва неговият наследник - Chairman W.


Ssangyong Chairman H


Фактът, че моделът е базиран на W124, а не на произвежданата по негово време Е-класа W210, е леко озадачаващ и обяснява малко остарялата за времето си техника, но от друга страна това решение значително е намалило разходите по разработката и производството. Пък и ако трябва да сме честни, W124 винаги ще бъде прочут като един от най-съвършените в техническо отношение автомобили на всички времена и една от големите легенди в историята на Mercedes и автомобилостроенето изобщо, така че е логично ако нещо бъде създадено на негова база, то да бъде наистина добро - под една или друга форма.

Разбира се, никога никой извън Южна Корея не е сравнявал този автомобил с "истинска" S-класа, но е факт, че колата изглежда доста елегантно и има размери, еквивалентни на S-класата.


Ssangyong Chairman H


Пък и не бива да забравяме, че SsangYong не е единствената компания, която опитва да създаде автомобил, който да се конкурира в по-висок сегмент с техника, базирана на E-класата. По-малко от 10 години по-късно Chrysler прави абсолютно същото, но на базата на по-новата по онова време Е-класа W211. Резултатът е култовият 300C, който в променена форма се произвежда и до днес.


Ssangyong Chairman H


Връщайки се към корейския модел, при него има още една малко страна особеност - марак че германската марка използва чудесни V8 двигатели в E-класата W124, от SsangYong явно са решили, че подобен агрегат би бил твърде скъпа инвестиция за сехния модел и предлагат Chairman с гама от двигатели, включващи редови четирицилиндров мотор 2.3 и три редови "шестака" с кубатура 2,8, 3.2 и 3.6 литра.

Показаният на снимките екземпляр е от за съжаление вече невалидна обява в Полша, произведен е през 1999 г., и както повечето европейски представители на модела е с двигател 3.2. Той беше доста популярен и в S-класата от поколението W140.


Ssangyong Chairman H



 

0 от 500