fallback

Плюсове и минуси на употребявана Toyota Aygo

Обърнете внимание на основните недостатъци на този модел, за да не останете разочаровани

Този субкомпактен автомобил, който се справя отлично в града, се възползва от уникално шаси, разработено от яронците от Toyota, които са специалисти в малките автомобили. Aygo е добре балансирано и приятно автомобилче, като отговаря точно на това, което се очаква от едно градско превозно средство, а именно лекотата на управление, маневреност и лесно паркиранет. 

От друга страна, трябва да се задоволите с доста базови нива по отношение на комфорт, шумоизолация и оборудване. но всичко това е направено с една-единствена цел - ниска цена. И тя продължава да е такава при употребяваните екземпляри. 

По този начин, ако технически този автомобил е над превозните средства от нисък клас, то производството и качеството на материалите попадат точно в обхвата на това определение. Намаляването на разходите е очевидно в салона на колата. Технически, тези икономии се отразяват единствено на ресурса на съединителя, който се характеризира с проблеми, причината за които е използването на диск с малък размер.

Ако се надявате на минимален комфорт, трябва да избягвате базовите нива на оборудване. Средните такива дават възможност за електрически прозорци. А за максимум предимства, се ориентирайте към най-високите нива на екипировка, които се възползват от климатик и радио със CD.

Ако трябва да сме честни, изправен пред конкуренцията, този градски автомобил не е кралицата на съотношението цена/качество. При употребяваните екземпляри тапицерията и пластвмасите в салона не остаряват добре, а шумовете, издавани от таблото, ствават повсеместни.

Каросерията обаче изглежда по-добре обработена... стига да не се вгелжадете внимателно качеството на уплътненията на вратите. Дребнавост, най-вероятно, кара производителя да не боядисва вътрешността на капака на двигателя и двигателното отделение. Под шасито много механични елементи също не са добре защитени от корозия.

Що се отнася до поддръжката, то и тук Aygo не е от най-икономичните, тъй като сервизните интервали са 15 000 км или 1 година. Освен това смяната на диска на съединителя е доста скъпа, а и цената на отделни други консумативи не е никак ниска. Все пак колата си има и предимства, като надежден и икономичен двигател. Ето и основните плюсове и минуси на Toyota Aygo.

Плюсове

+ Ако търсите практичен и икономичен градски автомобил, този братовчед на асоциацията PSA-Toyota изпълнява идеално задачата си. Пъргав, маневрен, лесен за паркиране... аргументи не липсват.

+ В допълнение, купето е добре подредено по отношение на ергоночичност и може да побере двама възрастни и две деца без проблем.

+ Еднолитровият бензинов двигател има додтатъчно "енергия" в града и показва отлично ниво на надеждност.

+ И накрая, пазарът е пълен с такива модели, което прави цените на повечето екземпляри - доста атрактивни.

Минуси

- Най-крещящо остава качеството на изработка, ориентирано към икономията, което поставя под въпрос доброто стареене на седалките, мокетите и въобще на целия интериор.

- Шумоизолацията в купето е изключително слаба и дори в най-високите нива на оборудване е силно недостатъчна.

- В допълнение към ограничения капацитет, багажникът не е практичен за ежедневието.

- Комфортът също не е силната страна на този градски автомобил. Седалките са твърди и неудобни, а окачването - твърдо, което ви насърчава да се ограничите единствено до малки маршрути.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Още нещо да кажа за втора генерация Айго, леката нестабилност при остри завои се изразява в леко накланяне на каросерията,а не в поднасяне или нещо опасно, просто настройките на ходовата част са по-меки, противно на написаното от автора, но може първа генерация Айго да вози твърди, не зная.По отношение на таблото - нормално, дори изглежда много по-качествено като пластмаси от едно Фолксваген Кади първото Кади преди фейслифта с пластмасовия сив интериор.Айгото изглежда много по-качествено.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак споменавам,че пиша за най-новото айго лека кола, не Aygo X,което е сега, говоря за чистото Aygo втора генерация фейслифтовото с дневни LED светлини в бронята отпред. Возията му също ме учуди,че не е твърда в никакъв случай, нищо общо с митовете за малките коли и твърдата возия, то не са само митове, старите малолитражкио возеха твърдо. Айгото вози комфортно, дори настройката на ходовата част е повече към меко возене, което се отразява съвсем леко в стабилността в завои при бързо шофиране
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам този автор дали се е качвал в Айго, поне за най-новото, което карам. Шумоизолацията му е много добра, на нивото на компактния клас. Моторът не се чува в интериора, защото колата е с дълги предавки и моторът не е фактор като шум,а и колата е добре обезшумена. Това ме учуди. Също така да кажа на автора ,че обезшумяването между базовата версия и най-високо оборудваната е едно и също! Какви глупости пише. И това се прави за сваляне на разходите,а не преоборудване на различните версии оскъпяв
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Не си купвайте коли на залязващи марки, особено такива малки които дори при лек удар биха били фатални!
  • #1
    Джамбаза ( преди 1 година )
    За същите пари си купувате стар Мерцедес, с годишна поддръжка в рамките на същата стойност, но пък ще бъде по-добре изолиран и ще има повече екстри. Майтапа настрана, но когато някой си купува Айго, последното за което мисли е обезшумяване и многобройни екстри.
fallback
Последни