Обикновеният компресор или ръчна/крачна помпа, които се намират в багажника на всяка кола, са подходящи не само за помпане на гуми - те могат да бъдат полезни и при диагностицирането на един от сериозните проблеми за колите с двигатели с вътрешно горене. По-конкретно как точно можете да използвате автомобилната помпа, ви разказваме сега.
Когато антифризът бавно напуска разширителния съд, шофьорът започва да става забележимо нервен. Разбира се, това може да се дължи на баналното изпаряване на охладителната течност. Но понякога причината е много по-сериозна - повреда в гарнитурата на главата. За да установите дали имате проблем с въпросната гарнитура има един начин, който може да се изпълни в "домашни условия" и с помощта на въпросната помпа или компресор.
Какво трябва да направите? Първо загрейте двигателя до работна температура. Изключете проводниците с високо напрежение и развийте една от свещите. След това трябва да поставите буталото в горна мъртва точка (необходимо е да се затворят клапаните). Това става чрез завъртане на предното колело, след включване на пета предавка. Разбира се, преди това колата е вдигната на крик. След - спускате колата на земята за да се фиксира горната мъртва точка на буталото.
Сега идва ред и на помпата или компресора. Поставяте някакъв вид гумена втулка или уплътнение на накрайника на помпата, притискате го към отвора на свещта и вкарвате въздух. Ако в същото време в разширителния резервоар се появят въздушни мехурчета или охладителната течност "бълбука", това означава, че гарнитурата на главата е изгоряла и трябва спешно да се смени.
Обърнете внимание и на състоянието на маслото . Когато се смеси с антифриз, то изсветлява и се появява емулсия върху капачката на маслото и масломерната пръчка. Двигателят в това състояние няма да може да работи дълго време, така че трябва спешно да ремонтирате колата.