fallback

Калифорния оряза безпилотните коли

Компанията Cruise трябва да намали наполовина флотилията си, след като роботакси се вряза в пожарна

Департаментът за моторни превозни средства на щата Калифорния е поискал от Cruisе, поделението за безпилотни автомобили на General Motors, да намали наполовина броя на тестовите си коли в района на Сан Франциско. Досега щатът минаваше за пионер във въвеждането на автомобили без шофьор, но зачестилите катастрофи напоследък подтикнаха властите да променят политиката си.                  Чашата преля, след като този четвъртък безпилотен автомобил на Cruise се удари в пожарна. Автопилотът прекосявал кръстовище на зелено, но пропуснал да засече идващата с включени сирени и лампи пожарна. Пътникът в колата на Cruise е получил наранявания, но те не са тежки.

Само ден по-късно автомобилният департамент на щата обяви, че намалява с 50% разрешителните за тестовите коли на Cruise. Мотивът е, че "безопасността на всички пътуващи е най-важен приоритет".

От Cruise коментираха, че колите им са имали 168,000 контакта с други пожарни, линейки и полицейски коли в специален режим на движение, и до момента това е първата такава злополука. "Осъзнаваме, че винаги ще се сблъскваме с предизвикателства, поради което и постоянното подобряване на технологията е основно за нас", пише в изявлението на компанията.

В изминалите две седмици роботакситата на Cruise се забъркаха и в серия други инциденти: те бяха обвинени, че блокирали движението след концерт, след това бяха навлязли в зона с прясно излят мокър цимент, нанасяйки сериозни щети, и като капак разследване показа, че масово се използвали за секс по време на движение.       

 

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    кой *** е идал правото на пожарна полиция и всякакви с лампшчки сирени да не спазнат правилата за движение
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо не може да замени човека зад волана.Като не ви се шофира,возете се в обществен транспорт.
  • #4
    И все пак ( преди 1 година )
    Един инцидент на 168,000 случая дали не превъзхожда човека като процент грешка. Човек в кола първо чува сирената и после почва да се оглежда в огледалата и настрани откъде идва. Изводът е, че трябва да монтират и акустични датчици за сирени, клаксони, псувни и прочее. Ако някой извика нещо за мaйкa мy или леля му, значи не кара кат ората.
  • #3
    до 1 и 2 ( преди 1 година )
    Виж ти, тук имало и интелигентни хора
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Шофирането е динамично променяща се среда, която до голяма степен е непредвидима. Да се опитваш да пускаш ИИ в такава среда, е като да се опиташ да предскажеш, какво ще изплюе генератор на случайни числа.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тестват ги от 15 години - изписаха 1000 пъти пвоече код, натрупаха десетки, ако вече не и стотици мили "тренинг метериал" и сървърните GPU-та са по 4nm със по 100gb ram и имат по 1000 такива в някое мазе и ПАК мизерия. Май Geohot ще се окаже прав, че цята работа е мега скам и не е мръднала от 2008-а насам.
fallback
Последни