IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW E9 бе забравено в гараж за 38 години

Автомобилът е в оригинално състояние и е един от само 6283 произведени

Спорът кое е най-красивото класическо BMW може да отнеме много време, и да се разпростре от елегантното 507 до Е30. Но при всички случаи сериозен кандидат е и  E9, предшественикът на първото поколение 6 Series. Произвeждан между 1968 и 1975 година, E9 е по дизайн на легендарния Вилхелм Хофмайстер, и се задвижва от не по-малко легендарен двигател - редовия шестцилиндров M30. Върху тази основа бе създадено е 3.0 CSL, много успешна състезателна кола.
   
  
BMW 2800 CS E9
  
   
Въпреки дългия си производствен цикъл E9 е доста рядка кола, с не повече от 30,000 произведени бройки. Разбира се, най-ценно е 3.0 CSL, от което има само 1265 произведени екземпляра. 3.0 CSi е най-често срещаният, със 7935 екземпляра, докато версията 2800 CS е създадена в 6283 автомобила.

Днес всички варианти са ценени и търсени от колекционерите, може би защото и твърде малко от тях са оцелели. Някои - по чудо, след като са били забравени в гаражи и хамбари за десетилетия.
  
   
BMW 2800 CS E9
   
   
Такъв е случаят и с това 2800 CS от 1970. То е прекарало по-голямата част от живота си в един гараж в Уелс, като не е излизало на пътя от 1985. Настоящият собственик го „пенсионирал“ след само няколко месеца каране, защото поддръжката се оказала не по джоба му. Колата има немалко ръжда по предните калници, но иначе е в добро състояние. Запазва оригиналната боя Colorado (макар и избеляла). В оригинално състояние е и 2,8-литрова версия на M30 под капака, с мощност 168 конски сили. Сега очаква новия си собственик и реставрация, която да го върне към живота.
  
  
Още снимки на рядкото BMW 2800 CS вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
   

 

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И кво трябва да значи това? Че М3 не става ли?
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Един познат и той така - купи си едно М3 и след 2-3 седмици се наложи да го "забрави" в задния двор. Събота като идем у тях да пием бири го отвива да му се порадва и така
  • #5
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Бай мнгау ( преди 8 месеца )
    BMW пълен ***
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Това е ( преди 8 месеца )
    Един прекрасен автомобил
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 8 месеца )
    Наи вероятно и хората от миналото са приемали БМВтата за грозновати и чудати, за да бъдат харесвани сега. Всеки дизайн носи или своята епоха(актуален) или се оценява от следващите поколения (напредничав). И Е60 беше странен, сега е култ. Дизайнът е предимно наука и малко изкуство. Не е субективно възприятие на масите.
  • #2
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Im-ДртiйDiN0MAN! ( преди 8 месеца )
    Последното им велико творение бе резедаво-зеленият прототип ELEGANCE ViSiON с вдигащите се като пеперуда крилати врати на цена 150 хилки в ЕВР0, което обаче за огромно съжаление НЕ можа да види бел свет, което си беше огромна грешка от страна на рък-вото им... а пък в наши дни тази титла се полага на концептуалния модел на водещия премиум-карс-производител GENESiS с техния кабрио - X-CONVERTIBLE.
  • #1
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Im-ДртiйDiN0MAN! ( преди 8 месеца )
    Това е машина от времето когато БеНеВе-тата беха символ на уникална елегантност и супер-дизайн през 70-те до началото на 90-те години на миналия век. Сега са массови с нищо неизпъкващи грозотии и отблъскващ външен вид, т.к. почти нема изключения . . .