Спорът кое е най-красивото класическо BMW може да отнеме много време, и да се разпростре от елегантното 507 до Е30. Но при всички случаи сериозен кандидат е и E9, предшественикът на първото поколение 6 Series. Произвeждан между 1968 и 1975 година, E9 е по дизайн на легендарния Вилхелм Хофмайстер, и се задвижва от не по-малко легендарен двигател - редовия шестцилиндров M30. Върху тази основа бе създадено е 3.0 CSL, много успешна състезателна кола.
Въпреки дългия си производствен цикъл E9 е доста рядка кола, с не повече от 30,000 произведени бройки. Разбира се, най-ценно е 3.0 CSL, от което има само 1265 произведени екземпляра. 3.0 CSi е най-често срещаният, със 7935 екземпляра, докато версията 2800 CS е създадена в 6283 автомобила.
Днес всички варианти са ценени и търсени от колекционерите, може би защото и твърде малко от тях са оцелели. Някои - по чудо, след като са били забравени в гаражи и хамбари за десетилетия.
Такъв е случаят и с това 2800 CS от 1970. То е прекарало по-голямата част от живота си в един гараж в Уелс, като не е излизало на пътя от 1985. Настоящият собственик го „пенсионирал“ след само няколко месеца каране, защото поддръжката се оказала не по джоба му. Колата има немалко ръжда по предните калници, но иначе е в добро състояние. Запазва оригиналната боя Colorado (макар и избеляла). В оригинално състояние е и 2,8-литрова версия на M30 под капака, с мощност 168 конски сили. Сега очаква новия си собственик и реставрация, която да го върне към живота.
Още снимки на рядкото BMW 2800 CS вижте в ГАЛЕРИЯТА: