fallback

Преходът към електромобили може да изостри екологичните проблеми

Забраната на ДВГ в Европа ще е фатална за други региони, категорични са експерти

Предстоящата забрана на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене има за цел да разреши екологичните проблеми. Не всички обаче са съгласни, че преходът към електрификация ще помогне за това. Сред противниците на подобен подход е и Ханс-Вернер Зин, почетен президент на германския институт за икономически изследвания Ifo.

В ексклузивно интервю за вестник Bild-Zeitung той е категоричен, че преходът към електрически превозни средства може да не спаси, а да изостри екологичния проблем. Зин смята, че подобни действия не само не водят до значително намаляване на въглеродните емисии, но дори може да ускорят процесите на изменение на климата.

„Преминаването към електрически превозни средства няма да реши проблема с въглеродното замърсяване, тъй като петролните танкери просто ще се преместят в други държави, което неизбежно ще доведе до увеличаване на потреблението на изкопаеми горива. И така забраната за изгаряне на гориво в автомобили, която идва с тази политика, може да допринесе за ускорено изменение на климата“, казва Зин.

Икономическият експерт се фокусира върху факта, че забраната на двигателите с вътрешно горене, в допълнение към основните проблеми, изброени по-горе, може да унищожи германската автомобилна индустрия, като по този начин субсидира развитието на този сектор в други страни, особено Китай.

„Трябва да се отбележи, че Китай не само увеличава потреблението на петролни продукти, но и увеличава обема на производството на въглища поради липсата на възобновяема енергия и затварянето на атомни електроцентрали“, посочва Зин.

Въз основа на гореизложеното Зин заключава, че забраната за автомобили с двигатели с вътрешно горене е безсмислена и може да доведе до нежелани последици, включително унищожаване на автомобилната индустрия и увеличаване на въглеродните емисии. Вместо това той призовава обществото активно да търси алтернативни, по-ефективни решения за борба с глобалното изменение на климата.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Вижда се, че изобщо не харесваш Европа. Има ли място на света, което да ти допада?
  • #13
    До 11 ( преди 1 година )
    Хем любимите му синтетични горива и ДВГ на водород остават разрешени и пак.. Както бях писал аз съм за да оставят и най-икономичните и екологични пълни хибриди на нефтено гориво (зареждаемите и сега не са голяма оферта..) за да личи колко ще се "продават" след над 10 години щото за сега наистина доста по-изгодни са само такива хибриди като Ярис и Клио но скоро пристигат Тесла 2, ИД2 и да не ги изброявам, че са много подобни..
  • #12
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Какво искаш да ти напиша за азиатците - те произвеждат всичко мръсно, което Европа купува! Да, те са честни - не твърдят, че борят някакъв проблем, чисто и просто се възползват от глупостта и лицемерието на Европа! Европа е тази, която купува батерии и фотоволтаици произведени с *** и при не много добри работни условия и твърди, че икономиката и е чиста - Европа винаги е била върха на лицемерието!
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Самото мислене, че ДВГ е някакъв връх в еволюцията, а не междинна точка, е доста назадничево (за 9). Технологиите се развиват с години, ако гледаме ДВГ столетие.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Стратегията на 21 век е стратегията на крадеца, който крещи "дръжте крадеца". Шинтири и минтири си мисли, че като крещи "вижте лицемерите от Европа", всички веднага повярваха. Хайде да напишеш нещо за азиатските лицемери или те са в графата на честните пропагандисти.
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Само шепа еко-терористи изпаднали от еволюцията мислят, че ел ще реши някакъв проблем! Ел е проблем сам по себе си. А идиотизирана Европа както винаги е върха на лицемерието - изнася всичко мръсно навън и после сочи с пръст и се бие в гърдите колко е чиста...
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4, за тези които не виждат по далече от носа си, почти всеки долар платен за нефт отива за производство на оръжие.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не забравяме, че екологията не е единствената цел на електрификацията на транспорта в Европа. Също толкова важна е и независимостта от държави, които се издържат само от това, което е под тяхната земя.
  • #6
    raiders ( преди 1 година )
    Бъдещето е неизбежно и към този момент принадлежи на електрическите коли. Освен по пробег и евинтуално време за зареждане, няма по какво друго да се хване човек. По-добри са, ако напрват и пробив при батериите, а ти си зареждаш безплатно от слънцето... ставаш независим.
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Еех добре, че има такива като теб да ни обяснят, че емисиите не са само от колата обаче още сега над 60% от тока в ЕС е ВЕИ и АЕЦ. Обикновено колите са на метри от теб, а най-близкия голям ТЕЦ на колко километра от теб е и усещаш ли пушека му така както от колите които са 1 000 пъти по-близо и пускат пушек на под нивото на носа ти?
fallback
Последни