fallback

Преходът към електромобили може да изостри екологичните проблеми

Забраната на ДВГ в Европа ще е фатална за други региони, категорични са експерти

Предстоящата забрана на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене има за цел да разреши екологичните проблеми. Не всички обаче са съгласни, че преходът към електрификация ще помогне за това. Сред противниците на подобен подход е и Ханс-Вернер Зин, почетен президент на германския институт за икономически изследвания Ifo.

В ексклузивно интервю за вестник Bild-Zeitung той е категоричен, че преходът към електрически превозни средства може да не спаси, а да изостри екологичния проблем. Зин смята, че подобни действия не само не водят до значително намаляване на въглеродните емисии, но дори може да ускорят процесите на изменение на климата.

„Преминаването към електрически превозни средства няма да реши проблема с въглеродното замърсяване, тъй като петролните танкери просто ще се преместят в други държави, което неизбежно ще доведе до увеличаване на потреблението на изкопаеми горива. И така забраната за изгаряне на гориво в автомобили, която идва с тази политика, може да допринесе за ускорено изменение на климата“, казва Зин.

Икономическият експерт се фокусира върху факта, че забраната на двигателите с вътрешно горене, в допълнение към основните проблеми, изброени по-горе, може да унищожи германската автомобилна индустрия, като по този начин субсидира развитието на този сектор в други страни, особено Китай.

„Трябва да се отбележи, че Китай не само увеличава потреблението на петролни продукти, но и увеличава обема на производството на въглища поради липсата на възобновяема енергия и затварянето на атомни електроцентрали“, посочва Зин.

Въз основа на гореизложеното Зин заключава, че забраната за автомобили с двигатели с вътрешно горене е безсмислена и може да доведе до нежелани последици, включително унищожаване на автомобилната индустрия и увеличаване на въглеродните емисии. Вместо това той призовава обществото активно да търси алтернативни, по-ефективни решения за борба с глобалното изменение на климата.

fallback
  • #24
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шменти, този който не познава историята и фактите бива оставен да бъде воден за носа с лъжливи митове и легенди и да вярва във феритейлс. Май забравяш че Европа и Америка бяха най-големите производители на фотоволтаични панели, а Китай само крадеше технологии и правеше абсолютни бoклyци. Постепенно се научиха да правят качествени панели и в момента освен че техните са по-качествени са и много по-евтини. До преди две години имаше 30% мито и въпреки това европейските производители не оцеляха.
  • #23
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Човека ви го е написал ясно, ама то освен да четеш трябва и да разбираш. Потреблението на петрол няма да спадне. Добива на петрол е относително константен - ако "запада" се откаже от него той ще поевтинее и 3тия свят ще потребява повече. Това означава, че запада само ще добавя емисии свързани с изкопаемите за Ел. А те са в пъти повече от тези за петрола - ЕКОЛОГИЯ НУЛА!!!
  • #22
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 16. Разкарай откровения еврофашизъм на Брюкселската шайка и Европа си е чудесна! Не случайно Де Гол, създателя на обединена Европа е казал ЕВРОПА НА НАЦИИТЕ! А не европа на бюрократите! Европа е свръх-регулирана и свръх-идиотизирана и под тази форма няма абсолютно никакъв шанс да оцелее, защото решенията са изцяло политически, а не икономически! А един по-умен от вашите беше казал ИКОНОМИКАТА ГЛYПАКО! Само след няколко години Европа няма да е в състояние да се конглокира и с африканците!
  • #21
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 19: Ти си пълен ***! Европа купува от Китай защото няма от къде! Китай държи добива и производството! До 20: Света вече е залят от цунами от стари перки на ветрогенератори и непотребни соларни панели, опорката "изхвърлени чаркалаци" и петрол можеше да мине преди 10 години!
  • #20
    Хммм ( преди 1 година )
    Ще спре да се добива и гори петрол - най-мpъсната индустрия в историята (вж. Мексиканския залив, Шеврон и т.нар. "Чернобил в джунглата") и щяло да стане по-зле? Тоя бастyн защо не се засили да почисти филтрите, гориво-смазочните материали и старите чаркалаци, изхвърлени в последните 100 години? Сонди, нефтени платформи, кладенци, танкери, цистерни, TDI нафтови пeчки, гърнета - оно е CМРАД, момчее!
  • #19
    До 12 ( преди 1 година )
    Европа купува панели и батерии от Китай не за да пести емисии на своя земя, а защото там производство е по-изгодно и колкото продават насам, в пъти повече ползват за себе си, ест Европа планира да произвежда местно но това не става от днес за утре като при батериите по-напреднала най-вече чрез заводите на корейските фирми. В Китай просто трябва супер много ток иначе за първото тримесечие производството на енергия от солари расте с 33.7%, а от въглищата с 1.8%
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Междувременно Тесла отново понижава цените на зареждане и вече е 33 евроцента в Германия, 29 във Франция, 26 в Нидерландия, странно е, че в Гърция се вдига малко до 44 може би заради сезона но пък в Хърватия е 34 цента и т.н.. Обикновено имат и пикова цена която е няколко цента повече и е за 4 часа от 18 до 22..
  • #17
    До 14 ( преди 1 година )
    То е пълно с такива които най не харесват Европа и мнозина от тях (и повечето които са извън БГ) са из Европа и то не в по-харесваната от тях част като Беларус, Унгария, Сърбия, Русия а все в страни които са най-често и в ЕС и в НАТО и в Еврозоната и с най-високи екологични стандарти, по-голямо двуличие от това е нещо изключително трудно за постигане
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи да разбираме, че все пак Европа ти харесва.
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Не харесвам малоум,ната идеология на Брюкселската пасмина! Да! Вие ако сте послушни партийци, аз не съм!
fallback
Последни