fallback

Mercedes все пак няма да върне V8 за AMG C 63 и E 63

Намаляването на цилиндрите и хибридизация са единственият шанс за такива модели

Само преди изданието Car and Driver съобщи, че Mercedes е решил да върне V8 двигателя за моделите си C 63 и E 63 още през 2026 г. Причината са слабите продажби на първия от двата модела (новото поколение на втория още не е изляло), особено на пазара в Германия, където дилърите се оплакват от „нулев интерес“ към спортния седан.

Официална реакция от страна на Mercedes все още няма, но според информация на Auto Motor und Sport 8-цилиндровият двигател все пак няма да се върне. Изданието цитира служите на компанията, запознат с разработката на нови продукти, който е определил твърденията като „чиста глупост“. А това означава, че флагманът на семейството C-Class ще запази plug-in хибридния задвижващ агрегат с 4 цилиндъра.

При топ-версията на E-Class може и да има промяна в плановете и E63 AMG да получи 6-цилиндров двигател. Няма шанс обаче V8 да се завърне, поне за страните в ЕС, където строгите разпоредби за вредни емисии не позволяват на производителите да продават автомобили с двигатели с голям обем. С приемането на стандарта Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г., бъдещето на големите ДВГ изглежда мрачно. Друг проблем е, че данъците за автомобилите с такива агрегати също се увеличават, което ще направи продажбата им още по-трудно.

„Хората побързаха за критикуват производителите на автомобили заради премахването на цилиндри и добавяне на хибридизация, нова е единственият начин такива автомобили да се поддържат живи. Да, четирицилиндров AMG C63 се продава трудно, но все пак е по-добре да бъде така, отколкото да го няма изобщо“, категорични са експерти от индустрията

BMW M вече обяви, че всички модели от следващо поколение ще бъдат електрифицирани до известна степен, а Audi Sport скоро ще престане да предлага чистокръвни RS автомобили. Продажбите на спортни коли извън ЕС, където има по-малко строги разпоредби за вредни емисииq изглежда невъзможна, тъй като Европа е огромен пазар за Mercedes и двата му германски конкурента.Това ще изисква огромни разходи за нови разработки, които трудно може да бъде оправдани, а и пазарът ще бъде значително по-малък след изваждането на страните от еврозоната от уравнението.

fallback
  • #9
    Георги ( преди 1 година )
    дилърите се оплакват от нулев интерестова означава, че флагманът на семейството C-Class ще запази plug-in хибридния задвижващ агрегат с 4 цилиндъра.Хххахахахахахаахахахахаа
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    Дай тогава да спрем всякакъв напредък за да се запазят работни места а? Сякаш вечния напредък до сега е попречил, сякаш и без това нямат глад за работници, сякаш в Германия не се правят електромобили а само в Китай? Единствената по-голяма грешка напоследък на Германия според мен е, че си спря реакторите много преди края на живота им и най-вече по време на енергийна война
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    В съседната статия германски икономист пише: "забраната на двигателите с вътрешно горене, може да унищожи германската автомобилна индустрия, като по този начин субсидира развитието на този сектор в други страни, особено Китай." Избор на швабите е какво да правят - коли или каски за армията, щото ще им трябва силна армия да ги опазят от гладните!
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами ако щете бе. Щом сте свързани с еко талибаните те ще ви затрият окончателно. Само сте си виновни. Немското автомобилно лоби се оказа, че е прекалено зависимо от тези които задкулисно дърпат конците на света и чрез зелени програми се мъчат да подчинят света и да намалят населението.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако гледате ревюта за C63 в YouTube, ще видите че разсходът му изобщо не е малък, мисля беще по голям от на М3, което е с 6 цилиндъра. И все пак C63 тежи близо 2,2 тона което е абсурдно за C-клас.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ами ще продължите да имате нулеви продажби тогава. По-добре убивайте модела и приятен път към ада...
  • #3
    Chicho_Ficho ( преди 1 година )
    Естествено, че няма да се купуват, кой *** ще хвтрли 100К евро за кола с двулитров мотор с четири цилиндъра.
  • #2
    Мхм ( преди 1 година )
    Хаха няма как от в8 да вадиш ниски емисии дори с турбо
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Да се оправдават с емисиите за всичко стана тъпо при положение, че не всички слагат 4 цилиндъра на над 2 тона за да ги покримат. Така или иначе на зареждаемите хибриди дават много лъжливи занижени емисии по тестовете..
fallback
Последни