fallback

В Германия никой не иска 4-цилиндров Mercedes-AMG C63

Електрификацията не помогна на спортния седан, чийто продажби са „близки до нулата“

Измина почти година от представянето на Mercedes-AMG C63 S E Performance и само няколко седмици от пускането му на пазара в Германия. Отчетите на местните дилъри относно продажбите на този нов модел обаче звучат обезсърчително, съобщават германските медии.

При топ-версия на новото поколение на C-Class използваният досега туин-турбо V8 двигател беше заменен от хибриден агрегат (PHEV), включващ 4-цилиндров двигател и електромотор, с който спортният седан трябва да се бори срещу 6-цилиндровото BMW M3. В Mercedes вярваха, че потенциалните купувачи ще пренебрегнат намаления брой цилиндри при C63 S за сметка на по-голямата мощност, но не познаха.

Очакванията им обаче не се оправдаха, поне що се касае до пазара в Германия. Изданието MB Passion Blog съобщава, че поръчките за електрифицирания седан в момента де движат „близо до нулата“. Дилърите на Mercedes са на мнение, че пониженият интерес към C63 S се дължи на факта, че неговият конкурент от BMW предлага превъзходна стойност по отношение на задвижване, цена и премиум качество.

C63 S E Performance произвежда комбинирани 680 к.с. от 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор и монтиран отзад електрически мотор, което го прави най-мощната C-Class, правена някога. За сравнение неговият предшественик разчиташе на 4,0-литров туин-турбо с 510 к.с. Заради хибридната система обаче новият седан обаче е много по-тежък – 2129 кг срещу 1690 на предишното поколение, което е с чист ДВГ.

Проблем за Mercedes е и цената – оборудваният с най-модерна технология Mercedes-AMG C63 S E Performance започва от 114 888 евро, докато сравнимото BMW M3 Competition xDrive стартира от 100 300 евро. Разликата от близо 15 000 евро също прави баварския конкурент много по-желан, въпреки че неговите 6 цилиндъра развиват 170 к.с. по-малко от електрифицираното AMG.

fallback
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е пък колко да са дълги тези магистрали в Германия, за да е кошмар? Смяташ ли че някой ежедневно пътува по 1000 километра по тях като тебе? Но по-важното е, колко пъти това AMG ще спре да зарежда за хиляда километра при над 200 км в час? Аз залагам на три зареждания, а ти?
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 7. В голяма грешка си! Доста клиенти на mercedes ги сменяха за Тесла още когато Тесла беше по-скъпа от mercedes c клас. Дали желаещите са се увеличили или са намалели сега, когато цените им се изравниха и дори в някои случаи станаха по евтини, като в конкретния случай? Щом един автомобил не е само от 0 до 100, защо въобще се произвежда този mercedes, който като лукс е същия като онзи по-бавния който се продава на два пъти по-ниска цена?
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ, германеца, който иска бърза кола за аутобана последно ще гледа към Т'слата! Първо аутобана е вечния кошмар на електричката, второ да сравниш комфорта, дизайна, материалите и изработката на Модел 3 с AMG... не знам какво взимаш ама го смени, не ти влияе добре ;)
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    Прав си брат! Кажи го на немците и ще се скъсат да купуват този mercedes, който да измести Тесла модел y от първото място при продажбите! Очевидно германците не се притесняват, че докато спят или работят, електромобила им се зарежда и за деветте часа на 8-часовия работен ден, зарежда 500 км за да си имат за всяка вечер за вечерна разходка, а всяка сутрин нови 500 км за сутрешната разходка. Всичко това за инвестиране 20 секунди лично време. Я кажи какво ще свършиш за 20 сек. на бензиностанцията?
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Заслужават си го! GO WOKE, GO BROKE! Така е редно и така ще бъде!
  • #7
    До MythBuster ( преди 1 година )
    В голема грешка си! Никой решил да си вземе Мерц, няма да погледне Тесла! Автомобила не е само 0-100. Сравненията са неуместни, да не кажа смешни....
  • #6
    Мхм ( преди 1 година )
    Но най важното е следното Тесла се зарежда 10 часа а двг 3 минути
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    Немеца, като иска бърза кола си купува Тесла за много по-малко пари. Да не говорим че за тези пари си купува модел s, който попада в сегмента на Е клас, а аналогът на c class на mercedes е Тесла модел 3, която е два пъти по-евтина но за сметка на това по-бърза. А да не говорим е че отпадна митът, че електромобилите били по-тежки! Няма Тесла модел 3 която да тежи толкова много прехвърляйки два тона. Обобщено, Тесла е по-бърза, по-евтина и по-лека, но за сметка на това има много по-малки разходи.
  • #4
    До Пропов ( преди 1 година )
    Щом казваш...А ти кой беше всъщност? Немеца е прагматичен, този модел се търси на други места
  • #3
    Пропов ( преди 1 година )
    Щом пресметливите германци не купуват 4цил с 600+ коня и общание за нисък разход, значи останалият свят изобщо няма да я погледне тази измишльотина. Маркетинг отдела на Мерц трябва да пешно да им прекратят отпуските и да си свършат работата. Или по добре изобщо да не се връщат във фирмата. Не стават.
fallback
Последни