fallback

В Германия никой не иска 4-цилиндров Mercedes-AMG C63

Електрификацията не помогна на спортния седан, чийто продажби са „близки до нулата“

Измина почти година от представянето на Mercedes-AMG C63 S E Performance и само няколко седмици от пускането му на пазара в Германия. Отчетите на местните дилъри относно продажбите на този нов модел обаче звучат обезсърчително, съобщават германските медии.

При топ-версия на новото поколение на C-Class използваният досега туин-турбо V8 двигател беше заменен от хибриден агрегат (PHEV), включващ 4-цилиндров двигател и електромотор, с който спортният седан трябва да се бори срещу 6-цилиндровото BMW M3. В Mercedes вярваха, че потенциалните купувачи ще пренебрегнат намаления брой цилиндри при C63 S за сметка на по-голямата мощност, но не познаха.

Очакванията им обаче не се оправдаха, поне що се касае до пазара в Германия. Изданието MB Passion Blog съобщава, че поръчките за електрифицирания седан в момента де движат „близо до нулата“. Дилърите на Mercedes са на мнение, че пониженият интерес към C63 S се дължи на факта, че неговият конкурент от BMW предлага превъзходна стойност по отношение на задвижване, цена и премиум качество.

C63 S E Performance произвежда комбинирани 680 к.с. от 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор и монтиран отзад електрически мотор, което го прави най-мощната C-Class, правена някога. За сравнение неговият предшественик разчиташе на 4,0-литров туин-турбо с 510 к.с. Заради хибридната система обаче новият седан обаче е много по-тежък – 2129 кг срещу 1690 на предишното поколение, което е с чист ДВГ.

Проблем за Mercedes е и цената – оборудваният с най-модерна технология Mercedes-AMG C63 S E Performance започва от 114 888 евро, докато сравнимото BMW M3 Competition xDrive стартира от 100 300 евро. Разликата от близо 15 000 евро също прави баварския конкурент много по-желан, въпреки че неговите 6 цилиндъра развиват 170 к.с. по-малко от електрифицираното AMG.

fallback
  • #22
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Оф... МитЕ, ДВГ е ефективен там, където е пика на NM при турбомоторите това е едно голяма права линия малко над празния ход, ефективността се поддържа в широк диапазон от скоростите. При ел е обратно, с увеличаване на оборотите се увеличава и нуждата от енергия. Пкри 30+ кВч /100 колко пъти ще спреш да зареждаш 75 кВ-атовата си батерия ;) и за колко време като 30 мин е за 10-80% , а не до 100% ;)
  • #21
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шминти, какво си пушил, за да твърдиш че Mercedes-AMG C63 S E Performance не било АMG? Виждаш ли колко си зле?
  • #20
    Johnny Bravo ( преди 1 година )
    Е как бе, Урсула си купила 2 даже
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Значи 1во: Това не е АМГ и за това няма продажби - това е Бъдвайзер с Дилън Мулвени :D :D; 2ро: Модел 3 е масов автомобил, АМГ е луксозен бранд; и 3то: За ел получаваш десетки хиляди като субсидия и какви ли не облекчения, докато за ДВГ само рестрикции - махни политическото безумие от уравнението с продажбите и тогава мери при равни условия...
  • #18
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шментири, така и не се научихте да правите разлика между икономичност и ефективност! Толкова не можете да разберете, че ДВГ на този автомобил е най-ефективен когато харчи най-много на 100! Затова харчи като ламя на градско, защото тогава работи с под 10% КПД! Този поне е хибрид и могат да му изключат ДВГ в града. Колкото и да е ефективен един двигател, при 200 км/ч си трябва много енергия, а така и се научихте че перпето мобиле не съществува и има нужда от гориво/ток. Няма как да харчи малко!
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 13. За разлика от вас, тези които изкарваме под 100 000 го правим защото можем да смятаме и да си правим сметката. Ти не можеш нито едното нито другото, затова нямаш 100 000 евро и затова смяташ, че с резервоар 80 литра и разход 15 на 100, можеш да минеш хиляда километра без да спреш да зареждаш. При 80 л резервоар, още като изгориш 60 литра и ще ти "светне лампата" а с 60 литра минаваш 400 км. Зареждаш преди да тръгнеш, зареждаш след 400 км, зареждаш ли след още 400 и станаха 3 пъти! 450лв.
  • #16
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ, 9 степенна скоростна кутия с V8мотор с адска тяга на истинското С63, при 200 тамън се е развъртял - предполагам ще е около 3000-3500 оборота ще гори нищо. Аз залагам на 1.5 зареждания ;) А ел не обича магистрала, ел не обича да поддържа висока скорост, на ел. силата му е в града.
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    Все пак държа да ми отговорите на един единствен въпрос. Защо това не е хубаво AMG, което е най-страхотния автомобил според вас има нулеви продажби в родината си където са признати националисти, а най-скапания автомобил на света, който на всичкото отгоре е американски е най-продаваният автомобил в родината на mercedes, въпреки че за същите и дори по-малко пари можеш да си вземеш mercedes? Чакам с нетърпение отговора защото скоро не сте ме разсмивали, че се изпокрихте! мишки
  • #14
    До мита ( преди 1 година )
    Кога ще разбереш че който има 100к евро за кола разхода е последното което го интересува. Когато даваш толкова пари искаш имидж - Теслата го няма. Второ иска отличаващ се автомобил - Теслата отново няма разлика между базовата и топ версията, да не говорим че Теслата е масов автомобил като концепция. Трето да ускорение има но основната сила е то място, а къде спираш и тръгваш често - в града където не можеш да се ускориш до повече от 80, по-често до 50. Четвърто Теслата види ли завой е до там.
  • #13
    До MythBuster ( преди 1 година )
    Мда, аз познавам един такъв с Тесла за града и Мерцедес за извън. Странно нали? А колко са ги сменили, ти статистик ли си? За АМГто при 200 км/ч вероятно гори около 15/100, аз залагам че няма да зарежда за 1000 км, предполагам резервоара е 80ка. А Теслата на всеки 300та км е у бокса за зареждане...
fallback
Последни