fallback

Как правилно да зареждате електрическа кола у дома?

Експертите препоръчват закупуването на стенна зарядна станция

Има няколко възможности за зареждане на електрически превозни средства у дома. Много собственици на електрически автомобили използват стенна зарядна станция. Други шофьори предпочитат да зареждат колите си чрез конвенционален контакт.

Зареждането през стенен контакт има няколко недостатъка. Основното е, че по този начин електрическата кола ще се зарежда твърде дълго. Например пълното зареждане на Kia Niro EV може да отнеме около 24 часа. Експертите препоръчват закупуването на стенна зарядна станция. Тя ви позволява да зареждате електрически превозни средства по-бързо и по-безопасно. Такива зарядни станции се свързват директно към домашната електрическа мрежа. Устройството се монтира на стената и заема малко място.

Как да инсталирате зарядна станция у дома?

Най-лесният начин да инсталирате зарядна станция у дома е да поръчате такава услуга от компанията, която ви е предоставила това устройство. Понякога се включва и инсталирането на зарядна станция. Експертите не препоръчват сами да инсталирате зарядната станция. Това трябва да бъде направено от специалист с акредитация от производителя на избрания от вас уред.

Какво е предимството на интелигентната станция за зареждане?

Смарт устройствата се открояват сред зарядните станции. Те се свързват със специално приложение на вашия смартфон чрез Wi-Fi мрежа. Интелигентната станция за зареждане ви позволява дистанционно да настроите график за зареждане на електрически превозни средства. Например, можете да изберете да зареждате през нощта, когато електричеството е по-евтино.

Също така, такива устройства ви позволяват да изберете колко енергия трябва да получи електрическата кола. Благодарение на това можете да зареждате колата си само до 80%, за да не прегреете батерията.

Зарядно с какъв капацитет да избера?

Изходната мощност на станцията за зареждане зависи от вашата домашна мрежа. Също така си струва да се има предвид, че такива устройства се различават по мощността, която могат да осигурят при зареждане. Най-евтините зарядни станции осигуряват само 3 kW мощност. В този случай пълното зареждане на електрическа кола с малка батерия ще отнеме около 12 часа.

По-скъпите устройства са проектирани за мощност от 7 kW. Благодарение на това скоростта на зареждане е приблизително удвоена в сравнение със станциите за зареждане с 3 kW. Има и зарядни станции с мощност 11 kW и 22 kW, но те изискват трифазно захранване. Следователно такива устройства може да не са подходящи за домашна употреба, ако не разполагате с трифазен ток у дома.

Как бързо да заредите електрическа кола у дома?

Най-ефективният начин за бързо зареждане на електрическа кола у дома е да се свържете към зарядна станция от 7 kW. За по-мощни устройства трябва да смените окабеляването и да си пуснете трифазен ток. Най-добре е електрическите превозни средства да се зареждат през нощта, когато не се използват. Тогава скоростта на зареждане не играе толкова важна роля, а токът е по-евтин.

fallback
  • #31
    Оня с коня ( преди 1 година )
    Зареждането по далече,че ще запали сайванта.
  • #30
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 29. Е очевидно проблемът в такъв случай не са литиево-йонните батерии. Щом едни и същи батерии на едно място се палят А на друго не. Ще се научат с времето. А аз лично съм присъствал на запалване на телефон при зареждане. Горя 5 минути и угасна. Добре че не беше оставен без надзор защото щеше да предизвика пожар. Единствената разлика с електромобилите е че там са 7000 батерии и едната пали съседната. И така въпреки че батерия изгаря за 5 минути, пожарът може да продължи с часове.
  • #29
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 28.От 20 години ползвам мобилен телефон, досега самозапалване не съм имал.Електрокарите се самозапалват при зареждане, катастрофа или без причина както си стоят Наскоро изгоря поредния кораб до Нидерландия превозващ електрокари.
  • #28
    MythBuster ( преди 1 година )
    Забравих да питам. Я сметни С какъв ток се зарежда батерията на телефона, като я зареждам с 67 вата? А моето зарядно дори не е от най-бързите. Има телефони които се зареждат със 120 вата!
  • #27
    MythBuster ( преди 1 година )
    Да не говорим че телефона можеш да го сложиш под възглавницата и да прегрее, докато автомобила при загряване на батерията при зареждане може да си включи климатика за да я охлади.
  • #26
    MythBuster ( преди 1 година )
    Я се разбери със себе си? Ако свържеш 7000 батерии последователно, ще трябва да ги зареждаш с 30 000 волта за да ги заредиш! Затова последователно са свързани 100 батерии, но на групи по 70 батерии, които са свързани успоредно. Тоест тези 18,5 ампера трябва да ги разделиш на 70 батерии и се получава че всяка батерия се зарежда с 0,26 А. Според тебе при кое зареждане има по-голяма опасност от самозапалване на батерията? Като я зареждаш за един час с 3А, или когато я зареждаш 12 часа с 0,26 А
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    MythBuster4o,дори да зареждаш с 7,4 квт 400 волтова батерията,ще ти трябва 18,5 А .Кое е по опасно 3 А или 18,5 А?
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    МythBuster4о,батериите на електромобила са свързани последователно в една обща батерия и не се зареждат с 3,7 волта.
  • #23
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дори да зареждаш с 15 вата зарядно, ако интерполираме по 7000 батерии, това ще е равнозначно да зареждаш електромобила с 105kW в гаража. Ако направим обратната сметка, когато зареждаш с 7,4kW на 240 волта с над 30 ампера, до всяка от батериите достига само по 1W и на практика ги зареждаш с 15 пъти по-малка мощност, отколкото си зареждаш телефона. Или 67 пъти по-малка мощност, отколкото при зареждане на телефон с 67W мощност. Хайде другия път говорете с цифри, а не с вярвания и митове!
  • #22
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пак цепите мрака! Май не разбирате че телефона, лаптопа и автомобила ползват почти едни и същи батерии. Всичките работят на 3,7 волта и се зареждат до максимум 4,2 волта. Просто в телефона има една батерия, в лаптопа 5 батерии, а в един електромобил може да има над 7000 батерии. Токът който се черпи от контакта се разпределя между всичките 7000 батерии и до тях достига много по-малък ток отколкото до батерията на телефона.
fallback
Последни