fallback

Tesla за 80 000 евро пламна и изгоря след 3 месеца престой

Запалилият се Model S по-рано е спасен от наводнения и е чакал реда си за разглобяване

Tesla на стойност 80 000 евро избухна в пламъци на площадка, пълна с луксозни автомобили. Драматични кадри показват почернелите остатъци от електрическата кола, докато пожарникарите се опитваха да потушат бушуващия огън.

Tesla Model S е била оставена в завод за разглобяване на автомобили от висок клас в Ранчо Кордова, Калифорния. Автомобилът е бил спасено от наводненията във Флорида и е откаран в депо за скрап, където е стоял около три месеца. Теориите за причината за пожара са много. Най-вероятно се дължи на повредени литиеви батерии, престояли на топлина твърде дълго.

„Литиево-йонните батерии в колите са много по-опасни от двигателите с вътрешно горене - написа един потребител в Instagram. - За разлика от двигател, който лесно може да бъде изгасен, акумулаторът остава горещ и опасен часове наред в случай на пожар.“

„Пожарникарите ще седят там с дни, нищо на планетата не може да изгаси литиева батерия“, включи се друг потребител, а трети директно пита: „Кога всички ще се събудят и ще осъзнаят колко опасни са тези електрически коли в сравнение с техните алтернативи?".

Инцидентът стана, след като миналия месец Tesla за 51 000 евро се самозапали на улица с жилищни сгради. По-рано тази година Tesla Model 3 избухна в пламъци само минути, след като собственикът седна зад волана. Причината за пожара остана мистерия.

fallback
  • #15
    Алеко ( преди 1 година )
    Като гледам тук има парад на ***. Яхайте каручките с конете и магаретата че хептем не се палят. Ще ми е интересно след 10-на години пеша ли ще ходите като ви е страх от електромобилите ?
  • #14
    PLAID ( преди 1 година )
    Затова Model Y e най-продаваната кола в света. Идва с LFP (железофосфатна) батерия - негорима и незапалима. След 15-годишен безавариен опит с LFP батериите в BYD E6 таксита и електробуси в Шенжен.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    До 9 жалко че не си си направил труда да разбереш колко "удавени" бензинови и дизелови автомобили се продават ента употреба в Бг.,а Норвегия тези електрокери се карат предимно в населените места и не са масовост,въпреки,че там се продават най-много.Все пак бензиновите коли там са по-разпространени от тези ел ***,а за отоплението си прав,ползват ги норвежците в иглутата вместо огнища,правят им късо на батериите и оп пожар с топлина и те така се отопляват вместо ***.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    До 6 а,ти не разбра ли,че няма самозапалила се бензинова или дизелова кола дадена на скрап. Да не говорим,че не малка част от мокрите до тавана удавени нормални автомобили идват тук и се продават на пазара и някой трупа пачки за това. Тролея на Теслъ се оказа че е опасен и за скрап щот може някой да пострада и то невинен.Теслъ директно се утилизира в Марианската падина.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    До 5,а бре ти нормален ли си,то миналата седмица кораб превозващ автомобили бе с пожар на борда причинен от чистак бърсак нова Теслъ самозапалила се, и не се знае кво стана с тоз кораб,защото спряха да го гасят заради риска да не го напълнят с вода и да го направят подводен.Освен тъпата Теслъ горяха и супер автомобили от марките Порше,Ламборджини,Феррари,Мерцедес и т.н. Теслъта трябва да се забрани въобще,като опасна дори когато стои.
  • #10
    Докторът ( преди 1 година )
    Еви и стопанката да гори. ))
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 7. Ще ми кажеш ли кой автомобил може да се кара в наводнение, че ми стана любопитно? Ти твоя Би ли си го карал в двуметрова вода без да се притесняваш? А електромобилите вярно не се карат на студено. Норвегия е една много топла страна с много топла зима, нали? Всъщност е много по-приятно да се кара електромобил както през зимата така и през лятото, защото както климатика така и отоплението могат да работят без да работи двигателя и дори да се включват дистанционно през интернет.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре, че няма пострадали но когато станат масови няма да е така.
  • #7
    Анонимен ( преди 1 година )
    Електромобили не трябва да се карат където е много горещо/студено и където няма наводнения.Много капризни тези тостери.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 4. Ти не разбра ли че вече е била на скрап и се е намирала на бунището още преди да се запали? След наводнение до тавана, няма значение дали е била бензинова дизелова или електрическа. Отива на скрап, защото цялата електрическа инсталация става леш и късото съединение е само въпрос на време, а кое точно ще се запали е въпрос на тото и никой не може да го предвиди.
fallback
Последни