fallback

Най-икономичната Dacia: тестваме новия Jogger Hybrid

Тази кола предлага не само практичността на дизелите, но и място за нощувка (ВИДЕО)

Когато Dacia обяви плановете си за Jogger преди няколко години, първата ни мисъл бе, че са се побъркали. Да направиш седемместен автомобил на базата на малка градска кола като Sandero, звучи като налудничава идея. Виждали сме достатъчно такива квазимодовци в миналото, за да знаем, че рецептата не работи. А при Dacia имаше и допълнително усложение: за да оставят цената сравнително ниска, те трябваше да запазят колкото може повече от Sandero непокътнато.                       В резултат цялата предна половина тук е едно към едно от Sandero. Което обяснява и тази необичайна чупка отстрани между двете врати. В Dacia просто са взели важните части от суперминито си и са му пришили задницата на голям семеен автомобил - и така са получили нещо с по-голямо междуосие от Porsche Cayenne.                       За наше най-голямо учудване обаче, когато Jogger най-после се появи на пазара, се оказа, че рецептата работи. Че това е един автомобил със симпатичен дизайн, с пътно поведение, което не отстъпва на много коли от по-високите сегменти, и с практичност, която е извън всякакво съмнение.

Можете да видите теста ни на оригиналния Jogger тук. Но това тук сега е една специална версия, която изглежда още по-нелогична на фона на цялото наследство на Dacia. Това е хибридът.                      Една от най-честите критики, които мяркахме в нашия форум по адрес на Jogger, се отнасяше до трицилиндровите му бензинови двигатели. Честно казано, на нас и те ни се струват съвсем адекватни за този не толкова тежък автомобил. Но хибридът вече слага точка на всякакви съмнения. Тук конете са 140, а когато 1.6-литровият бензинов двигател и електромоторът обединят усилията, колата става приятно пъргава.                        Jogger с лекота поддържа максимална скорост на магистралата, а изпреварванията са направо безгрижни.  

Dacia Jogger Hybrid

140 к. с. максимална мощност

205 Нм максимален въртящ момент

9.8 секунди 0-100 км/ч

Има и някои минуси, естествено. Когато зарядът на батерията понамалее, вече не е чак толкова лесно да изпреварвате. А когато на бензиновия мотор се наложи да работи с пълно натоварване, той става отчетливо шумен.

Но и за това си има компенсации - в град като София в три четвърти от времето тази кола върви само на ток - безшумно и доста пъргаво. И също доста икономично. В градски цикъл средният ви разход спокойно може да падне до около 4 литра на сто километра - не на теория и според някакви си тестове, а в реалния живот.                     Дотук няма нищо революционно. Още от първия Prius, сме тествали десетки хибриди, които са икономични в града, но лакоми, ако пътувате надалеч. Хибридната система на Renault, наречена E-Теch, обаче е доста различна от тях. При нея няма нито съединител, нито планетарна предавка. Вместо това изпозва така наречената многорежимна трансмисия, създадена първоначално за Формула 1. Системата се състои от 1.6-литров бензинов двигател и два електромотора. Първият е едновременно стартер, генератор и подпомага смяната на предавките. Вторият отговаря за потеглянията и движението с ниски скорости, може да добави почти 50 коня към мощността на бензиновия двигател при нужда, а без останалото време зарежда батерията.                    Едната съществена полза е, че по този начин се понижават и теглото, и цената. Второто достойнство на тази система е, че тя си остава икономична и извън града. Ние изминахме 840 километра с един резервоар, и имахме остатък за още близо сто. Дори и на магистрала при максималната позволена скорост разходът не се качи над 5.4 на сто. И това - с трима души и няколко куфара, както и с един допълнителен товар в багажника, за който ще стане дума след малко.                 Нисък разход, добро ускорение и лесни изпреварвания - звучи ли ви познато? В много отношения тази система на Renault е най-близкият наследник на дизела, с койтго ще разполагаме в следващите години. Ако някаква политическа черна котка не му мине път в Брюксел, разбира се. Като разход и като динамика този хибрид най-много прилича на дизелите. Не и като емисии, за щастие.                     Как обаче всичко това се връзва със позиционирането на Dacia като най-достъпния прозиводител в Европа? Ето още едно сходство с дизелите: и тук икономията на хибридната система идва, чак след като платите една сериозна начална надценка. Докато базовият Jogger с трицилиндров мотор започва от едва 33,000 лева, тук ще ви поискат цели 50,000.          Бутонът вляво осигурява по-адекватни реакции на електронната стабилизираща система на хлъзгав терен            Това изглежда множко за една Dacia. Но никак не е много, ако сравните с конкурентите. Хибридното комби на Тоyota Corolla е с над 15 хиляди лева по-скъпо, и е само с пет места. За седемместен SUV ще ви трябват поне 25 хиляди лева отгоре.                  А нашият Jogger от лимитираната серия Extreme има и допълнителен коз. Освен удобен превоз, тази кола може да ви осигури и нощувка. Допълнителният пакет Sleep включва тази хитро измислена конструкция, която се превръща в легло, дълго 1.90 метра и широко 1.30. Можете да добавите към него палатка и тъмни щори за прозорците.                     Честно казано, ние бихме се задоволили само с палатката, защото вграденото легло струва доста над 4 хиляди лева, а и ви изяжда доста от товарното пространство. Или просто бихме си наели добър хотел с парите, спестени от скъпия SUV.         Още снимки от теста на Dacia Jogger Extreme вижте в ГАЛЕРИЯТА:

       

fallback
  • #6
    до 5 ( преди 1 година )
    Най обичам дивани разбирачи :)
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    хибрида е като русалката когато ти трябва риба получаваш жена когато трябва жена получаваш риба
  • #4
    до 3 ( преди 1 година )
    Я па ти!!! Карал ли си? Защото аз имам хибрид от година и 2 месеца и съм повече от доволен.
  • #3
    Ох, Докторе ( преди 1 година )
    Авторе, научи се поне да смяташ.Това подобие на кола ще гори 7 -9/100 95 бензин при нормално каране.Няма как да е по-евтино от газ.Пак ти казвам научи се да сметаш Хибридът е просто маркетингов трик за такива балами като тебе.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато газта е три цилиндъра, а хибридът е с 40 коня повече, може и да има смисъл
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Толкова много хиляди за хибрид спрямо газ е абсолютна глупост
fallback
Последни