fallback

Всяка втора електрическа кола в света се кара в Китай

САЩ и Германия заемат втора и трета позиция по брой на електрифицирани превозни средства

Повече от половината от всички изцяло електрически автомобили и тези с хибридни силови трактове в света се експлоатират в Китай. Информацията е следствие от мащабно проучване на изследователския институт ZSW, цитирано от DPA.

По данни от въпросния изследователски институт, в началото на 2023 година по китайските пътища са се движили 14.6 милиона електрически коли, което е 53 процента от общия им брой в света, който пък е 27.7 милиона коли.

На второ място са САЩ, но с далеч по-малко електрифицирани коли. Там са регистрирани 3.4 милиона електрически коли. На трето място е Германия, където има 1.9 милиона автомобила, захранвани на ток.

Франция и Великобритания са на четвърто и пето място съответно с 1.1 милиона и един милион електрически коли. Според ZSW Китай не само доминира на пазара на електромобили, но тази тенденция продължава да е във възходяща посока и разликата ще продължи да се увеличава.

В другите държави електрификацията на автомобилния парк върви доста по-трудно. От института дават пример с Германия, която, както вече споменахме, е третата държава в света с най-много регистрирани електромобили.

„Ако Германия възнамерява да изпълни заявената си цел да пусне 15 милиона електрически коли на улицата до 2030 година, тя трябва да регистрира годишно два пъти повече превозни средства, отколкото през 2022-а.“, каза Андреас Пютнер, представител на института.

fallback
  • #13
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пак говориш за миналото. Ще ми припомниш ли преди две години къде в България можеше да заредиш електромобил от София до морето на повече от 50 kW? Отговорът беше никъде. В момента има над 50 зарядни станции само за две години само по този маршрут и то в България, където дори няма електромобили, а са в хомеопатични количества. Ако това може да стане в България, дали ще е проблем в Германия? Ако не могат да се справат има една изпитана работеща рецепта - да помолят Тесла да свърши тази работа!
  • #12
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо нищо не пропускам! Га дойде бизнеса със съхранение на енергия в България, еле ми пише!!! Знаеш ли какви инвестиции трябват в един такъв "бизнес" кой ще го плаща, колко ще се изплаща, та ще ти дойде на 0 тока до потребителя!Който може да си слага волтаици за собтвени нужди и това е. Но и това в един момент ще направи нощната енергия много скъпа!Никой не инвестира в енергетика за да ти е евтино на теб!Всеки инвестира за да прави пари!!!Било за производство, пренос или съхранение!
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пак говориш за миналото. Ще ми припомниш ли преди две години къде в България можеше да заредиш електромобил от София до морето на повече от 50 kW? Отговорът беше никъде. В момента има над 50 зарядни станции само за две години само по този маршрут и то в България, където дори няма електромобили, а са в хомеопатични количества. Ако това може да стане в България, дали ще е проблем в Германия? Ако не могат да се справат има една изпитана работеща рецепта - да помолят Тесла да свърши тази работа!
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пропускаш една важна подробност! След бизнеса с фотоволтаици, идва бизнеса със съхранение на енергия. Освен това, когато цената на тока започне да става нула и през работните дни и всеки ден от седмицата, покрай тази безплатна енергия ще се оформят много бизнес модели, които да се възползват от нея и на принципа на махалото, ще вдигнат цената до следващото наводняване на пазара с фотоволтаици. И така с два-три за маха на махалото ще минем на възобновяема енергия на ниски цени заради излишъците.
  • #9
    РУК ( преди 1 година )
    MythBusterчо,айде почети малко икономика и тогава давай прогнози колко много коли ще купуват германците!Страна навлизаща в рецесия,с кофти прогнизи за следващите 3 години, в която мнозинството свиват разходите и времето на използване на един автомобил е скочило с 20% изведнъж ще почне да купува електрички,при инфраструктура която и сега се задъхва да зарежда наличните вече!и BTW, живея в Германия ... :-) :-) :-)
  • #8
    РУК ( преди 1 година )
    Ехх MythBusterчо пак дойде да ръсиш мозък!"и да определя някаква цена да го продаде" можеш да определяш продажната цена ако си монополист!Иначе я определя пазара на принципа търсене-предлагане!А колкото повече хора имат фотоволтаици, толкова цената на тока от тях ще пада,още повече.Но освен цена ток има и цена за пренос на ток!Та при теб тока никога няма да дойде на 0!А цена на нещо като се задържи дълго време 0,вадиш "козия крак", прибираш застраховката и приключваш с бизнеса с волтаици!
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 5. Е нали точно това ти казва статията? Трябва да станат двойно повече, тоест от 20% трябва да станат 40%. Повтаряш същото като в статията, но казваш че нямало как да стане? Я кажи преди две години колко процента от продажбите се падаха на електромобилите? Дали ръстът не е повече от 100% само за две-три години?
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дори когато съм на море, климатиците ми работят по цял ден в къщи, защото така или иначе имам излишна безплатна енергия която иначе ще отиде зян, както казваше баба ми. Много фабрики си направиха собствени фотоволтаици на покрива и също си покриват по-голямата част от потреблението когато пече слънце и ползват съвсем малко ток от мрежата, намалявайки търсенето и създават излишък от енергия от мафията, които ги засадиха по нивите И сега трябва да я продават на нула. Пазарът ще ги изчисти.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Това с 15 милиона в Германия до 2030г звучи нереалистично при положение, че остават 7 години за 13 милиона бройки а целия пазар е под 3 милиона тоест трябва средно над 50% от пазара да са електрически до тогава а тази година се очертават към 20% примерно
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 2. Мафията това си ти. Искаш ли да направиш киловата левче? Ако не искаш няма да стане. Сега С помощта на фотоволтаиците всеки може да стане производител на ток и да определя някаква цена да го продаде. Мафията е от страната на купуващите, така че ще се стараят да ти го купят на най-ниската възможна цена, за да им ползват услугите и да си получат комисиона при продажбата. Погледни че заради свръх производство всяка събота и неделя цената на тока е около нулата. Ще стане и през работни дни.
fallback
Последни