Renault 14 е пуснат на пазара през 1976 г., за да се конкурира в сектора на малките семейни хечбеци, който набира огромна популярност с пускането на пазара на Volkswagen Golf през 1974 г. Това е един от първите хечбеци с предно задвижване с този размер, произвеждан в Европа и един от първите преки конкуренти на Golf.
Дизайнът като цяло е добре обмислен и практичен с голямо вътрешно пространство, включително задна седалка, която може да бъде сгъната или напълно извадена от автомобила. По онова време вече всички модели на Renault са с предно предаване, но R14 е първият от моделите на производителя, който включва и напречно монтиран двигател.
Интериорният дизайн на Renault 14 е свеж и изпреварил времето си, което личи особено в пряко сравнение с неговите наследници R9 и R11. Особено силно впечатление прави огромният за времето си брой места за поставяне и съхранение на предмети.
Първоначално 14 се предлага в нива на оборудване L и TL с 1,2-литров бензинов двигател с единичен горен разпределителен вал, а по-късно и във версии 1.4 версии с 59 к.с. (R14 GTL) или 70 к.с. (R14 TS) . И двата агрегата са с двигател тип X (известен като "Douvrin" или "Suitcase Engine"), разработен съвместно с Peugeot, въпреки че 14 се оказва единственото превозно средство на Renault, което използва агрегата.
Renault 14 споделя с няколко предишни модела на марката конструкцията на задното си окачване, използваща две разположени една зад друга усукващи се щанги, което води до една любопитна подробност - междуосието от двете страни на автомобила е различно, като разликата възлиза на 32 мм.
През 1980 г. Renault се опитва да подобри продажбите, като пуска колата с подобрени нива на оборудване и малък фейслифт, който включва препозиционирани предни мигачи и преработени предни калници. Това се оказва недостатъчно и производството приключва през 1983 г. с точно 993 193 продадени бройки за период от малко под седем години.
Продажбите на 14 са донякъде възпрепятствани от рекламна кампания, която го сравнява с формата на круша, за да подчертае предимствата на усъвършенстваната опаковка с много място за пътници и багаж. Визуализацията в центъра Помпиду в Париж като голо тяло също не спомага много за спечелването на клиенти.