Пуснатото през 2017 г. BMW 6-Series Gran Turismo никога не се е радвало на пазарен успех, като продажбите до частни клиенти бяха рядкост, а моделът се използваше основно за летищен и хотелски транспорт в някои държави в Европа. Затова и не е изненада, че баварската компания ще спре продажбите на автомобила още в края на годината.
Според портала Bimmer Today продажбите на големия лифтбек са по-ниски от другите модели на BMW. Така през 2022 г. в Германия са продадени около 500 бройки от модела, а през първата половина на 2023 г. - 237 екземпляра. По този начин 6-Series Gran Turismo се оказва най-непопулярния модел в гамата на производителя и той ще бъде пенсиониран, без да получи наследник.
Лифтбекът е в гамата на BMW от 2009 г., но в първото поколение принадлежеше към петата серия, а от 2017 г., когато излезе втората генерация, той стана част от семейството 6-Series. Спорният му дизайн и самото позициониране на пазара предрешиха съдбата на модела, тъй като клиентите на марката на големите европейски пазари предпочитаха класическите седани и комбита 5-Series.
Моделът не успа да пробие и в САЩ, където продажбите му бяха спрени още през 2020 г. В същото време 6-series се радваше на сравнителен успех в Китай, но за BMW, очевидно, това не е достатъчно, още повече, че фейслифтът през 2020 г. не коригира ситуацията.
Според някои информации обаче 6-Series има бъдеще като част от семейството на BMW, но под различна форма. Предполага се, че баварците ще последват стъпките на конкурента Mercedes-Benz, който пусна CLE на мястото на кабриолетите и купетата C- и E-Class. Така бъдещата 6-Series ще обедини купета и кабриолетите на 4-Series и 8-Series.