Представеният наскоро Hongqi E-QM5 е сочен като алтернатива на последното поколение на Е-Class на Mercedes, но дали наистина е така? Предлагаме ви едно сравнение между двата модела, направено от китайските медии.

Големият китайски седан е с 9 см по-дълъг от германсккия модел и има с 3 см по-голямо междуосно разстояние. В същото време "китаецът" е с 11 см по-висок от Е-класата и заради повдигнатия покрив каросерията изглежда странно непропорционална дори с такава голяма дължина. Още по-интересното е, че този ефект е напълно умишлен... за удобство на пътниците на втория ред седалки.
Дългото цели три метра междуосие позволява на човек със среден ръст, който седи отзад, да кръстоса краката си. Предлагат се варианти с цяла задна седалка за трима, както и по-луксозна версия с отделни електрически регулируеми кресла. Даже подлакътникът на задния ред се управлява от електрически механизъм, а средният подглавник при базовото изпълнение е сгъваем, намеквайки, че третият пътник тук е излишен.

Изненадващо, Hongqi E-QM5 може и да предлага всевъзможни луксозни джаджи за "важните" персони, пътуващи отзад, но отпред почти всичко се регулира ръчно, включително седалката на шофьора. Няма и подгряване на предните места - само обикновена еднорежимна вентилация е вградена в седалката на водача. Няма и жабка - панелът на нейно място е специално направен вдлъбнат, за да можете да преместите седалката напред, без да жертвате комфорта. Няма дори поставки за чаши, което е доста странно.

Принципно моделът е конструиран с възможност за вграждане на два електромотора и съответно двойно задвижване. Засега обаче 1,9-тонният седан се предлага само с преден електромотор със 190 конски сили и задвижване на предните колела. Батерията е с капацитет 82 кВтч и според китайските норми осигурява пробег от 602 км с едно зареждане.


6