fallback

Защо опитни шофьори редовно пускат лист хартия в съда с антифриз?

Този метод може да замени скъпата диагностика и да разкрие сериозен проблем

Не е тайна, че диагностиката помага предварително да се идентифицират сериозни проблеми с автомобила. Много хора обаче са на мнение, че за целта е нужно сервизно оборудване, а това струва пари. Всъщност има и достатъчно бюджетни методи за проверка на някои от основните агрегати.

Повечето шофьори, особено от по-старото поколение, са добре запознати със ситуацията, когато маслото внезапно започне да навлиза в охладителната система. Постепенно се смесва с антифриза, което създава много проблеми. А тяхното отстраняване е свързано с ремонти, които никак не са евтини.

Някои автомобили са оборудвани с така наречения маслен топлообменник. С течение на времето неговото уплътнение започва да пропуска и тогава маслото на двигателя започва постепенно да навлиза в охладителната система. От това нивото на антифриз в резервоара може дори да се повиши. Има и други причини за появата на този проблем. Например, неизправност на водната помпа или по-скоро намаляване на налягането, пробито уплътнение на всмукателния колектор, нарушение на геометрията на цилиндровия блок и т.н.

За да бъдат разпознати повечето от тези проблеми на ранен етап и съответно да бъде избегнат сериозен и скъп ремонт, е достатъчно да се направи диагностика. Има обаче и по-евтини методи, като при един от тях е нужен само обикновен лист хартия (желателно е по-дебел). Той се нарязва на ленти и една от тях се пуска в разширителния резервоар. Желателно е антифризът да бъде студен, тъй като, ако отворите капачката веднага след пътуване, може да се изгорите.

След като листът бъде потопен в охладителната течност и добре напоен, той се изважда и се запалва със запалка. Ако пламне бавно или тлее и пуши, тогава всичко в системата е наред. Ако обаче листът веднага се запали и има силен пламък, тогава има проблем – масло (от двигателя или от трансмисията) е влязло в течността за охлаждане и трябва да се вземат незабавни мерки. А това вече може да стане само в сервиз.

fallback
  • #17
    Гъзьо ( преди 10 месеца )
    И на Пе6о Захариев му плащат заплата за това.........
  • #16
    Хитър Петър ( преди 1 година )
    Пускам сълза, за тия дето така си обслужват колата!
  • #15
    Моля ( преди 1 година )
    Ви не правете тази глупост.
  • #14
    Баджо ( преди 1 година )
    Ейййй, четем и ревем
  • #13
    Тротилов ( преди 1 година )
    И аз така проверявам със запалка дали ми изпуска газовата. Отварям багажника и светкавично завирам запалката вътре в багажника. Ако е изпускала.......сменям колата и така. :)
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    До 11, напротив, ако говорим за трансмисионно масло на автоматична скор. кутия, повечето от тях имат маслен охладител, който аналогично на двигателния маслен охладител могат при повреда да смесят антифриз с АТФ
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    До 3,в За рулем/зад кормилото/ статийте пишат журналисти грамотни доста технически. Тук няма да коментирам написаната статия,но на едно място срещнах,че може да е масло от трансмисията,което е леко тъпо,защото трансмисионното масло няма как да влезе в контакт с водната охладителна система.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Още по-опитните руснаци направо пускат горящи клечки кибрит където намерят в колата. Ако изгори, трябвало е да стане.
  • #9
    Ссмо олигофрения ( преди 1 година )
    Същия лист може да се използва и за проверка нивото на резервоара. При колите на бензин много успешно.
  • #8
    ДедоЧочко ( преди 1 година )
    Ама само глупости се пишат.Как пък нямат мозък преписвачите.
fallback
Последни