fallback

Защо най-луксозният седан на новото хилядолетие се оказа провал

Преди четвърт век марката Maybach беше възродена, но не оправда очакванията

Точно преди 25 години - на 28 юли 1998 г., бордът на директорите на Daimler-Benz решава да разработи луксозния седан Maybach и да започне серийното му производство в завода в Зиндолфинген. Така беше възродена марката, кръстена на легендарния дизайнер Вилхелм Майбах, създател на първия автомобил Mercedes-Benz.

Как ще изглежда новият Maybach стана известно още през есента на 1997 г., когато на автомобилното изложение в Токио дебютира концептуален автомобил, изграден на базата на Mercedes-Benz S-Class (W140). Серийният модел обаче трябваше да изчака до новото хилядолетие, преди да стигне до конвейера.

Световната премиера на автомобила се състоя през юли 2002 г., като тя беше доста необичайна. Maybach 62 беше изпратен на луксозния лайнер „Кралица Елизабет“ през океана от Саутхемптън до Ню Йорк. Това всъщност беше удължената версия на лимузината, като тя се предлагаше и в стандартен вариант - Maybach 57. Числата 57 и 62 показват общата дължина в дециметри.

За Maybach беше разработен нов двигател M285 - 5,5-литров V12 битурбо с мощност 550 к.с. с. и 900 Нм. По-късно се появиха и автомобили с допълнително обозначение S (Spezial), които имат 6,0-литров агрегат с 612 к.с. В резултат на това времето за ускорение от 0 до 60 мили в час (97 км/ч) е намалено от 4,8 на 4,5 секунди.

Излишно е да се казва, че Maybach осигурява безпрецедентно ниво на комфорт. Предните седалки имаха 18 електрически настройки, а задните - „само“ 14. При версията с дълга база задните седалки също се сгъваха. Всички автомобили се предлагат с четиризонов климатроник, както и въздушно окачване Air Matic Dual Control.

Цените на автомобилите обаче бяха потресаващи . През 2008 г. моделът Maybach 57 струваше минимум 341 750 евро, а вариантът 57S - 381 250 евро. Версиите с дълга база се предлагат съответно за 392 750 и 432 250 евро.

Производството на ексклузивния седан Maybach приключи през декември 2012 г. Първоначално беше планирано да се продават до 2000 автомобила годишно, но за цяло десетилетие бяха произведени само 3321 бройки А днес под името Maybach се произвеждат луксозни версии на седана S-класа и кросоувъра GLS.

, н

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    ми те и сега правят майбах. цената на най-скъпите модели лесно минава половин милион лева без данъците. за специалните издания с надпис 1 от 10 или нещо подобно цените не се споменават.Предполагам двойно на обявените. Очевидно щом се предлага почти 25 години по-късно и се продава не е провал.Или е провал. Абе ти знаеш най-добре. Я им пиши на тия *** от Даймлер да им кажеш че най скъпият им автомобил е провал ;) може да те вземат за мениджър
  • #13
    13-ката ( преди 1 година )
    До 12 - Не било провал, зщаото дру се провалил още по-зле ... провал си е баце
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е провал.Ролс-ройс успяват да фалират няколко пъти продавайки "невороятните " си каляски за по 1 милион.Няколко пъти ги спасява правителството на Великобритания и няколко пъти по-големи фирми донори.Тези просто решиха да прекратят страданието вместо като РР да се влачат от загуби към фалит и търсене на спонсори.В САЩ марката мерцедес се отъждествява с "фъкин нази".Поради тая причина бяха принудени да съберат всичкото чернокож кафявокож и тн цветни индивиди за да се отърсят от имиджът.
  • #11
    Алдебаран ( преди 1 година )
    Заглавие: Защо най-луксозният седан на новото хилядолетие се оказа провал.В статията няма отговор на въпроса Защо.Кликбайт?
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    6 - Ролс Ройс-а не ми мизя на 7-мичка, макар да споделя нтехнология и да има някои елементи. И това е нещо, коеот дизайнерите от Мерцедес така и не разбраха. Марката винаги е била популярна заради екслузивността си. Не можеш да псунеш нисък сегмен, с двигатели на Рено, конглокиращ се с Дачия, едва ли не, а после да избухаш супер луксозна кола,която мяз на всяка втора S класа, вклщчителн и на 10 годишни модели.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    До 7 - В САЩ и Европа има вълна на "смиреност". Започна някъде 2008/9-та, когато всеи обвиняваше богатите за проблемите на обществото, а после премина в някакъв извратен култ към хора като Зукърбърг и Гейтс, които обичат да ти кажат, колко наравно са с теб, защото карали Хонда, докато летят в частни самлети между именията си. Има култ към посредствеността. Да ходиш на официални събития, с маратонки за бягане, като си "брадясал", уж правейки се на интересен. Небрежният вид стана мода. И е ужасно.
  • #8
    Двети стинки на Ванк ( преди 1 година )
    Първия път не се успяха, защото: 1. Майбах не се отличаваше достатъчно от S класата и приличаше, на нейна мутирала версия.2. Нацелиха последните години от маният към големи и скъпи неща (помните ли - телефони Vertu, златни накити, Hummer H2), дето започна към средата на 80-те. Според мен ще се върне, ама след поне 4-5 години.3. Нацелиха и финасовата криза. 4. Самите коли са прекално .. официални. Млади изпълнители, богати атлети, актьори - искат "аз съм вървежен", а не "аз съм от Уойлстр ...
  • #7
    Im-ДртiйDiN0MAN! ( преди 1 година )
    Накратко, RR е традиция, уникално естет.творение, постоянство и приемственост, докато горката еМБечка е и си остава пунта Мара - нищо ново, впечатляващо, а по-скоро малък дизайнерски неуспех и неадекватна реакция към пазара, вследствие на слабо търсене; много пари за нищо забележително...В наши дни по-скромния от Астън Мартин-моделите корейски премиум-бранд GENESiS внесе новата вълна на супер-елегантния дизайн и водеща естетическа наслада и проява на висш вкус на всеки ценител на качеството
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Времето показа, ролс ройс дръпна напред още тогава, сега вече е безусловен стандарт в специалния луксозен сегмент при автомобилите.
  • #5
    Ми щото ( преди 1 година )
    Ми щото е поредната германска тъпня. Всичкото немско гоУф недоразумение е вложено там.
fallback
Последни