fallback

Защо най-луксозният седан на новото хилядолетие се оказа провал

Преди четвърт век марката Maybach беше възродена, но не оправда очакванията

Точно преди 25 години - на 28 юли 1998 г., бордът на директорите на Daimler-Benz решава да разработи луксозния седан Maybach и да започне серийното му производство в завода в Зиндолфинген. Така беше възродена марката, кръстена на легендарния дизайнер Вилхелм Майбах, създател на първия автомобил Mercedes-Benz.

Как ще изглежда новият Maybach стана известно още през есента на 1997 г., когато на автомобилното изложение в Токио дебютира концептуален автомобил, изграден на базата на Mercedes-Benz S-Class (W140). Серийният модел обаче трябваше да изчака до новото хилядолетие, преди да стигне до конвейера.

Световната премиера на автомобила се състоя през юли 2002 г., като тя беше доста необичайна. Maybach 62 беше изпратен на луксозния лайнер „Кралица Елизабет“ през океана от Саутхемптън до Ню Йорк. Това всъщност беше удължената версия на лимузината, като тя се предлагаше и в стандартен вариант - Maybach 57. Числата 57 и 62 показват общата дължина в дециметри.

За Maybach беше разработен нов двигател M285 - 5,5-литров V12 битурбо с мощност 550 к.с. с. и 900 Нм. По-късно се появиха и автомобили с допълнително обозначение S (Spezial), които имат 6,0-литров агрегат с 612 к.с. В резултат на това времето за ускорение от 0 до 60 мили в час (97 км/ч) е намалено от 4,8 на 4,5 секунди.

Излишно е да се казва, че Maybach осигурява безпрецедентно ниво на комфорт. Предните седалки имаха 18 електрически настройки, а задните - „само“ 14. При версията с дълга база задните седалки също се сгъваха. Всички автомобили се предлагат с четиризонов климатроник, както и въздушно окачване Air Matic Dual Control.

Цените на автомобилите обаче бяха потресаващи . През 2008 г. моделът Maybach 57 струваше минимум 341 750 евро, а вариантът 57S - 381 250 евро. Версиите с дълга база се предлагат съответно за 392 750 и 432 250 евро.

Производството на ексклузивния седан Maybach приключи през декември 2012 г. Първоначално беше планирано да се продават до 2000 автомобила годишно, но за цяло десетилетие бяха произведени само 3321 бройки А днес под името Maybach се произвеждат луксозни версии на седана S-класа и кросоувъра GLS.

, н

fallback
  • #4
    Некакъв До 3 ( преди 1 година )
    Да и оцеля само Ферари. Бентли, Ламбо и Порше вече са на Волксваген, Астон Мартин на Форд, а Ролс ройс е на Бмв.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    защото в периода нямаше търсене на луксозни автомобили нито бентли ролс астън или ферари ламборгини порше имаха днешните продажби всички бяха на ръба на оцелявянето
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Това е така, защото фразата mercedes и всички останали остана в миналия век, когато наистина произвеждаха най ексклузивните, технологични и луксозни автомобили.
  • #1
    Гунчо ( преди 1 година )
    Този автомобил претърпя пазарен провал единствено поради неразпознаваемия и твърде слаб дизайн.В този момент Ролс-Ройс представиха новото поколение на Фантом,който се предлагаше само с една база на шасито,отвсякъде приличаше на истински Ролс-Ройс,и беше в пъти по-красив от неуспешния опит на Мерцедес.Жалко,много по-късно през 2017 Мерцедес представи концептуалния Майбах 6,който е един от най-красивите автомобили в света,създавани някога.И точно това свръх изискано купе така и не влезе в серия.
fallback
Последни