За първите шест месеца на тази година към автопарка в България са се добавили още 101,362 употребявани автомобила, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. В повечето от тях няма нищо кой знае колко необичайно: това са същите машини втора ръка, които българските купувачи предпочитат от две десетилетия насам. Горе-долу всяка десета от тези коли е Volkswagen Golf, а освен това има хиляди Passat-и, С- и Е-класи, BMW Серия 3 и 5, Audi A4 и A6, и така нататък.
Но в тази статия ще обърнем внимание на по-екзотичните машини - онези, които идват у нас в единични бройки, които са признати или бъдещи класики, или поне носят достатъчно спомени от далечното минало, за да извикват усмивки на лицата ни, щом ги мернем по улиците.
Най-интересните класики, внесени през втората половина на 2023, можете да видите тук.
25-те най-интересни класики, внесени у нас през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
Първият модел на основаната преди 76 години компания е проектиран от Фери Порше и Ервин Коменда, докато баща на Фери, Фердинанд Порше, е задържан покрай Нюрнбергския процес. Най-рядката е първата производствена серия от петдесетина автомобила, сглобени в Гмюнд, Австрия, и означавани днес като Pre-A. След това производството се мести в Германия. От втората производствена серия - 356 А, са създадени 21 045 екземпляра. Тази година у нас е внесена и една бройка 356 С - не толкова рядка, но също толкова красива.