fallback

Audi Q6 E-Tron – 510 к.с. и пробег от 600 км

Електромобилът ще се предлага и като SUV-купе, както и в спортна версия SQ6 (ВИДЕО)

Audi показа Q6 e-tron още преди 2 години, но тогава електрическият SUV беше само концепция. Серийният вариант вече е напълно готов, като представители на някои медии дори имаха възможност да го изпробват преди официалната му премиера, която ще се състои по-късно тази година.

Прототипите на модела вече са с много по-малко камуфлаж, така че може да се добие представа за дизайна, който определено е по-мек от очакваното. Предната част е доминирана от тънки LЕD-фарове и голяма изкуствена решетка. Дизайнерите на Audi са изработили и доста агресивна броня за електрическия SUV.

Задната част на Q6 e-tron също е доста забележителна благодарение на LED задни светлини, LED светлинна лента, преминаваща през цялата широчина и дифузьор в цвета на купето. Прототипите са „качени“ на колела с атрактивно изглеждащи бели джанти, които обаче едва ли ще се появят на серийния модел.

Audi Q6 e-tron ще се предлага като стандартен SUV , както във версия Coupe SUV. В основата на модела е новата архитектура Premium Platform Electric (PPE), разработена съвместно от Audi и Porsche. Тя има 800-волтова система и позволява скорост на зареждане до 270 кВт, което означава, че батерията може да бъде заредена от 10 до 80% за по-малко от 30 минути.

Германският производител ще продава електрическия си SUV както в стандартен вариант - Q6, така и в спортен - SQ6. И двете модификации ще получат батерия с капацитет 100 кВт/ч. Стандартният модел ще получи два електромотора със съвкупна мощност 375 к.с., която за кратки периоди ще може да бъде увеличена до 396 к.с. Пробегът с едно зареждане ще е около 600 км (по цикъла WLTP).

Що се отнася до топ-версия SQ6, тя ще развива 483 к.с. (510 к.с. в режим на усилване за кратък период). Ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 4,5 секунди. Пробегът на тази версия вероятно ще е по-малък, отколкото на стандартния вариант.

От Audi засега не показват и интериора на модела, както и не дават информация за оборудването на двете версии. Всичко това обаче ще бъде разкрито съвсем скоро, тъй като премиерата на електрическия SUV ще се състои съвсем скоро.

Още снимки на серийното Audi Q6 E-Tron - вижте в галерията:

fallback
  • #13
    Километричен Камък ( преди 1 година )
    600 км, 500 км, а почнеш ли да газиш *** на газта, накрая я мине 350 км, я не...
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Разбирам те напълно! Вършиш някаква друга работа докато спиш и зареждането на електромобила ти пречи! Предпочиташ през ден да губиш по пет минути за зареждане на бензиностанция, отколкото всеки ден 10 секунди за включване и изключване на контакта вкъщи. Вероятно нямаш и мобилен телефон защото нямаш време да го зареждаш всяка нощ по 3-4 часа. Шайбовият телефон си е друга работа, нали! И лентовия апарат защото няма нужда от зареждане на батериите.
  • #11
    До долния ( преди 1 година )
    А ми защото не ми се зарежда 10 часа тая бънгия
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 9. Как реши, че не може да бъде зареждана в домашна мрежа? Вярно няма да е с тази скорост, но пък защо ли ти е необходимо? Средностатистическия шофьор се нуждае от 8kWh за денонощие и дори с 1kW мощност което е три пъти по-малко от един бойлер, могат ли да бъдат заредени само за 8 часа на нощна. Човек обикновено се прибира за много повече време вкъщи. На обикновен контакт 3,7 kW, ще е достатъчно да се зарежда само два пъти седмично на нощна за седмичния пробег.
  • #9
    Мхм ( преди 1 година )
    Тоест никога няма да може да бъде заредена в домашната мрежа с такава скорост и второ кога ги нправи тея 600км от 100квтч батерия да ми се обадят
  • #8
    Край ( преди 1 година )
    И като се почне - кои били по-добри електричките или дизел/бенз коли. Никой не ви пита. Петролните коли просто ще ги забранят.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Ускорението е доста е разочароващо за често нова платформа на премоум марка. Тук са забравили да го споменат, но на обикновената версия с 2 ел. мотора е 6 сек. Воланът е с капацитивни бутони, въпреки обещанието на Ауди. Аеродинамиката също няма да е блестяща предвид традиционната СУВ форма с висок капак, така че и ефективността ще изостава от Тесла, особено при високи скорости. С тази голяма батерия ще е тежък.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    И преди да започнете да мрънкате, преди няколко месеца ходих до морето с една toyota corolla verso, която не успя да отиде и да се върне с един резервоар, а дори не тръгвам от София и отиване и връщане ми е около 700 км. На всичко отгоре не съм се движил с нормалната магистрална скорост от 150 км в час, защото честно казано не се чувствах сигурен в автомобила, който не беше първа младост. Ако бях карал с тази скорост не знам дали резервоара щеше да ми стигне и за 500 км
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е така де! При 600 киловата, като падне на половина ще е 300 киловата! Тоест в зависимост от това Дали по-малкото спиране са ти приоритет или по краткото време за изчакване за зареждане, ИМАШ ИЗБОР дали да заредиш 40 % от батерията, което са 32kWh за три минути и да спираш на всеки 150 км по три минути, които не ти стигат дори да стигнеш до касата на бензиностанцията или тоалетната без да ги ползваш, или пък да заредиш с по-ниска мощност за 300 км вместо 2х3мин за за 1х10 минути.
  • #4
    raiders ( преди 1 година )
    Не ми хареса. Жалко на живо може и да е друго. Трябва още малко да подобрят батериите и зареждането и нещата ще се получат. Сигурен съм и че ще е и скъпа, но както се казва и Ауди не могат без електрички... иначе си отива и тази марка.
fallback
Последни