Охлаждащият радиатор е ключът към дългата и безпроблемна работа на двигателя с вътрешно горене, но по някаква причина много шофьори забравят да го обслужват. Ако обаче охладителната система не се обслужва достатъчно редовно, ще си имате проблеми. И не само редовно, но и компетентно. Подробности за процедурата, ви разказваме сега.
Гледайки температурния индикатор на колата, който започва да се покачва, е редно да се замислите дали да не измиете радиатора. Мъдро, но не толкова просто, колкото изглежда на пръв поглед. Безсмислено е да го наливате вода от градински маркуч. Между другото, същото може да се каже и за услугата на автомивка, където мръсотията се третира с водоструйка, но тя просто се забива по-дълбоко в алуминиеви пчелни пити.
След такива процедури обикновено се получава своеобразен цимент от изсушени насекоми, прах и отломки от пътя. Но все пак трябва да измиете радиатора и това трябва да се прави на всеки две години. Модерните двигатели са дяволски натоварени с топлина, така че дори леко запушен охладител може да обърка нещата.
Опитен майстор може да се справи с това и в гаража си, но е много по-удобно да извършите процедурата в сервиз. Радиаторът трябва да се демонтира и да се измие добре, но не с вода под налягане. Измиването на радиатора не винаги е свързано с подмяна на охлаждащата течност, защото съвременните антифризи издържат 10 години, така че охлаждащата течност може безопасно да се източи в чист съд и след това да се използва повторно.
Между другото, просто измиване на сваления радиатор с чиста вода също е посредствена идея. Мръсотията е компресирана толкова плътно, че може да бъде премахната само с помощта на специални съединения, които размекват пасираната салата от насекоми, прах и всевъзможна мръсотия, която е в изобилие по нашите пътища. Детергентите са различни, като за правилния може да се посъветвате със специалист.
След нанасяне на този химичен състав му даваме 10 минути да подейства. Следва измиването. Експертите са на мнение, че радиаторът на климатика се измива на колата, а двигателят на пода. Иначе е доста скъпо повторното пълнене с фреон. Купчината тиня, избита от охладителите, е впечатляваща и представлява безценна гледка.