IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко често и как трябва да се мие радиаторът

Процедурата с водоструйка на автомивка е безполезна

Охлаждащият радиатор е ключът към дългата и безпроблемна работа на двигателя с вътрешно горене, но по някаква причина много шофьори забравят да го обслужват. Ако обаче охладителната система не се обслужва достатъчно редовно, ще си имате проблеми. И не само редовно, но и компетентно. Подробности за процедурата, ви разказваме сега.


водоструйка


Гледайки температурния индикатор на колата, който започва да се покачва, е редно да се замислите дали да не измиете радиатора. Мъдро, но не толкова просто, колкото изглежда на пръв поглед. Безсмислено е да го наливате вода от градински маркуч. Между другото, същото може да се каже и за услугата на автомивка, където мръсотията се третира с водоструйка, но тя просто се забива по-дълбоко в алуминиеви пчелни пити.

След такива процедури обикновено се получава своеобразен цимент от изсушени насекоми, прах и отломки от пътя. Но все пак трябва да измиете радиатора и това трябва да се прави на всеки две години. Модерните двигатели са дяволски натоварени с топлина, така че дори леко запушен охладител може да обърка нещата.

Опитен майстор може да се справи с това и в гаража си, но е много по-удобно да извършите процедурата в сервиз. Радиаторът трябва да се демонтира и да се измие добре, но не с вода под налягане. Измиването на радиатора не винаги е свързано с подмяна на охлаждащата течност, защото съвременните антифризи издържат 10 години, така че охлаждащата течност може безопасно да се източи в чист съд и след това да се използва повторно.

Между другото, просто измиване на сваления радиатор с чиста вода също е посредствена идея. Мръсотията е компресирана толкова плътно, че може да бъде премахната само с помощта на специални съединения, които размекват пасираната салата от насекоми, прах и всевъзможна мръсотия, която е в изобилие по нашите пътища. Детергентите са различни, като за правилния може да се посъветвате със специалист.

След нанасяне на този химичен състав му даваме 10 минути да подейства. Следва измиването. Експертите са на мнение, че радиаторът на климатика се измива на колата, а двигателят на пода. Иначе е доста скъпо повторното пълнене с фреон. Купчината тиня, избита от охладителите, е впечатляваща и представлява безценна гледка.


0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Температура ( преди 8 месеца )
    Процедурата на автомивка върши идеална работа. Трябва да се вдигне капака и радиатора да се облее от двете страни с беконтактния препарат (може два пъти). После пускам водоструйката с топлата вода и без да натискам спусъка с лека струя се отмива докато не спре да излиза пяна. Това е.
  • #6
    1 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Кола с двг се сменя на всеки 3-5 години ако не искаш да лежиш под нея.
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Велев ( преди 9 месеца )
    Антифриза не издържа 10 години!Подлежи на смяна на всеки 2 до 4 години, защото инхибиторите си вършат работата , тяхното количество намалява с времето, и антифриза вече не предпазва повърхностите на охладителната система. Почистване външно на радиаторите е задължително. На колко време, това вече зависи от условията на експлоатация. Аз често карам по черни пътища и през трева. Понякога се налага да почиствам по 2 пъти на седмица.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ако колата е стара и антифриза не е сменян отдавна и забележите че е мътен тогава е добре да се направи промивка на цялата охладителна система. Не само да източите стария антифриз и да налеете новия. Трябва да се почисти всичко и да се отстранят утайките в системата. Обикновено разширителният съд е добър индикатор за състоянието на охладителната система. Ако вътре има *** и мръсотия по стените значи всичко трябва да се почисти защото в радиатора и двигателя ще е още по зле.
  • #3
    5 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    На 2 г смяна на радиатор ъъъ, ми то по-добре направо нова кола. Тези двг-та са си вярно допотопна технология. Май електричките са в пъти по-съвършени, при тях такива хамалогия няма. Вярно скъпи са ама поне не се занимаваш с разни небивалици.
  • #2
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Смешници! ( преди 9 месеца )
    Страшни глупости! А да сменяме радиаторите на 2г.не е ли по-добре, вместо да ги сваляме мием и слагаме пак старите?
  • #1
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Поне кажете марката на химията. Така или иначе са ви платили за рекламната статия, поне да е полезна! Пък и едно рекламно клипче щеше да е много полезно защото една хилядолетна мъдрост казва, че една картина казва много повече от 1000 думи. Ама тогава не са имали клипове, като са я писали тази мъдрост!