fallback

Тайните на „Тъмната материя“ на Koenigsegg

Как работи задвижващата система на шведския суперхибрид Gemera (ВИДЕО)

Бутиковият шведски автомобилен производител Koenigsegg наскоро представи производствената версия на своя хиперавтомобил Gemera. Това е хибрид, задвижван от два налични двигателя с вътрешно горене, както и от един мощен електрически мотор, известен като „Тъмната материя“. Как е толкова малък и толкова мощен? Подробни подробности за устройството липсват с изключение на изказване от Кристиан фон Кьонигсег, основател на компанията.

Моторът, който изглежда обвит в ковани въглеродни влакна, тежи под 40 килограма. Kьонигсег твърди, че произвежда 800 конски сили. Това са около 600 киловата. Gemera работи на 800 волта и ще са необходими 750 ампера ток, за да генерира тази пикова стойност в kW. Това е страшно много ток. Шестфазният двигател в повечето случаи всъщност представлява два трифазни, работещи като един. Позволява по-ефективно разпределяне на по-висок ток, което избягва прекомерното натрупване на топлина.

Почти всички електрически двигатели в автомобилите работят с три фази. По-малко мощният електромотор „Quark“ на Koenigsegg е трифазен. Фазите са просто групи от навити медни намотки, които образуват електромагнитите в статора. Трифазният двигател може да има само три намотки или 33, зависи какво иска конструкторът. Шест до девет намотки са доста типични за автомобилния радиален поток.

При двигател с постоянен магнит и други видове три са минимумът, от които се нуждаете за практичен дизайн на двигателя. Добавянето на още фази не е задължително, за да има някакви големи предимства. В случая на Koenigseggs е вероятно наличието на шест фази ефективно да се превърне в два двигателя, които споделят една кутия. Без да виждаме вътрешността обаче, това е чиста спекулация. Виждали сме други шестфазни електрически двигатели в електромобили с висока мощност като Supervan на Ford с 1973 к.с.

Това, върху което можем да направим малко по-информирани спекулации, е частта от името „raxial flux“. Двигателите с радиален поток с постоянен магнит работят с помощта на статор с форма на поничка, който обгражда ротор от обърнати навън постоянни магнити. Почти всички електрически двигатели в електромобилите са машини с радиален поток, наречени така, защото статорът дърпа постоянния магнит ротационно, използвайки радиална сила.

Високоефективните електрически двигатели на Lucid работят по този начин. Повечето двигатели с аксиален поток също използват постоянни магнити, но намотките на статора в машината с аксиален поток обикновено са много по-различими. Повърхностите на бобината на статора са успоредни на най-голямата повърхност на постоянните магнити. Това позволява по-тънък, по-плосък електродвигател и потокът действа в аксиална посока, за разлика от радиална посока, откъдето идва и името. Компонентите на двигателя с аксиален поток са подредени като няколко палачинки.

Британската технологична компания YASA, която наскоро беше придобита от Mercedes, се счита за лидер в производството на машини с аксиален поток. Тя ги е доставяла на Koenigsegg в миналото. Може да се приеме, че моторът „raxial flux“ на Koenigsegg съчетава тези две концепции. Намотките на статора могат да бъдат нещо като U-образен тор. Роторът може да седи вътре в тези U-образни бобини, вероятно с набор от магнити, обърнати към високите страни на U и долната страна, за общо три комплекта магнити.

Вероятно обаче има и други по-добри начини. Кристиан фон Кьонигсег, цитиран от изданието Autoevolution, каза, че технологията се постига чрез вземане на двигател с аксиален поток и „увеличаване на диаметъра на ротора спрямо обема на статора и оптимизиране на OD (външния диаметър) на статора, за да може да приеме този допълнителен поток.“

fallback
  • #14
    Фф ( преди 9 месеца )
    Един от двигателите на Тесла Плейд харчи същия ток като двигателя на ID3 разликата е в светлинни години.Също е от карбон един немски професор беше на гости в Ауто Мотор Спорт - каза, че въобще не може да си представи как го правят индустриално
  • #13
    Гост ( преди 9 месеца )
    До 10.За един професионалист е като детска игра да изчисли всичко по формули и налични данни.За един непрофесионалист е невъзможно да хване "грешките" и му се налага да търси информация в нета.Колко време ти отне да откриеш колко е наклона на Шипка?Колко време те гъргарихме с 30% наклон ?Колко време Дизела те будалка с времето за шофиране?Съжалих те и развалих гаргарата.
  • #12
    Гост ( преди 9 месеца )
    Нов бисер.Еластичност и "пружинен ефект"(каквото и да означава това) е едно и също.Съвсем се омота тлупи.
  • #11
    Гост ( преди 9 месеца )
    До 9.Има го написано в архива с ник неканен гостенино.Последната държава,която ще премине на електромобили Бразилия коментари 6 и 9.Отлагат евро 7, коментар 35 неканенгостенино.
  • #10
    анонимен ( преди 9 месеца )
    За Шипка се скъсахте от сметки, а аз ви гъбарках със седмици . Нарочно не ви казах къде са ви грешките и ви задълбавах още повече в сметки, като ви казвах само крайните резултати на които се подигравахте, докато не ви обясня как съм ги сметнал и след това гъбаркането от моя страна ставаше още по-яко, а от ваша секваше. Същото ще стане И като разбереш какво е отрицателна мощност след някоя и друга година като пораснеш. А ламарината нямаше еластичност а пружинен ефект, като всяка неръждавейка.
  • #9
    Гостенино ( преди 9 месеца )
    цената на тока в Бразилия 2-3 цента,как се произвежда спирт. Това си го измислиш и никога не съм го казвал!
  • #8
    Гост ( преди 9 месеца )
    Еластичен колянов вал, отрицателна мощност, цената на тока в Бразилия 2-3 цента,как се произвежда спирт,еластична и твърда стомана.За Шипка те спукахме от гъбаркане.Дизела малко ли те гаргари с времето за шофиране на ТИР?Каквото и да ти подхвърлим и се хващаш като удавник за сламка и се мъчиш с т***пи примери, Уикипедия и ютуб да ни обориш.
  • #7
    Гостенино ( преди 9 месеца )
    И това са ви грешките в един единствен пример който самите вие сте дали, независимо дали пишеш сам или с теб цяла група със сходен интелект. Някой от всичките ти никове поне призна ли си поне една грешка? Не разбира се. Аз само тази година и само тук съм си признал с грешката за модула на еластичност и коефициентът на еластичност поне 10 пъти, което не те спира да обясняваш, че някога преди 4 години в някакъв друг сайт съм сгрешил нещо и съм си го признал. Ами човек съм, греша, пия вода и пикая!
  • #6
    Гостенино ( преди 9 месеца )
    Коя грешка Не съм си признал? Дай пример? Вие поле за едно от всичките перпето mobile-та признахте ли си че грешите след като ви доказах многократно? Нали и ти смяташе че проходът Шипка има 30% наклон? Нали при такъв наклон автомобилът на турбо изкарваше на колелата 60 kW при консумирани 45 и ти самия го сметна? Нали за изкачване и спускане на Шипка с 30 километра час, баничарката на турбо щеше да има по-голям среден разход отколкото за изминаване на същото разстояние по магистралата със 150 км
  • #5
    Гост ( преди 9 месеца )
    Ти ли бе?Да си признаеш грешка?
fallback
Последни