fallback

Audi опря до китайци, за да прави електромобили

Германският производител се договори за наемане на платформа на SAIC

Германската компания Audi, която е част от концерна Volkswagen, е принудена да заеме китайска технология, за са произвежда електромобили от ново поколение, тъй като собствена платформа на германците не е готова, а пазарът не може да чака. Производителят от Инголщад е постигнал споразумение с държавната компания SAIC и ще получи една от нейните платформи за електрически превозни средства.

Още преди дни беше съобщено, че Audi иска да закупи платформата на компанията M Motors, която е част от SAIC, а вчера главният инженер на китайския концерн Жу Сижи обяви пред китайските медии, че споразумението е факт и двете компании ще произвеждат заедно електрически автомобили. Той обаче не потвърди, че става дума именно за платформата на IM Motors, като каза, че параметрите на бъдещото сътрудничество „все още се уточняват“.

Представители на Audi засега не са коментирали преговорите със SAIC. Факт е обаче, че китайският концерн има редица успешни партньорства с големи производители като General Motors и Volkswagen. Именно SAIC произвежда кросоувъра Audi Q5 e-tron (на снимката горе), специално проектиран за Китай, но по някаква причина той и други електрически автомобили на Audi се оказаха безинтересни за китайския потребител, който предпочита да купува коли на ток от местните марки. Сред тях е спортният седан L7 на IM Motors (на снимката долу).

Статистиката показва, че през юни продажбите на Audi в Китай, по данни на CAAM (Китайската асоциация на производителите на автомобили), са намалели с 10,8% спрямо юни миналата година - до 66 552 единици. В същото време настоящият лидер на китайския автомобилен пазар BYD е продал 220 600 автомобила (+66,5%).

Самата платформа на IM Motors (на долната снимка)  е разработена с помощта на британската компания Williams Advanced Engineering (WAE), която е използва компоненти на Bosch, Continental и Brembo. В същото време концернът VW Group и неговото подразделение Cariad имат сериозни проблеми с разработката на собствената архитектура SSP (Scalable Systems Platform), на която трябва да бъдат изградени електрически модели на премиум-марките Audi, Porsche и Bentley.

Именно заради „буксуването“ на проекта в Audi са принудени да търсят нови варианти, като един от тях е свързан със запазване на продажбите в Китай. В Инголщад са наясно, че пазарът на електромобили няма да чака никого и се надяват, че с помощта на SAIC ще излязат от сложната ситуация.

fallback
  • #13
    До 9 ( преди 1 година )
    И как е потънала европейската икономика като тази година се очаква 1% ръст а другата 1.7% тоест може да не расте осезаемо но това, че е потънала са русокитайски мечти, даже се справя добре спрямо ситуацията
  • #12
    До 11 ( преди 1 година )
    Лития се рафинира в Китай а не се добива там, просто трябва да се премести рафинирането но ест в достатъчно голям мащаб за да е изгодно
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Имаше статия из немската преса, че без литий от Китай, европейските електрички са каза пердута. И все по очевидно става, какъв морков си наби ЕС, но както винаги да го д...т бедните.
  • #10
    До 9 ( преди 1 година )
    Ама разбира се какво друго да каже русороб, няма да изтървеш нещо за Русия и Китай я, трябва да кажеш как ЕС и особено България умира без майка Русия нищо, че газа го спря Русия. Обаче Китай е на нивото на Беларус и Сърбия а на ЕС средното ниво е Испания и Чехия
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Може да кажете сбогом на европейското автомобилостроене. Мерцедес също "пазарува" китайски технологии. А за загрижените за Китай, абе я вижте европейската икономика, че е просто е тръгнала надолу, а вече е потънала и тогава да мислим колко е спада на Китай...
  • #8
    До 6 ( преди 1 година )
    За първата половина на годината износът на Китай е намалял с 3,2% спрямо същия период на 2022 г. Това е въпреки, че износа за Русия им е с рязък ръст както и износа на коли разбира се
  • #7
    До 6 ( преди 1 година )
    То вече се случва замяната на Китай с други държави за износ и всяка година растежа на Китай пада въпреки, че покрай войната намаза доста тоест ги спаси от още по-рязко забавяне. Все пак ако се наложи и на Запада ще му е трудно да се откъсне от Китай примерно за рафинирането на литий и производството на панели които извън Китай са по-скъпи към момента заради масовостта и субсидиите там..
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    В статията много точно е указано, даже и с картинка, че китайската платформа нямаше да съществува без западни технологии. Да, Китай настигна и даже задмина запада в някои сфери, но това се случи единствено и благодарение на това, че ние сами сме толкова *** и алчни да им даваме всичко което им трябва. Но китайците не са хванали дявола за опашката. В случай на необходимост, САЩ могат много по-лесно да заменят Китай с други държави фабрики, а Китай няма с какво да заменят богатите западн клиенти.
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    Добре тогава моделите на Волво произвеждани в Европа да не би да са значително по-евтини с цени близо до китайските и добри от сравнимите с европейска собственост?
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    Това все пак е при положение, че Китай не нападне Тайван (малкия Китай) ..
fallback
Последни